Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سناتور ارشد آمریکایی در اظهاراتی که دوشنبه منتشر شده گفته در صورتی که کشورهای اروپایی به تجارت با ایران ادامه دهند، آمریکا آنها را با تحریم «له خواهد کرد.»به گزارش بلاغ،«لیندسی گراهام»، نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی که دوشنبه منتشر شده کشورهای اروپایی را تهدید کرده در صورتی که به تجارت با ایران ادامه دهند، آمریکا آنها را با تحریم «له» خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه «واشنگتن‌اگزماینر» روز دوشنبه نوشت گراهام گفته در صورتی که کشورهای اروپایی به حمایت از ایران ادامه دهند آمریکا آنها را با تحریم‌ «له خواهد کرد.»

به نوشته واشنگتن‌اگزماینر، لیندسی گراهام همچنین گفت «توافق بهتر با ایران» از هر گونه غنی‌سازی اورانیوم توسط این کشور جلوگیری خواهد کرد.

لیندسی گراهام همچنین تصریح کرد او برای همراه کردن کشورهای اروپایی با راهبرد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ایران، آماده است کاری کند که اروپا مجبور به انتخاب میان ایران و آمریکا شود. 

سناتور آمریکایی گفت: «من به اروپایی‌ها خواهم گفت اگر می‌خواهید از ایران جانبداری کنید، راحت باشید، ولی حق استفاده از یک بانک آمریکایی یا مراوده با اقتصاد آمریکا را نخواهید داشت. لازم است بین ایران یا ایالات متحده یکی را انتخاب کنید.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آماده است هر شرکت اروپایی را که اقدام به تجارت با ایران می‌کند تحت تحریم قرار دهد، گفت: «تا حدی که له شوند.»

دولت ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته با نقض یکجانبه تعهدات خود در توافق هسته‌ای برجام به مشارکت آمریکا در این توافق خاتمه داد.

واشنگتن در این توافق که به تأیید شورای امنیت رسیده متعهد شده بود از بازگرداندن تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه‌های هسته‌ای خودداری کند. 

کشورهای طرف برجام در بند ۲۶ متعهد شده‌اند «از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم هایی که اجرای آنها را وفق این برجام لغو کرده است» خودداری نمایند. در این بند همچنین آمده است: «ایالات متحده، با حسن نیت، نهایت تلاش خود را برای دوام این برجام و پیشگیری از ایجاد تداخل در تحقق متمتع شدن ایران از لغو تحریم‌های مشخص شده در پیوست دو به عمل خواهد آورد.»

 در این بند همچنین آمده است: «ایران اعلام کرده است که تحمیل چنین تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای را به منزله مبنایی برای توقف کلی یا جزیی اجرای تعهدات خود وفق این برجام، تلقی خواهد نمود.»

جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش خواهد داد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر

رم طی ۷ فصل اخیر ۵ مرتبه به نیمه نهایی مسابقات اروپایی صعود کرده است. رمی ها طی ۴ فصل اخیر همواره در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی حاضر بوده اند و به لطف این نتایج درخشان اکنون به رتبه هفتم رنکینگ یوفا رسیده اند.

دیدار برگشت آاس رم و میلان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۲-۱ رم به پایان رسید. شاگردان ده روسی در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری ۳-۱ راهی مرحله نیمه نهایی شدند. رم طی ۴ فصل اخیر همواره در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی حاضر بوده است.

به نقل از اوپتا؛ رم طی ۴ فصل اخیر، 4 بار موفق شده به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی برسد:

فصل 2020/21 | صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا و تقابل با منچستریونایتد  فصل 2021/22 | صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا و تقابل با لسترسیتی | در نهایت قهرمان  فصل 2022/23 | صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا و تقابل با بایرلورکوزن | در نهایت نایب قهرمان فصل ۲۰۲۳/۲۴ | صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا و تقابل با بایرلورکوزن

 رم سومین تیم تاریخ ایتالیاست که طی حداقل ۴ فصل پیاپی به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی صعود می کند. (اینتر ۴ بار پیاپی در دهه ۶۰ میلادی و یوونتوس ۵ بار پیاپی در دهه ۹۰ میلادی)

گفتنی است رم در کنار رئال مادرید تنها باشگاه های اروپایی هستند که طی ۷ فصل اخیر حداقل ۵ مرتبه به نیمه نهایی مسابقات اروپایی رسیده اند. رم در فصل ۲۰۱۷/۱۸ نیز به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • آاس رم و صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی طی ۴ فصل اخیر
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران