Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاجر ایرانی-آمریکایی و شریک تجاری نخستین مشاور امنیت ملی دولت فعلی آمریکا روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده‌اش در یک دادگاه فدرال در ایالت ویرجینیا حاضر خواهد شد.به گزارش بلاغ،منابع خبری دوشنبه از آغاز روند رسیدگی به پرونده «بیژن رفیع‌کیان»، تاجر ایرانی-آمریکایی و شریک تجاری «مایکل فلین»، نخستین مشاور امنیت ملی دولت فعلی آمریکا در دادگاهی در ایالت «ویرجینیا» خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر نوشته این پرونده می‌تواند به ایجاد تنش‌های بیشتر در روابط آمریکا و ترکیه منجر شود و بر صدور محکومیت علیه مایکل فلین نیز اثرگذار خواهد بود. 

 اتهام «بیژن کیان» در این پرونده که قرار است در دادگاه منطقه‌ای شرق ویرجینیا به آن رسیدگی شود، همدستی با مایکل فلین و افرادی دیگر برای لابی‌گری به نیابت از ترکیه، جهت مجاب کردن دولت آمریکا به تحویل «فتح‌الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مستقر در آمریکا به دولت ترکیه بوده است. 

دولت ترکیه فتح‌الله گولن را که در تبعیدی خودخواسته در آمریکا زندگی می‌کند به طراحی کودتایی ناکام علیه دولت «رجب طیب اردوغان» در سال ۲۰۱۶ میلادی متهم کرده است. گولن، این اتهامات را رد می‌کند. آنکارا بارها خواستار استرداد گولن شده است. 

مایکل فلین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا است و دوران کوتاه انتصاب او به عنوان حلقه مشاوران نزدیک ترامپ در سال ۲۰۱۷ هنوز با پس‌لرزه‌های حقوقی همراه است. او به مشارکت در جرم با رفیع کیان متهم نشده، اما این پرونده می‌تواند بر محکومیت خود او در دادگاهی که قرار است چندی دیگر برگزار شود، اثرگذار باشد. 

فلین قبلاً موافقت کرده بود با دادستان‌های آمریکایی همکاری کرده و در ازای سبک‌تر شدن محکومیت خود علیه بیژن کیان شهادت دهد.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش ایرنا،خبرگزاری رویترز، به دنبال انتشار گزارشی از شرکت سازنده بدنه این جت که قصد دارد اولین بدنه هواپیما را تا سپتامبر ۲۰۲۷ تحویل دهد، یکی از مدیران اجرایی این شرکت چینی گفت: اولین جت پهن پیکر شرکت دولتی هواپیماهای تجاری چین (COMAC) در «مرحله طراحی دقیق خود» است.

به نظر می رسد بیانیه سازنده، اولین نشانه ای از جدول زمانی تولید این جت به نام «C۹۲۹» از زمانی است که روسیه در سال ۲۰۲۳ سرمایه گذاری مشترک چین و روسیه را برای توسعه هواپیمای دو راهرو ترک کرد.

چین، از طریق شرکت دولتی هواپیماهای تجاری چین، سرمایه گذاری زیادی در تلاش خود با هدف ورود به بازار هواپیماهای مسافربری تحت سلطه هواپیماسازان غربی «بوئینگ» (BA.N) و «ایرباس» (AIR.PA) انجام داده است.

شرکت دولتی هواپیماهای تجاری چین، تاکنون جت باریک بدنه «C۹۱۹» و جت منطقه ای «ARJ۲۱» را وارد بخش تجاری کرده است اما برنامه بهره برداری از نمونه های پهن پیکر به طولانی مدت با تاخیر مواجه شده است.

این شرکت می گوید که جت C۹۲۹ بین ۲۸۰ تا ۴۰۰ صندلی و بُردی معادل ۱۲ هزار کیلومتر خواهد داشت.

در بحبوحه کمبود جهانی هواپیماهای جدید، مقامات پکن گفته اند که می خواهند جایگاه شرکت دولتی هواپیماهای تجاری چین را در داخل این کشور و به طور بین المللی در سال جاری میلادی ارتقا دهند. از طرفی، شرکت دولتی هواپیماهای تجاری چین نیز به شدت به قطعات طراحی شده غربی متکی هستند.

بر پایه این گزارش، چین همچنین در حال کار بر روی یک موتور پهن پیکر داخلی است.

یکی از نمایندگان شرکت دولتی هواپیماهای تجاری چین در نمایشگاه هوایی سنگاپور ماه گذشته میلادی گفت: موتور C۹۲۹ هنوز تعیین نشده است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888649

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت
  • شیخ نبیل قاووق: آمریکا شریک جنایت‌ها در غزه است