Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر شوک مثبت ورود خانه های خالی به بازار، گفت: با اخذ مالیات از خانه‌های خالی، دورنمای سوداگری در بازار مسکن کور می‌‌شود. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

افشین پروین پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که در تهران حدود 3 میلیون واحد مسکونی در تهران داریم که از این تعداد حدود 500 هزار واحد خالی است، اظهار کرد: ورود خانه‌های خالی به بازار شوک بسیار مثبتی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اصل کار این است که ورود این خانه‌ها اثر روانی در بازار می‌گذارد، چراکه این واحدها به چرخه بازار برمی‌گردند.

وی با تاکید بر این‌که باید از این نوع خانه‌ها مالیات عایدی بر سرمایه مسکن دریافت شود، افزود:‌ واقعیت آن است که با اخذ مالیات از خانه‌های خالی و الزام ورود آنها به بازار،  دورنمای سوداگری در بازار مسکن کور می‌‌شود.

کارشناس مسکن با بیان این‌که دریافت مالیات از خانه‌های خالی یک پالس به سوداگران است مبنی بر این‌که دولت با آنها مقابله خواهد کرد، ادامه داد: اخذ مالیات عامل موثر بازدارنده بازار مسکن خواهد بود که از فعالیت‌های مخرب سوداگران جلوگیری به عمل می‌|آورد.

پروین‌پور پیش تر با اشاره به این که سازوکار مشخص شناسایی خانه‌های خالی در کشور وجود ندارد، گفته بود: این خانه‌ها باید با نرخ مؤثری شناسایی شده تا زیرساخت‌های دریافت مالیات از آنها فراهم شود. با اخذ مالیات، مالکان خانه‌های خالی از سکنه که به‌دلیل سوداگری آنها را وارد بازار نمی‌کنند مجبور می‌شوند این قبیل واحدهای مسکونی را به بازار عرضه کنند.

وی تأکید کرد: در شرایط سخت اقتصادی کنونی که قیمت‌ها در بازار مسکن بالاست باید سامانه اطلاعاتی را در این بخش تشکیل دهیم؛ تا زمانی که  این کار را انجام ندهیم هیچ کنترلی بر سوداگری نخواهیم داشت.

کارشناس اقتصاد مسکن یادآور شد: بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی باید سال 94 سامانه املاک و اسکان را راه‌اندازی می‌کرد، اما سازمان ملی زمین و مسکن در آن زمان این کار را انجام نداد تا امروز ابزاری برای شناسایی خانه‌های خالی در اختیار نداشته باشیم.

«خونه خالی»|دبیر کانون انبوه‌سازان: سیاست‌ مالیاتی مسکن غلط است؛ به جای سازنده از دلال مالیات بگیریم«خونه خالی»|شناسایی خانه‌های خالی با اپلیکیشن«خونه خالی»|وعده اخذ مالیات از خانه‌های خالی در سال 98«خونه خالی»|اغلب خانه های خالی متعلق به بانک هاست«خونه خالی»| قانون درباره خانه‌های خالی چه می‌گوید؟

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند