Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان اظهار کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در هرمزگان، حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران را آغاز کنیم.

به گزارش ایسنا، فریدون همتی در نشست کارگروه مشترک توسعه دانش‌بنیان سواحل مکران با اشاره به انجام مطالعات و آمایش سرزمینی توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: باید از درون این مطالعات، برنامه‌های عملیاتی توسعه منطقه مکران تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه‌های شیلات، کشاورزی و گردشگری ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال، تولید و صادرات در منطقه مکران وجود دارد که باید نسبت به آن توجه کافی صورت گیرد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود در هرمزگان، حرکت پر شتاب برای توسعه سواحل مکران را آغاز کنیم و نشان دهیم که با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و استعدادهای موجود در این استان، می‌توانیم توسعه مناسب در منطقه مکران را ایجاد کنیم.

همتی تصریح کرد: نیاز است برای توسعه سواحل مکران اختیارات کافی به استان واگذار شود تا بتوان عملیات طرح‌های این حوزه را به خوبی اجرا کرد و در کنار آن روند اجرای این طرح‌ها باید توسط یک ستاد قوی در مرکز کشور پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه، مشوق‌ها و انگیزه‌های لازم جهت حضور سرمایه گذاران در منطقه مکران را فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان بیان کرد: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به طور منظم با تولید محتوای رسانه‌ای مناسب، اهمیت موضوع سواحل مکران را برای افکار عمومی تبیین کنند.

وی اضافه کرد: توسعه منطقه مکران بر محور مشارکت مردم بسیار موفق خواهد بود و باید فضایی ایجاد کنیم که افراد توانمند در حوزه‌های مختلف در این منطقه سرمایه گذاری داشته باشند.

همتی عنوان کرد: همه باید تلاش کنیم که منطقه مکران در شرق هرمزگان با سرعت بسیار خوبی روند توسعه خود را طی کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سواحل مكران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم

استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی، با تبیین ظرفیت‌های همکاری هرمزگان از گسترش روابط با چین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در دیدار با چای‌لی، مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است. 

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی، افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه بصورت ملموس مشاهده کنند. 

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره‌مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجوددارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

دوستی با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی - معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، گفت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی - معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم. 

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان، گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ایم در این جزایر با سرمایه‌گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود. 

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد. 

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می زنیم و با غربی ها شطرنج بازی می کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه‌گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص عمل کنیم.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • ماجرای سازه جدید در عمارت تاریخی که شهرداری قالیباف به انجمن مداحان واگذار کرده بود
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • مغروقه آبکوهی از سواحل جاسک خارج سازی شد