Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@19:17:22 GMT

شناسایی و ساماندهی 130 کودک کار در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۹۴۵۸

شناسایی و ساماندهی 130 کودک کار در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محسن شجاعی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان شامگاه دوشنبه، 24 تیرماه در جمع خبرنگاران استان کردستان، اظهار کرد: حوزه امور اجتماعی از زنان سرپرست خانواده حمایت کرده و فعالیت‌هایی در جهت توانمندسازی زنان از طریق ایجاد گروه‌های همیار برای استقلال اجتماعی زنان، روانشناسی و مددکاری را در اختیار این زنان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، عنوان کرد: حوزه مهد کودک یکی دیگر از حوزه‌های زیرمجموعه امور اجتماعی است که در حال حاضر 340 مهد کودک در روستاها و حاشیه شهرهای استان فعال هستند.
شجاعی افزود: در حال حاضر 13 مرکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان وجود دارد که 12 مرکز آن به کمک موسسات خیریه و با همکاری سازمان بهزیستی فعالیت می کنند و در واقع خیرخواهان استان سهم زیادی را برعهده گرفته‌اند.
وی ادامه داد: کودکان بی‌سرپرست که توسط خانواده درجه یک خود در منزل نگهداری می‌شوند از سوی سازمان بهزیستی استان کردستان مورد حمایت قرار دارند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، ذکر کرد: افرادی نیز که از سوی خانواده پس زده شده و به جامعه ورود پیدا نکرده و فاقد مکان زندگی هستند، در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی پذیرش می‌شوند.
شجاعی گفت: مردم استان به متکدیان کمک مالی نکنند چراکه با پرداخت هر هزارتومان کمک به دست این متکدیان ریشه هزاران آسیب را برای آنان بنیان می‌گذارند و با سپردن کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به سازمان بهزیستی می‌توانند کمک بزرگی در حل مشکلات جامعه هدف ما داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است تا این کودکان به مدارس بازگرداننده شوند، بیان کرد: برخی از این کودکان به دلیل مسائل اقتصادی ادامه تحصیل نمی‌دهند که ما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم تا کودکی به دلیل مشکلات اقتصادی از ادامه تحصیل باز نماند اما تعدادی از این خانواده‌ها با ما همکاری نمی‌کنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان، به مسئله کودک آزاری اشاره کرد و افزود: در مورد کودک آزاری ما در اداره بهزیستی استان کردستان پرونده‌هایی داریم که والدین به دلیل کودک آزاری در زندان بسر می‌برند.
وی در پایان با اشاره به اینکه استان کردستان در حوزه طلاق در رتبه 13 کشور است، یادآور شد: رشد طلاق در کردستان نسبت به استان های دیگر کمتر بوده اما به معنای کاهش طلاق نیست.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی محسن شجاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به این که در بیشتر شهر‌های صنعتی شاهد بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی مرتبط با فعالیت‌های صنایع و معادن هستیم، لذا انتظار می‌رود مسئولین و متولیان صنایع و معادن بزرگ شهرستان به تناسب نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود بیش از پیش جامعه عمل بپوشانند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان اظهار داشت:ضرورت دارد تمامی مسئولین شهرستان نیز در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که هم اکنون مکان اورژانس اجتماعی رفسنجان مناسب نیست، اظهار داشت: جابجایی محل استقرار اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان قرار گرفته است.

او اظهار داشت:با توجه به اینکه ساختمان اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی رفسنجان وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به جابجایی و بهبود وضعیت خدمت رسانی به مراجعین و اشخاص مددجو می‌باشد، با پیگیری‌های انجام شده در سطح شهرستان این امکان فراهم شد که خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به محل دیگری موقتا انتقال یابد.
 
وی افزود: این اقدام بزودی با همکاری مجموعه اداره ثبت اسناد و املاک استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مجموعه شهرداری و شورای شهر رفسنجان و با پیگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان انجام و محقق خواهد شد. 

او در ادامه بیان داشت: ضرورت دارد با پیگیری مجموعه‌های متولی اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان رفسنجان در اسرع وقت موضوع ساخت مکان مناسب به صورت دائمی و متناسب با نیاز‌های شهرستان صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی