Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حفاظت محیط زیست خبر واگذاری زمین ۴ هکتاری در لواسان به عیسی کلانتری را تکذیب می‌کند در حالی که شواهد موید آن است که زمین مذکور در زمان تصدی عیسی کلانتری بر وزارت جهاد کشاورزی به برادرش مصطفی واگذار شده است. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ اجتماعی محیط زیست نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ در پی انتشار گزارشی با عنوان سایه «طوبی» بر امپراطوری کلانتری در لواسانات در این خبرگزاری، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست جوابیه‌ای را ارسال کرد که به‌همراه پاسخ تسنیم در ادامه می‌خوانید:


بار دیگر سایت خبری "تسنیم"، که در موارد متعددی به انتشار و بازنشر ادعاها و اخبار کذب و نادرست می‌پردازد، خبر سراپا دروغی را در خصوص دریافت زمین توسط عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منتشر کرده است؛ بدینوسیله ضمن تکذیب خبر فوق، یادآور می‌شود صورت اموال و دارایی‌های ایشان، مطابق قانون و در دفعات مختلف، به قوه قضاییه اعلام شده، ضمنا حق پیگیری حقوقی این ادعاها و اخبار کذب در مراجع قضایی، از جانب شخص ایشان و سازمان حفاظت محیط زیست، محفوظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ تسنیم:

"طرح طوبی" به بهانه احداث باغ در اراضی ملی در زمان تصدی "عیسی کلانتری" در وزارت جهاد کشاورزی و به‌دستور وی به‌اجرا درآمد و به‌ واسطه آن، تاکنون بیش از 5 میلیون هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است که البته بخش عمده این اراضی به‌جای آنکه به کشاورزی اختصاص یابند، قربانی تغییر کاربری شده و در برخی موارد به تشکیل پرونده‌های تخلف در محاکم قضایی کشور انجامیده است.

همین امر سبب شده طرح طوبی همواره به‌عنوان طرحی مخرب و پوششی برای زمین‌خواری شناخته شود.

زمین 4 هکتاری واقع در اراضی ملی حاجی‌آباد لواسانات که در گزارش تسنیم به آن اشاره شده هم یکی از این موارد است که در راستای اجرای طرح طوبی و به‌منظور گردوکاری واگذار شده است اما چنین زمینی با مساحت قابل توجه و موقعیت مطلوب نه‌تنها آن‌طور که انتظار می‌رود به کشاورزان و بومیان واگذار نشده بلکه ساخت‌و‌سازهایی هم در آن به‌چشم می‌خورد که با ضوابط طرح طوبی مغایر است!

زمینی که به‌گفته مسئولان محلی در اختیار خانواده "کلانتری" است و توضیحات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در این باره، حکایت از آن دارد که وزیر اسبق جهاد کشاورزی و مجری طرح طوبی، راهکاری امن و نسبتاً بی‌حاشیه را هم برای بهره‌برداری از این 4 هکتار از اراضی ملی حاجی‌آباد لواسانات انتخاب کرده است: واگذاری زمین در قالب طرح طوبی به برادرش "مصطفی کلانتری!"

تصویر زیر مربوط به بخشی از اراضی ملی واگذارشده در قالب طرح طوبی به مصطفی کلانتری در حاجی‌آباد لواسان است:

در پایان، با توجه به اینکه روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار توضیحات فوق در پورتال آن سازمان، بار دیگر خبرگزاری تسنیم را به انتشار اخبار "دروغ، کذب و نادرست" متهم کرده، تسنیم از روابط عمومی آن سازمان دعوت می‌کند، مصداق‌های اخبار کذب منتشر شده در این خبرگزاری را به عنوان گواه بر مدعای خود در اختیار عموم قرار داده و یادآور می‌شود از آنجا که متهم کردن تسنیم به نشر اخبار کذب، رویه‌ای است که روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست برای مواجهه با انتقادات پیش گرفته است، حق پیگیری این افترا در مراجع قضایی برای خبرگزاری تسنیم محفوظ است!

بیشتر بخوانید:
واگذاری اراضی ملی به نام "طرح طوبی" به کام برادر معاون رئیس‌جمهور!

انتهای پیام/

R7856/P/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی. ان. ان، براساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، روزانه بیش از یک میلیارد وعده غذایی در سراسر دنیا هدر می‌رود.

در گزارش شاخص هدر رفتن غذا که روز چهارشنبه از سوی برنامه محیط زیست سازمان ملل منتشر شد، هدر رفتن مواد غذایی به عنوان یکی از عوامل تغییرات جوی معرفی شده و تردیدهایی درباره نقش کشورها در توزیع غذا ابراز شده است.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ روزانه بیش از یک میلیارد وعده غذایی از بین رفته است. این آمار بدان معناست که حدود یک پنجم از غذایی که در دسترس افراد قرار گرفته، توسط خانوارها، رستوران‌ها و دیگر بخش‌های خدمات غذایی و خرده‌فروش‌ها نابود شده است.

این گزارش افزود که در مجموع یک سوم از مواد غذایی در فرایند تولید هدر می‌رود. همچنین هر فرد بطور میانگین سالانه ۷۹ کیلوگرم از مواد غذایی را هدر می‌دهد، یعنی روزانه دستکم یک میلیارد وعده غذایی هدر می‌رود.

علاوه بر این، یافته‌های این گزارش حاکی است که یک سوم از جمعیت جهان با ناامنی غذایی مواجه بوده و ۷۸۳ میلیون نفر تحت تاثیر گرسنگی هستند.

«اینگر اندرسن» مدیراجرایی برنامه محیط ‌زیست سازمان ملل متحد گفت: هدررفت مواد غذایی یک تراژدی جهانی است. امروز در حالی که مواد غذایی نابود می‌شود میلیون‌ها نفر گرسنه هستند. این موضوع نه تنها یک مساله بزرگ در حوزه توسعه است بلکه تاثیرات آن باعث تحمیل هزینه‌های قابل توجه به طبیعت و آب و هوا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد