Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:38:53 GMT

پیرمردها از لیگ قطر می‌روند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۱۹۵۲۳

پیرمردها از لیگ قطر می‌روند

فدراسیون فوتبال قطر در حال تصویب قانونی است که بسیار جالب است و به فوتبال این کشور در آینده کمک خواهد کرد و می توان در فوتبال ایران هم از آن الگو برداری کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از العرب، در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در فوتبال قطر به وجود آمده است. تیم‌های باشگاهی این کشور به طرف جوان گرایی می‌روند و همین باعث شده تیم جوان شده قطر بتواند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هم بهترین عملکرد را از خود نشان دهد و با حضور مدعیان بزرگی چون ایران، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و عربستان جام قهرمانی را بالای سر برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال قطر در حال نهایی کردن قانونی است که بدون شک به سود فوتبال این کشور در دراز مدت خواهد بود. این فدراسیون قصد دارد قانونی را به تصویب نهایی برساند که در آن به باشگاه اجازه عقد قرارداد با بازیکنان بالای ۳۳ سال را ندهد و این به خاطر استفاده زیاد از بازیکنان جوان و بااستعداد در تیم‌هاست.

البته احتمال قراردادن استثنا در این قانون وجود دارد تا جای که بعضی از مدیران و کارشناسان پیشنهاد داده‌اند که هر باشگاهی بتواند در نهایت یک بازیکن بالای ۳۳ سال را در ترکیب خود داشته باشد.

این قانون باعث خواهد شد تا دیگر لیگ ستارگان قطر به مکانی برای بازیکنانی که سال‌های پایانی فوتبال خود را تجربه می‌کنند تبدیل نشود. به عنوان مثال دیگر باشگاه السد نمی‌تواند هم‌زمان از ژاوی و گابی در ترکیب خود استفاده کند. هر چند که ژاوی فصل بعد مربی تیم خواهد بود.

به گزارش ایسنا، الگو برداری از این قانون حتی می‌تواند در فوتبال ایران هم نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد و به بازیکنان جوان فرصت حضور بیشتری بدهد و باعث شود تا بازیکنان جوان با نشان دادن خود در لیگ به لیگ‌های معتبر اروپایی راه پیدا کنند و آینده تیم ملی را بسازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فوتبال قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: فوتبال ایران با مدیریت بیگانه است

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه در فوتبال ایران ایده و خلاقیتی در بحث مدیریت دیده نمی‌شود گفت: در این فوتبال فقط نفرات جابجا شده و از سمتی به سمت دیگر می‌روند.

به گزارش مشرق، حمید درخشان از مشکلات فوتبال ایران و روندی که در پیش گرفته سخن گفت و افزود: متاسفانه در شرایطی که همه دنیا و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه‌گذاری کلانی در فوتبال انجام داده و به دنبال رشد و ارتقای خود هستند تعریف درستی از مدیریت نداشته و فقط روزها را سپری می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید گفت درسالی که گذشت هیچ اتفاق خوبی برای فوتبال ما رقم نخورد، موضوعی نیست که بعد از ۳۶۵ روز بخواهیم بنشینیم و در مورد آن صحبت کنیم. فوتبال ما به سرنوشتی مبتلا شده که فقط شاهد سپری شدن ایام هستیم و بهره‌ای هم از آن نمی‌بریم. به نتایج باشگاهی و تیم ملی نگاه کنید، چه اتفاقی افتاد که بخواهیم امروز از آن به عنوان یک روند مثبت یاد کنیم؟

سرمربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: مدیران فوتبالی ما از تلاش و برنامه‌ریزی سخن می‌گویند اما وقتی این مسیر منتهی به نتیجه نمی‌شود، یعنی کاری صورت نگرفته است. همه تلاش‌ها برای رسیدن به هدف است اما وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد یعنی در بخشی از مسیر دچار اشتباه شده‌ایم و اگر اتفاقات فوتبالی سالی که گذشت را ببینید به آن پی خواهید برد.

