Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در نوزدهمین کنگره پرسش مهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: در مقاطعی با تنگناهای جدیدی مواجه هستیم و اگر به دنبال رفع موانع کشور هستیم راهی جز توجه به آموزش و پرورش و مدرسه وجود ندارد و تنها راه توسعه کسپر و رهایی از بیماری های مزمن کسپر توجه به این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر سرمایه انسانی مهم ترین سرمایه هر کشوری است نقش آن این است که می تواند سرمایه های دیگر کشور را توسعه دهد و آن سرمایه ای که قادر است سایر سرمایه ها را به حرکت در آورد نیروی انسانی لست که یعنی توجه به آموزش و پرورش و مدرسه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۱۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی

در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان دستاورد های وزارت آموزش و پرورش در سال قبل و برنامه‌های پیش رو تشریح شد در این جلسه لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از اقدامات مهمی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، ارزشیابی برنامه‌های درسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بود که پس از فرایندی طولانی به اتمام رسید. در این فرایند،  برنامه‌های درسی عمده رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس تحولات بازار کار،  ارزیابی از محیط‌های آموزشی، هنرجویان و هنرآموزان و با توجه به مطالعاتی که در زمینه آمایش سرزمینی انجام شده، مورد بررسی و ارزشیابی قرار گرفت که کار بسیار مهمی بود زیرا برخی از چالش‌های ما به دلیل به روز نبودن بخشی از برنامه درسی و عدم تناسب آن‌ها با بازار کار بود.  

 لطیفی گفت: از دیگر اقدامات مهم، بهسازی و غنی سازی تعدادی از کتاب‌های درسی بود که به صورت شاخص می‌توان به افزوده شدن برخی از اسناد لانه جاسوسی به کتب درسی و همچنین، بهسازی تعدادی از کتاب‌ها در زمینه سواد رسانه‌ای اشاره کرد. 

وی اقدام بعدی سازمان پژوهش را  تالیف و چاپ کتب درسی دانست و گفت: در این زمینه ما موفق به تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مودر نیاز خود از  طریق تولید داخلی شدیم و برای اولین بار  پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲، هیچ قرارداد خارجی برای تامین کاغذ و مقوا منعقد نشد. 

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زمینه فعالیت‌ها و عملکردها و برنامه‌های پیش روی این سازمان در سال ۱۴۰۳ گفت: بر اساس مسیری که در دو سال گذشته برای تحول مدنظرمان طی کردیم، طرحواره اجرای برنامه درسی ملی مدرسه در مدرسه به عنوان نقشه راه اقدامات تحولی سازمان در سال ۱۴۰۳ نیز در دستور کار خواهد بود. بر این اساس سال ۱۴۰۳سال آغاز تولید آزمایشی بسته‌های تربیت و یادگیری برای پایه اول ابتدایی خواهد بود‌؛ البته در مهر ۱۴۰۳ اجرای آزمایشی و کاملاً محدود  این بسته‌ها را خواهیم داشت و اجرای این طرح  سراسری نخواهد بود.

 لطیفی تاکید کرد: به هیچ عنوان بنا نداریم این طرح به صورت گسترده اجرایی شود؛ این طرح  به صورت آزمایشی است و حتی ممکن است تولید محتواهای آموزشی همزمان با تدریس آنها و به صورت درس به درس صورت بگیرد. همراه تولید بسته‌ها، برنامه درسی مدرسه‌ای دوره اول ابتدایی را نیز تدوین کرده و همزمان با اجرای آزمایشی، آن را هم در اختیار مدارس مجری خواهیم گذاشت.  

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به واسطه برنامه درسی مدرسه‌ای است که مدرسه را به صورت جدی‌تر با برنامه درسی و نه فقط کتاب درسی تامین و حمایت خواهیم کرد. انتظار سند تحول و اسناد بالادستی  دیگر هم تغییر رویکرد از کتاب محوری به سمت برنامه محوری است. سال گذشته به صورت آزمایشی با دو استان طرحی را در این زمینه پیش بردیم و بازخوردهای خوبی در این دو استان گرفتیم و امیدواریم که امسال بتوانیم این طرح آزمایشی را گسترش دهیم و با توسعه تدریجی این طرح و آشنا کردن استان‌ها با اقدامات درون مدرسه‌ای، تحول در بسته‌های یادگیری دوره ابتدایی را با قوت و عمق بیشتری شروع کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی  افزود: اقدام بعدی ما آغاز اصلاح برنامه‌‌های درسی فنی و حرفه‌ای بر اساس ارزشیابی‌ سال گذشته است که امیدواریم از مهر امسال، کتاب‌های پایه دهم رشته‌های فنی حرفه‌ای بر اساس این ارزشیابی ها اصلاح شود.

 لطیفی دیگر اقدام این سازمان در سال ۱۴۰۳ را بازآرایی شاخه‌ها و رشته‌ها و ارائه ساختار جدید مقطع متوسطه  دوم عنوان کرد و گفت: بخشی از مطالعات این امر در سال گذشته انجام شد و امیدواریم امسال بتوانیم ساختار جدید را به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کنیم. البته ارائه آن با محوریت سازمان پژوهش و با همکاری معاونت آموزش متوسطه است.

وی با اشاره به حمایت از معلمان و خصوصا نومعلمان در امر تدریس محتواهای آموزشی گفت: اقدام بعدی و نهایی ما سامانه الکترونیکی همیار معلم است که بنا داریم مطابق با اقداماتی که پیش از این در سال ۱۴۰۲داشتیم؛ مرحله نخست آن فعال شود که این موضوع بخشی از باز طراحی شبکه رشد است که تکلیف ما در اسناد تحولی است. هدف گذاری ما این است که بتوانیم با تبدیل محتواهای کمک درسی و کمک آموزشی ویژه معلمان در قالب محتواهای کوتاه و با قابلیت دسترسی آسان، خصوصا به نومعلمان کمک کنیم که حضور فعال‌تر و موثرتری در کلاس درس داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش
  • تصویب و ابلاغ برنامه عدالت تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد
  • یک‌هزار پیشنهاد در فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» ثبت شد
  • تامین ۱۰۰ درصدی کاغذ و مقوای مورد نیاز چاپ کتب درسی از طریق تولید داخلی