Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور فرانسه بر خواسته‌اش برای اعمال اصلاحات عمیق در اتحادیه اروپا پیش از آنکه این اتحادیه اعضای جدید را بپذیرد تاکید کرده و به دولت صربستان به عنوان مطرح ترین کاندیدای عضویت در این اتحادیه هشدار داد، ورود شتابزده و زودهنگامش به اتحادیه اروپا نفعی برای هیچ کس نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رهبران کشورهای منطقه بالکان از بن‌بست و تاخیری که اتحادیه اروپا بر سر راه عضویت آنها در این اتحادیه ایجاد کرده ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عمده ای از اعضای اتحادیه اروپا نسبت به پذیرش اعضای جدید نگرانی دارند اما رهبران منطقه بالکان کار سختی در توضیح دادن تاخیر در عضو شدن آنها در اتحادیه اروپا به جمعیت ۱۸ میلیون نفری شهروندان این منطقه داشته‌اند؛ شهروندانی که ورود کشورشان به اتحادیه اروپا را متضمن افزایش دستمزدها و کاهش فساد می‌دانند.

به گزارش بلومبرگ، دو هفته پیش امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی نشست مربوط به تعیین رهبران جدید اتحادیه اروپا، گفت تا زمانی که اول "اصلاحات عمیق" در اتحادیه اروپا رخ ندهد این اتحادیه بیش از آن چیزی که هست گسترش پیدا نخواهد کرد. ماکرون روز دوشنبه به صربستان سفر و در آنجا با آلکساندر ووچیچ، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. او در جریان این سفر خود خاطر نشان کرد: اگر چه در نظر گرفته شده که صربستان به اتحادیه اروپا بپیوندد اما گسترش این بلوک بدون تغییر شیوه تصمیم‌گیری در آن باعث به وجود آمدن مشکلات برای همه خواهد شد.

ماکرون تصریح کرد: این که صربستان بیش از حد زود به اتحادیه اروپا بپیوندد برای آن خوب نخواهد بود و همین طور برای اتحادیه اروپا نیز خوب نخواهد بود. وی افزود: حتی تعیین یک چارچوب زمانی برای ورود این کشور به اتحادیه اروپا نیز نتیجه عکس خواهد داد. ما نباید خودمان را به یک تقویم و تاریخی تعیین شده محدود کنیم زیرا اگر ما در عملی کردن آن شکست بخوریم کار ما یک شکست دیده خواهد شد.

آخرین کشوری که در اتحادیه اروپا عضو شد کشور کرواسی بود که در سال ۲۰۱۳ به این اتحادیه وارد شد. ژان کلود یونکر، رئیس در حال کناره‌گیری کمیسیون اروپا گفته است سریع‌ترین زمانی که هر یک از شش کاندیدای باقی‌مانده عضویت در این اتحادیه بتوانند به آن بپیوندند حوالی سال ۲۰۲۵ است.

با این حال در حال حاضر بزرگترین مانع برای پیوستن صربستان به اتحادیه اروپا حل‌وفصل اختلافاتش با کوزوو است. صربستان که مورد حمایت چین و روسیه قرار دارد، از به رسمیت شناختن استقلال کوزوو خودداری کرده و جلوی تلاشهای این کشور برای پیوستن به سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین‌المللی را نیز گرفته است.

سال گذشته نیز مذاکراتی با میانجی‌گری اتحادیه اروپا بین صربستان و کوزوو شکست خورد.

ووچیچ تصریح کرد، انتظار دارد فرانسه به "جستجو برای مصالحه" کمک کند.او همچنین گفت که صربستان تغییراتی که در راستای  فرآیند ورود به اتحادیه اروپا به آنها متعهد شده را مورد پذیرش قرار داده است.

او ادامه داد: ما اهمیت می دهیم به این که خودمان را اصلاح کنیم و سهممان از تلاشها را انجام دهیم تا وضعیت مردممان را بهتر کرده و موجب پیشرفت اقتصادمان شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه صربستان اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس توافق‌نامه‌ای که اتحادیه اروپا و ژاپن امضاء کرده‌اند، آن‌ها روی تولید مواد جدیدی همکاری می‌کنند که در بخش‌های بحرانی اقتصاد، مانند انرژی‌های تجدیدپذیر، باتری‌ها، ساختمان‌های با انتشار کربن صفر و نیمه‌هادی‌ها استفاده می‌شود. آن‌ها به دنبال ایجاد پلتفرمی به منظور به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تحولات سیاست‌گذاری و تحقیق روی فرصت‌های همکاری مشترک هستند.

اتحادیه اروپا گفته است که این مواد پیشرفته برای انتقال سبز و دیجیتال مهم بوده و “بخش حیاتی از حاکمیت اقتصادی و استقلال راهبردی” هستند.

اتحادیه اروپا مواد پیشرفته را موادی می‌داند که برای ایجاد عملکرد برتر یا عملکردهای خاص طراحی شده اند. یک مثال در این مورد، گرافن است. اتحادیه اروپا انتظار دارد که تقاضا برای مواد پیشرفته در سال‌های آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد و معتقد است که کشورهای این اتحادیه به همراه ژاپن در این فناوری جایگاه رهبری جهانی را دارند. این توافق‌نامه پس از راهبرد اخیر پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا برای حرکت به سمت “رهبری صنعتی اتحادیه اروپا” در مواد پیشرفته تدوین شد.

این توافق‌نامه جدید بر موفقیت همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در علوم مواد، که شامل توسعه مواد جدید برای جایگزینی فلزات بحرانی و مواد پیشرفته برای صنعت الکترونیک برق است، تکیه دارد. ایلیانا ایوانووا، کمیسر اتحادیه اروپا معتقد است که این گفتمان جدید در مورد مواد پیشرفته “همکاری اتحادیه اروپا با ژاپن در تحقیق و نوآوری” را تقویت می‌کند.

ایوانووا گفت: «این مواد برای انتقال ما به آینده سبز بسیار مهم هستند و با همکاری مشترک می‌توانیم سریع‌تر به آنجا برسیم. من مشتاقانه منتظر دیدن نتایج این همکاری جدید با ژاپن هستم.»

پیش از این اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش‌های مختلف تحقیقات با هم همکاری کرده‌اند.

کد خبر 6080849 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم | به نفع همه است شاهد رویارویی نباشیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است / انتظار حمله اسرائیل به ایران را دارم
  • بورل: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم | ما باید روی ترمز بزنیم و دنده را عوض کنیم
  • بورل: خاورمیانه در لبه پرتگاه است