درخشان افزود: تیم ملی آئینه هر فدراسیون و کشوری است، اما با همه حمایت‌هایی که صورت گرفت بازهم در همان مرحله همیشگی و طبق سنوات گذشته از دور بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا کنار رفتیم و حذف شدیم. اگر این اتفاق در فینال رخ می‌داد بازهم این فرصت بود که از شرایط تعریف کنیم اما هر چه به عقب باز می‌گردیم نکته قابل تعریفی پیدا نمی‌کنیم.

وی در مورد شرایط و کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران هم تاکید کرد: در لیگ چه اتفاقی افتاد؟ همه چیز مثل گذشته است و تفاوتی نسبت به ادوار گذشته دیده نمی‌شود. در سیستم بازی‌ها و نحوه تیم‌داری هم کارخاصی انجام نشده و فقط یک روند تکراری را شاهد هستیم. موضوع جدیدی در لیگ ندیدیم که قابل ذکر باشد. این واقعیت تلخی است اما در فوتبال ما مدیریت تعریف نشده و یک واژه بیگانه برای ما قلمداد می‌شود.

بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی خاطر نشان کرد: نباید انتظار معجزه داشت چراکه در فوتبال ما مهره‌ها تغییر کرده و از سمتی به سمت دیگر می‌روند. ایده، تفکر یا خلاقیتی نیست که بخواهیم انتظار تحول و دگرگونی داشته باشیم. کشورهای حاشیه خلیج فارس چنان فاصله‌ای با فوتبال ما ایجاد کرده‌اند که اگر غیرقابل باور است اما این اتفاق رخ داده و شاهد سرمایه‌گذاری کلان آنها در بعد زیرساخت‌های ورزشی و سایر موارد هستیم اما در فوتبال ما چه قدم مثبت و رو به جلویی برداشته شد؟

درخشان در مورد عملکرد پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال در سالی که گذشت تاکید کرد: این تیم هم بخشی از همین فوتبال است،‌ یک روند مشابه با مدیرانی که در رفت‌ و آمدند. نه سرمایه‌گذاری، نه برنامه‌ریزی و نه اتفاق خوبی که هواداران را به آینده دلگرم کند. نه تنها در پرسپولیس بلکه در کلیت فوتبال ما هزینه‌هایی می‌شود که هیچ سود و منفعتی ندارد و نمی‌توانیم بهره‌ای از آن ببریم.

سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص اینکه چرا در فوتسال یا فوتبال ساحلی عملکرد بهتری داریم، گفت: چارچوب آنها با فوتبال تفاوت‌هایی دارد که شاید بخشی از این نتایج به آن باز می‌گردد از سویی دیگر فوتبال ما تکنیک و حرکات فردی را در ریشه و ذات خود می‌بیند که به دلیل سبک و نوع بازی در فوتبال ساحلی و فوتسال، کمک شایانی به آنها می‌کند اما در همین شرایط بازهم در برابر تیم‌های مدعی مانند برزیل، اسپانیا و تیم‌های مطرح دیگر به مشکل می‌خوریم و اینگونه نیست که نتایج قابل قبولی را به دست بیاوریم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخشان: فوتبال ایران با مدیریت بیگانه است
  • پیکان و در پیش داشتن دو فینال سخت دیگر
  • امیرآبادی:مگر تیم ملی جای کوچکی است که بازیکن جوان یک شبه در آن ستاره شود؟/قلعه نویی کسی نیست به خاطر بیانیه حسینی را بازی بدهد
  • توصیه رامین رضاییان به بازیکنان جوان
  • جوان‌گرایی در پیکان همیشه وجود داشته/ دو فینال سخت پیش رو داریم
  • «جوانگرایی» در تیم ملی فوتبال ایران چه زمانی صورت خواهد گرفت؟
  • مثل اسپانیا نمی‌توانیم جوانگرایی کنیم/ استقلال حق داشت از حسینی دفاع کند
  • فرگوسن و کلوپ هم نمی توانند برای فوتبال ایران کاری کنند | با تیم قلعه نویی خیلی سریع حذف می شویم
  • اقبالی: مقابل تیم درجه هفتم آسیا نتوانستیم بازیسازی کنیم
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس