Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت صنعا در جدیدترین دور گفتگو‌ها با نظارت سازمان ملل پیشنهاد داد اجرای مراحل اول و دوم توافق «سوئد» به صورت همزمان انجام شود، اما طرف مقابل اعلام کرد، باید بند اول این توافق، اجرایی و مابقی آن به زمان دیگری سپرده شود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نیرو‌های ارتش یمن و انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق «سوئد» در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ماه می (۲۱ تا ۲۴ اردیبهشت) به صورت یک‌جانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج شدند و از آن زمان تا کنون دیگر مذاکره‌ای میان طرفین یمنی انجام نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در جدیدترین دور گفتگو‌ها، کمیته سه‌جانبه ناظر بر توافق آتش‌بس استان «الحدیده» از یکشنبه (۲۳ تیر) تا دوشنبه (دیروز/۲۴ تیر) در کشتی متعلق به سازمان ملل در سواحل الحدیده به مذاکره نشستند و دیشب اعلام شد طرف‌های یمنی درباره آتش‌بس فوری در الحدیده و مکانیزم جدید برای اجرای آن در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند (جزئیات بیشتر).

این کمیته متشکل از نمایندگان دولت مستعفی یمن و انصارالله است و «مایکل لولسگارد» رئیس هیأت ناظران سازمان ملل در یمن بر آن نظارت می‌کند.

«محمد معوضه» خبرنگار شبکه «المسیره»، درباره اتفاقات دیروز گزارش داد، هیأت صنعا خواستار مشخص شدن مسافت‌های مربوط به طرح بازاستقرار بود، اما هیأت دولت مستعفی بر باقی ماندن بر دروازه‌های شهر الحدیده اصرار داشت.

وی افزود، طرف مقابل حاضر نشد «نقشه‌های مین‌ها» (مکان‌هایی که مین‌گذاری شده) در مناطق تحت تسلطش را تحویل دهد، اما انصارالله برای تحویل این نقشه‌ها (با هدف خنثی کردن آنها) اعلام آمادگی کرد.

خبرنگار المسیره ادامه داد، هیأت صنعا پیشنهاد داد مرحله اول و دوم توافق سوئد به صورت همزمان انجام شود، اما طرف مقابل تنها خواستار اجرای بند اول این توافق و واگذاری مابقی آن در زمان دیگری بود.

در ادامه این گزارش آمده، هیأت صنعا همچنین برای تخلیه کلیه مناطق مربوط به طرح بازاستقرار از خودور‌های زرهی و توپخانه اعلام آمادگی کرد، اما طرف مقابل تمایلی در این باره نداشت.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۷ (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

توافق استکهلم سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده، خروج تمام افراد مسلح از بندر الحدیده و دو بندر دیگر در شمال این استان «رأس‌عیسی و الصلیف» و سپس خروج کامل نیرو‌های انصارالله و نیرو‌های وابسته به هادی از این از شهر الحدیده (مرکز استان الحدیده) اشاره می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انصارالله الحدیده توافق سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • فیلم/ تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت سوئد
  • امیدواری بایرن: ستاره مصدوم بارسا مال ما!
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/ پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • چرا حکم فردی که به جاسوسی اعتراف کرده است اجرا نمی شود؟/پدرم راضی نیست با فردی که دستش به خون دانشمندان هسته‌ای آغشته بوده مبادله شود+فیلم
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • (تصاویر) تغییر چهره زنانه سارا و نیکا در سوئد! | دوقلوهای شیرگاهی جای ما را گرفتند!