Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۶۰۰ معادل شانه‌ای ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی‌ها افزود: فروش تخم مرغ با نرخ‌های بالا ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد چرا که خرده فروشان با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه محصول به مشتری می‌کنند، به همین دلیل سازمان حمایت باید نظارت خود بر بازار را بیشتر کند یا تعدادی غرفه میادین میوه و تره بار در اختیار تشکل‌ها قرار گیرد تا مردم به تخم مرغ با نرخ‌های مناسب دسترسی داشته باشند.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ از دیدگاه وزارت جهاد کشاورزی را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که سازمان حمایت هنوز این قیمت را ابلاغ نکرده است.

بیشتر بخوانید: تخم مرغ‌های قهوه‌ای بومی نیستند/زیان یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عده‌ای در صادرات تخم مرغ به عراق خرابکاری کردند، بیان کرد: برای صادرات باید تخم مرغ تازه صادر کرد و به هیچ عنوان نباید تخم مرغ‌های سردخانه‌ای که تاریخ انقضای آن کم است، برای این منظور مورد استفاده قرار داد. در حالیکه اخیراً برخی استان‌ها تخم مرغ‌های سردخانه‌ای و خراب به عراق صادر کردند که همین مسئله ما را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه عراق، واردات تخم مرغ از ایران را متوقف کرده است، گفت: بر اساس آمار ظرف یک ماه اخیر، ۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ به عراق صادر شده که این میزان تنها برابر با مازاد یک ماه تولید کشور است.

نبی پور ادامه داد: با توجه به روند مناسب تولید، روزانه حداقل ۲۵۰ تن این میزان مازاد است که باید تمهیداتی برای صادرات آن اندیشیده شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از توقف روند خرید تخم مرغ از مرغداران خبر داد و گفت: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام هر کیلو تخم مرغ را با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می‌کند، از این رو مرغداران تمایلی به تحویل تخم مرغ تولیدی خود ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه کمبودی در بازار نهاده‌های دامی وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون مسئله حمل و نقل نهاده‌های دامی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است چرا که کرایه‌های حمل و نقل نسبت به ایام پایانی سال حداقل ۲ برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام/

فروش تخم مرغ با نرخ‌های بالا در خرده فروشی‌ها ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازار گوشت و دام تهران امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳، در حالی شاهد معاملات است که نسبت به روز گذشته قیمت مرغ زنده روند نزولی را تجربه کرد، اما قیمت مرغ و دام کشتار بالا رفت.

 قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار افزایش را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۸۰,۱۵۷ تومان خرید و فروش شد که رشد هشت تومانی داشته است. 

 قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد افت قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۶,۹۶۴ تومان معامله شد که نسبت به روز پیش افت ۱۰۷ تومانی داشته است.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۱۰۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با رشد قیمت ۲۵ هزار تومانی نسبت به روز گذشته؛ ۵۷۵ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۲۸۰ هزار تومان معامله شد. 

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم طبق روال روز‌های اخیر در بازار امروز بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته، ۳۲۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

منبع: اقتصاد نیوز

tags # گوشت مرغ ، گوشت قرمز سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • قیمت شیر الاغ هم سر به فلک کشید
  • قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۲ میلیون تومان!
  • قیمت‌های نجومی شیر الاغ / هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون!
  • از منتفی شدن جمع آوری پل حافظ تا قیمت نجومی شیر الاغ
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • قیمت عجیب شیر الاغ/ قیمت هر کیلو تا ۲ میلیون تومان
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد