Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه همت دوشنبه شب در نشست خبری بیان داشت: پذیرش معلولین در سازمان بهزیستی بر اساس کمیسیون توان بخشی این سازمان است که معمولاً بر اساس چارت سازمان باید تائید شود و در غیر این صورت شخص از چرخه خارج خواهد شد.

وی عنوان کرد: تا کنون به خانواده‌های بیماران اعصاب و روان خدمات خاصی تعلق نمی‌گرفت اما در هیات دولت تصمیم‌گرفته شد که خدمات بهزیستی به خانواده این افراد نیز تعلق بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان تصریح کرد: یک تیم ویزیت در منزل با ۲۰۰ نیرو شامل پزشک، پرستار و مددجو برای رسیدگی ماهیانه بیماران تحت پوشش در منزل معلولین در بهزیستی ایجاد شده است که وظیفه تامین داروهای را نیز بر عهده دارند.

وی در خصوص افراد بستری تحت پوشش بهزیستی، ابراز کرد: ۸۳ نفر در مراکز مردان و ۶۰ نفر در مراکز زنان تحت پوشش بهزیستی بستری هستند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان اذعان کرد: در مجموع چهار تیم ویزیت ۵۰ نفره در استان وجود دارد. این تیم در یک چرخه ۱۲ ماهه پروسه بررسیتوانمندی افراد را نیز انجام می‌دهند که در صورت بهبود یافتگی تا ۸۰ درصد این اشخاص از چرخه خدمات رسانی خارج خواهند شد.

همت تصریح کرد: تعداد کل افرادی که ماهانه توسط تیم ویزیت در منزل مورد معالجه و معاینه قرار می‌گیرند ۲۰۰ نفر است و اشخاصی که در قالب بیمار اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی هستند ماهیانه ۷۷۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پنج دسته بیمار تحت پوشش بهزیستی وجود دارد، عنوان کرد: تمام معلولین تحت پوشش ۳۴ هزار نفر هستند که شامل پنج دسته بیماری اعصاب و روان، ذهنی، ناشنوایان، حرکتی و بینایی است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان عنوان کرد: از مهر ماه سال جاری هزینه تحصیل فرزندان والدینی که معلولیت دارند نیز پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن وام تحصیل نیز به این افراد تعلق خواهد گرفت.

همت اذعان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در بهزیستی استان هرمزگان ۲۸۸ درصد اقدام به خودکشی در تماس با اورژانس اجتماعی افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کودک‌آزاری نیز با رشد ۲۰ درصدی در تماس با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) روبرو هستیم و همچنین همسرآزاری نیز رشد پنج درصدی داشته است.

کد خبر 4667619

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی هرمزگان کودک آزاری همسر آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت درختان در مکان‌های اشتباه زمین را گرم‌تر می‌کند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ درختان دی‌اکسید کربن را جذب می‌کنند و بازسازی مناطق جنگلی تخریب شده یا کاشت نهال برای تقویت پوشش جنگلی یکی از ابزارهای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. اما بر اساس مطالعه‌ای که مقاله آن در مجله «نیچر کامیونیکشنز» منتشر شده، در برخی موارد، تعداد درختان بیشتر به این معنی است که نور خورشید کمتر از سطح زمین منعکس می‌شود و گرمای بیشتری توسط سیاره جذب می‌شود.

«سوزان کوک پاتون»، یکی از محققان این مطالعه، می‌گوید: برخی مکان‌ها وجود دارند که بازگرداندن درختان منجر به نتایج منفی خالص آب و هوا می‌شود.

او می‌افزاید که دانشمندان قبلاً درک کرده بودند که بازگرداندن پوشش درختان منجر به تغییراتی در آلبدو - میزان تابش خورشیدی که از سطح سیاره بازمی‌گردد - شده است، اما ابزار لازم برای توضیح آن را نداشتند.

با استفاده از نقشه‌های جدید، محققان توانستند برای اولین بار، اثر خنک‌کنندگی درختان و گرمایش ناشی از کاهش آلبدو را در نظر بگیرند.

آنها دریافتند که پروژه‌هایی که آلبدو را در معادله لحاظ نمی‌کنند، مزایای آب و هوایی درختان اضافی را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بیش از حد برآورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: پاشیدن میلیون‌ها تن گچ به جو زمین

کوک پاتون، دانشمند ارشد احیای جنگل، ‌می‌گوید: در عوض نقشه‌هایی را تهیه کردیم که ابزارهایی را برای کمک به سیاستگذاران در شناسایی بهترین مکان برای قیف کردن منابع کمیاب برای حداکثر تأثیر آب و هوا فراهم می‌کند.

او می‌افزاید: همچنین مکان‌های زیادی وجود دارد که بازگرداندن پوشش درختان ایده‌ای عالی برای تغییرات آب و هوایی است. ما فقط در تلاشیم تا به مردم کمک کنیم آن نقاط را پیدا کنند.

بازگشت سرمایه‌گذاری

آلبیدو در مناطق یخ‌زده جهان بالاترین میزان را دارد و برف و یخ تمیز آینه مانند با سطوح بالای آلبدو تا ۹۰ درصد از انرژی خورشید را منعکس می‌کند. این یکی از عوامل خنک کننده اصلی زمین است، همراه با زمین‌ها و اقیانوس‌ها که گرمای اضافی و انتشار گازهای گلخانه‌ای را که باعث گرم شدن سیاره می‌شود، جذب می‌کنند.

این مطالعه نشان داد که بسیاری از کشورها متعهد شده‌اند که میلیاردها درخت را به عنوان سنگری در برابر گرمایش جهانی بکارند، اما همه تلاش‌ها به طور یکسان برای سیاره به نتیجه نمی‌رسند. محیط‌های مرطوب و گرمسیری مانند حوضه آمازون و کنگو دارای ذخیره کربن بالا و تغییرات کم در آلبدو هستند که آنها را به مکان‌های ایده‌آل برای احیای پوشش جنگلی تبدیل می‌کند. به گفته کوک پاتون، عکس آن در علفزارهای معتدل و ساوانا صادق بود.

او می‌گوید که حتی پروژه‌ها در بهترین مکان‌ها احتمالاً ۲۰ درصد کمتر از آنچه که تغییرات در آلبیدو در نظر گرفته شده بود، خنک‌سازی می‌کردند، اما احیای جنگل‌ها مزایای غیرقابل انکاری برای مردم و کره زمین، مانند حمایت از اکوسیستم‌ها و تامین هوا و آب پاک، به همراه دارد.

او می‌افزاید: واقعا نمی‌خواهیم جنبش درختکاری را نقد کنیم، اما باید این موضوع را گوشزد کنیم که نمی‌توانیم درختان را در همه جا بکاریم. ما پول یا زمان، منابع یا افراد یا نهال کافی نداریم. بنابراین باید از سرمایه‌گذاری‌های محدود حداکثر استفاده را ببریم و بیشترین بازده اقلیمی را در هر هکتار زمین داشته باشیم.

انتهای پیام/

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1225482 برچسب‌ها زمین گرمایش زمین

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۵۳۰ کودک اتیسم از خدمات بهزیستی خوزستان
  • کاشت درختان در مکان‌های اشتباه زمین را گرم‌تر می‌کند
  • کرمانشاه در گازرسانی سبز است
  • سلامت روان سالمندان به اندازه هر زمان دیگری از زندگی مهمتر است
  • ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در تعطیلات نوروز در هرمزگان
  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد