Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شرق در این گزارش آورده است: جبهه پایداری گاهی در لفافه تهدید به دادن فهرست جداگانه می‌کند و گاهی از مدل ویژه خود برای انتخابات حرف می‌زند؛ آن‌هم در شرایطی که جریان اصولگرایی از داشتن چهره‌های دارای کاریزما و لیدر محروم است. در این شرایط است که لطف الله فروزنده، از چهره‌های نزدیک به جمعیت ایثارگران می‌گوید که الان فرد شاخص و بانفوذی که بتواند جریان اصولگرا را رهبری کند، وجود ندارد و باید از طریق مدل ائتلاف و اتحاد، رهبری و روش را تعریف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره اینکه اصولگرایان با پایداری ها هم به ائتلاف خواهند رسید یا نه به خبرآنلاین گفته است: «مشکلی ندارد. در گذشته هم این بحث‌ها بوده و بعد به وحدت رسیدند. باید صحبت کنند و ببینند که مشترکاتشان خیلی بیشتر از اختلافاتشان است. باید بدانند که رقیبی وجود دارد که همچنان فعال است و حاضر است هرکاری بکند تا کرسی قدرت را به دست بیاورد».

آصفری، نماینده اصولگرای سابق مجلس هم با اشاره به اینکه بخشی از اصولگرایان تحت‌عنوان شورای وحدت به‌دنبال جذب تمام نیروهای اصولگرا هستند، به نامه‌نیوز گفته: «این درحالی است که هنوز بخش مهمی از اصولگرایان مانند نیروهای مؤتلفه، پایداری، نیروهای مرتبط با آقای قالیباف و… با این شورا همراه نشده‌اند».

مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری دو روز پیش مدعی شده بود که این جبهه بر اساس بررسی‌ها و استفاده از تجارب گذشته خود با جریان‌های انقلابی برای انتخابات مجلس در سال جاری به مدلی برای انتخابات رسیده که این مدل نتایج و اهداف مشخصی در جهت حاکمیت گفتمان ارزشی انقلاب در مجلس و جامعه دارد. آقاتهرانی در تشریح سه محور اصلی گفته بود که یک راهبرد همسوسازی جریانی و محتوایی و گفتمانی در رسانه‌ها و گفت و گو با مردم است. دومین اقدام تهیه فهرست انتخاباتی انقلابی و کارآمد در سطح استان‌ها و تهران است و سوم تمرکز راهبردی و پاسخ روشن و دقیق به مسائل و مشکلات اساسی مردم خواهد بود».

به نظر می‌رسد جبهه پایداری بیش از آنکه بخواهد تن به مدل ائتلافی اصولگرایان بدهد، دنبال این است که اصولگرایان را وادار به پیروی از مدل خودشان بکند. آنها تا پیش از این فقط یک مدل انتخاباتی داشتند که حاضر به چانه‌زنی و معامله بر سر آن با دیگر رفقای اصولگرایشان هم نبودند؛ مدل «انتخاب اصلح». کسی که به نظر آنها اصلح بود، شایسته انتخاب بود و نیاز به داشتن زمینه‌های دیگر مانند رأی آوری یا محبوبیت نداشت. انتقادها به این رویه جبهه پایداری اخیراً باعث شده که آنها گزینه رأی‌آور را هم به عبارت قبلی اضافه کنند و به مدل «انتخاب اصلح رأی آوری» برسند؛ ایده‌ای که نظریه‌پرداز و مفسرش صادق محصولی، سخنگوی این جبهه است اما آنها مدعی شده بودند که متعلق به پدر معنوی‌شان یعنی آیت‌الله مصباح‌یزدی است. در حالی که سال ۹۳ آیت‌الله مصباح یزدی گفته بود: «البته هیچ دلیلی هم وجود ندارد که اگر بنده تشخیص دادم یکی اصلح است، باید حتماً زمینه رأی‌آوری هم داشته باشد؛ چراکه اگر چنین شرطی وجود داشت، سلمان و ابوذر نیز نباید از امیرالمؤمنین علیه‌السلام پشتیبانی می‌کردند؛ چون رأی نداشت! گاهی باید فرد اصلح – ولو رأی‌آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حداقل مشخص شود هنوز بین مردم اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری هیچ‌کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم‌ها باشند؟ آیا نباید از کسی که ولو رأی‌آوری ندارد اما دغدغه انقلاب و اسلام را دارد، حمایت کرد؟».

قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، به تازگی با اشاره به جلسه شورای مرکزی این جبهه که در محضر آیت الله مصباح برگزار شد، گفته است: «در این جلسه درباره راهبرد جبهه پایداری برای انتخابات پیش رو و اینکه آیا باید مانند انتخابات مجلس دهم با گروه‌های مختلف اصولگرایی ائتلاف کنیم یا به شکل مستقل به عرصه رقابت‌ها وارد شویم، بحث و گفت وگو شد».

او گفته بود که در انتخابات مجلس دهم که با ائتلافی حداکثری، فهرستی متحد داده شد، حتی یک نماینده از فهرست تهران به مجلس راه نیافت؛ ولی در مجلس نهم جبهه پایداری در تهران با فهرستی مستقل حاضر شد و در رقابت با فهرست جبهه متحد اصولگرایی در نهایت موفق به کسب ۱۶ کرسی مجلس در مقابل ۱۲ کرسی فهرست جبهه متحد شد». در انتخابات مجلس گذشته هم جبهه پایداری سهم بسیار مناسبی از فهرست تهران نصیب خود کرد. حدادعادل که سخنگوی ائتلاف بود، آن زمان تلویحاً گفت که اگر سهم مناسبی به آنها نمی‌رسید، زیر میز بازی ائتلاف می‌زدند؛ اگرچه در نهایت کل فهرست از ورود به مجلس بازماند.

صادق زیباکلام دیروز به نامه نیوز گفته بود جریان تندرو جبهه پایداری کاری ندارد چه کسی اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدالی، لیبرال یا ملی‌گراست. آنها معتقدند: «کسی که با ما نیست دشمن ماست». فراموش نکنیم مُهر و کفشی که در قم به سروروی آقای علی لاریجانی پرتاب شد، اصلاح‌طلبان، ملی‌-مذهبی‌ها و لیبرال‌ها نزدند بلکه تندروهای مدعی اصولگرایی این کار را کردند.

او با بیان اینکه از علی لاریجانی اصولگراتر نمی‌توان پیدا کرد، افزود: «آن روز مُهر و کفش به علی لاریجانی کوبیده شد تا به او بگویند چون با «ما نیستی، دشمن ما هستی». بنابراین اصولگرایان میانه‌رو هم تلاش دارند جذابیت صندوق رأی را حفظ کنند و هم مانع قدرت گیری دوباره تندروهای جبهه پایداری شوند اما نمی‌دانم چقدر این تلاش در نهایت نتیجه‌بخش خواهد بود».

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس تهران قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟

 به گزارش تابناک، ابوالفضل ظهره‌وند عضو فهرست صبح ایران در گفتگویی، با بیان اینکه جبهه صبح ایران از متن جامعه جوان ظاهر شده است و بنده آن‌ها را بسیار فعال دیده‌ام، گفت: دبیر کل این تشکیلات یک جوان است و تیمی هم که جمع شده‌اند افراد جوان و تحصیلکرده‌ای هستند و به خوبی مسائل را حوزه‌بندی کرده‌اند و کار‌های تحقیقاتی خوبی انجام می‌دهند ضمن آنکه به مطالبات مردم هم توجه دارند و سعی می‌کنند مطالبه‌گری را فعال کنند از این رو افتخار می‌کنم که نامزد این فهرست هستم.

بنابر روایت ایرنا، وی با بیان اینکه بنده علاوه بر صبح ایران در فهرست اُمنا هم بودم از ارائه فهرست صبح ایران و اُمنا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: به غیر از این دو تشکل جبهه ایران اسلامی و وفاداران به انقلاب اسلامی هم فهرست خواهند داد.

عضو فهرست صبح ایران در پاسخ به این پرسش که آیا این ۴ تشکل در مرحله دوم انتخابات لیست مشترک می‌دهند؟ گفت: لیست واحد نمی‌دهند، اما اشتراکات آن‌ها به هم نزدیک است.

 

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • رائفی پور برای دور دوم انتخابات مجلس لیست می‌دهد؟
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • پنج اخطار برای یک مجلس