Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی بدون اشاره به زمان آغاز مجدد مذاکرات با کره شمالی ابراز امیدواری کرد واشنگتن بتواند در این مذاکرات خلاق‌تر باشد. تاریخ انتشار: 09:23 - 25 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۶۰۳ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛  «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی ابراز امیدواری کرد واشنگتن و پیونگ یانگ در مذاکرات احتمالی آینده "اندکی خلاق تر" باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، پومپئو در مصاحبه‌ای رادیویی بدون اشاره به زمان از سرگیری مذاکرات آمریکا و کره شمالی گفت امیدوار است هر دو کشور آمریکا و کره شمالی در از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ کمی خلاق‌تر باشند.
پومپئو در پایان ماه ژوئن گفته بود که این مذاکرات "احتمالا در ماه جولای ... شاید در ۲ تا ۳ هفته آینده برگزار شود. "   وی همچنین گفت: " امیدوارم کره شمالی با ایده‌هایی که نخستین بار ارائه نکرده، پای میز مذاکره حاضر شود. ما نیز امیدواریم بتوانیم کمی خلاق‌تر باشیم. "
وزیر خارجه آمریکا در ادامه ماموریت رئیس جمهور آمریکا در این مذاکرات را خلع سلاح کامل کره شمالی اعلام کرد.
«دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در دیدار غافلگیرکننده ماه گذشته موافقت کردند که مذاکرات دو کشور مجددا از سر گرفته شود. این در حالی است که دو نشست پیشین سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور و هانوی بی نتیجه پایان یافته بود.

تحلیلگران بر این باورند که دو کشور هنوز نتوانسته‎اند در مورد اختلافات خود گامی به جلو بردارند و حتی تعریف مشترکی از خلع سلاح هسته‌ای ندارند. در حالی که واشنگتن خواهان خلع سلاح هسته‌ای کامل پیونگ یانگ است، از ادامه تحریم‌ها علیه این کشور تا زمان تکمیل فرآیند خلع سلاح به موازات افزایش اقدامات موقت مانند افزایش کمک‌های بشردوستانه یا بازگشایی دفاتر ارتباطی حمایت می‌کند. این پیشنهادات از سوی کره شمالی رد شده‎اند.
اظهارات پومپئو در پی آن بیان شد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین از ترامپ خواستار انعطاف بیشتر در توافق با کره شمالی و لغو برخی تحریم‌ها شد. چین خواهان همزمانی کاهش تحریم‌ها و گام‌های در راستای خلع سلاح هسته‌ای شد.
خبرگزاری یونهاپ روز یکشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس اعلام کرد که آمریکا به کره شمالی پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در این هفته را داده و منتظر پاسخ پیونگ یانگ است.
کره شمالی اعلام کرده آزمایش‎های موشکی خود را از سال ۲۰۱۷ متوقف کرده است، اما مقامات آمریکایی اعلام کرده‎اند کره شمالی به فعالیت‌های هسته‌ای خود در اشکال تولید سوخت بمب و موشک ادامه می‌دهد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا مذاکرات هسته ای مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

براساس گزارش آر تی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود ادعا کرد: این حمله (به اسرائیل) یک بار برای همیشه ثابت کرد که سخنان اسرائیل سال  که می‌گوید، ایران به اسرائیل حمله می‌کند درست است و سلاح‌هایی را برای استفاده در جنگ علیه اوکراین می‌فرستد و صلح جهانی را به خطر می‌اندازد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی که از ضربه ایران سرگیجه گرفته است،  نتیجه‌گیری کرد: به همین دلیل مشخص، ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. همانطور که توضیح داده شد.

صهیونیست‌ها که گویی به نصیحت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد ندارد به ایران پاسخ دهند، افزودند: ایران باید تاوان تجاوزات خود را بپردازد و بهای اولیه آن باید شناسایی فوری سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی باشد.

 وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد که در پی حمله موشکی بالستیک، موشک کروز و پهپاد ایران، باید تحریم‌های دردناکی از جمله در حوزه موشکی، اما نه محدود، علیه ایران اعمال شود.

پس از عملیات تلافی‌جویانه ایران سپاه پاسداران در بیانیه‌ای گفت: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد که عملیات ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست
  • 7 فیلم برتر تاریخ سینما دربارۀ «آخرالزمان هسته‌ای»
  • گروسی: ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود