Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اندیشه خبرگزاری تقریب، انسجام صفوف مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام، و وحدت مذاهب اسلامی آرزوی دیرینه شخصیت های دلسوز جهان اسلام و یکی از بزرگترین هدف های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.
البته عده ای نابخردانه گمان کرده اند که هدف از وحدت مذاهب اسلامی، ترویج اباحه گری اعتقادی ، علمی و چشم پوشی از حقایق تاریخی است در حالی که هدف اصلی دعوت تقریب، ایجاد اتحاد بین جوامع و فرق اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هدف مقدس، متکی به ریشه های استوار در کتاب و سنت است و با ممانعت از ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان، مانع کنار رفتن عنایت الهی وسست شدن ایمان ها و ذلت و شکست مسلمانان و تسلط اجانب بر کشورهای اسلامی می شود. بر این اساس خبرگزاری تقریب در نظر دارد هر بار گوشه ای از فرمایشات و توصیه های یکی از بزرگان در این حوزه برای بالابردن بیشتر شناخت افکار عمومی در حوزه تقریب منتشر کند. زیرا با بسط عقلانیت دینی است که میتوان به رفع شبهات و غنابخشی پایه های نظری رفتار فردی و اجتماعی رسید.
و نتیجه این رفع شبهات ، پیدایش زبان مشترک که سبب ایجاد ارتباطات درونی امت اسلامی گسترش می یابد و فرهنگ گفت وگو جایگزین سوءتفاهم و عواقب آن می شود. در این خصوص آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند : در اين بُعد، مسأله وحدت اين نيست كه از شيعه خواسته شود از عقايد خود ولاي اهل بيت عليهم‌السلام دست بردارد و نسبت به افرادي كه آنها را دشمن اهل بيت و منافق مي‎داند و به موجب مستندات اسلامي محكوم مي‎كند، حسن ظن داشته باشد و به عبارت ديگر از محتواي تشيع خود خارج گردد و همچنين در رابطه با تحقق اين وحدت از سنّي خواسته نمي‎شود كه از عقايد خود دست بردارد و محتواي خود را عوض كند؛ بلكه مقصود اين است كه براي فرع، خطر متوجه به اصل را فراموش نكنيم و براي حفظ جزء، كل را در خطر نيندازيم و در برابر كفّار و سلطه سياسي و اقتصادي و فرهنگي آنها متحد و متفق گام برداريم و بدانيم آنجا كه نفوذ سلطه كفار و خطر آنها مطرح است و قدر جامع‎هاي اصلي بين شيعه و سني مورد هجوم و تجاوز مي‎گردد توجه به مصالح فرقه‎اي و شيعه و سني مفهوم ندارد و طرح جهات ما به الامتياز رفع يد از جهات مابه الاشتراك و ما به الامتياز است.اولين چيزي كه در حصول اين هدف  يعني وحدت در برابر كفار لازم است اين است كه مسلمانان از بينش سياسي كافي برخوردار باشند كه بتوانند جريان‌ها و پيامد آنها را تحليل و بررسي نمايند و بفهمند كه در مسائل مختلف در شرايط مختلف، موضع‎گيري‎هاي آنها چه آثار مثبت و منفي دارد و طرح مسأله براي چه مقصدي و از جانب چه كسي مي‎باشد. یاداوری گفتار شخصیت های مهم علمی جهان تشیع و تسنن بعنوان رهبران معنوی این گروه عظیم درباره اهمیت مساله  وحدت اسلامی برای تنویر ضرورت انسجام و اتحاد برای مسلمین موضوعی حیاتی است. 
امید است با معرفی و سرمشق قرار دادن این گفتارها بتوانیم گامی مهم و موثر در ایجاد وحدت اسلامی برداشته باشیم.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد

ماموستا ملارشید ثنایی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی ضمن تبریک عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» سپاه علیه رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی و پیچیده  نظامی با استفاده از پهپاد و موشک‌های کروز و بالستیک بود که اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت مورد هدف قرار داد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب گفت: این عملیات ثابت کرد که رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی با وجود سامانه‌های مختلف دفاع موشکی و سپر دفاعی و گنبد آهنین آسیب‌پذیر است.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ملت بزرگ ایران از این عملیات قاطع بسیار شادمان شده و از همان ساعات اولیه آغاز حمله با برگزاری تجمعات مختلف در سراسر کشور ضمن ابراز شادمانی، از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح پشتیبانی کننده این عملیات تقدیر و تشکر کردند.
 
ماموستا ثنایی بیان داشت: عملیات وعده صادق باعث عزت و افتخار ملت بزرگ ایران شده است و این پیام اطمینان‌بخش را برای مردم دارد که نیروهای مسلح کشور جان مردم را مهم و ارزشمند می‌دانند و هر دشمنی در هر نقطه‌ای بخواهد به ملت بزرگ ایران و مناطق حاکمیتی ما تعرضی داشته باشد پاسخ سختی به او خواهیم داد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب افزود: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور توان نابود کردن کامل این غده سرطانی را دارند اما این عملیات همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند فقط یک تنبیه کوچک برای رژیم صهیونیستی بود و اگر بخواهد غلط دیگری بکند مطمئنا پاسخ بعدی نیروهای مسلح ما سخت و پشیمان‌ کننده خواهد بود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی را نشان داد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • درخواست ویژه آیت الله نوری همدانی از جهان اسلام درباره اسرائیل
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید