Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@14:46:00 GMT

مدرسه توسعه‌دهنده ICAN رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۴۳۳

مدرسه توسعه‌دهنده ICAN رونمایی شد

همایش «ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک!» با هدف معرفی مدرسه توسعه‌دهنده ICAN، توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) برگزار شد. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، همایش «ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک!» در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ با هدف معرفی مدرسه توسعه‌دهنده ICAN، توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) در کانون اسلامی انصار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش که با استقبال دانشجویان، محققان و متخصصان کشور در رشته‌های مختلف دانشگاهی همراه بود، در ۴ محور اصلی پیگیری شد.

در ابتدای این نشست، محمد جواد خلج مدیر مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی، به ارائه اهداف و چشم‌انداز ICAN، مدل‌های همکاری در ICAN و همکاری فناورانه، ساختار ICAN و پلتفرم فناوری‌های موجود در آن پرداخت. وی با تاکید بر اهمیت توسعه محصول و یا کاربرد‌های فناوری نانو مبتنی بر پلتفرم فناوری‌های موجود در ICAN با لحاظ پیوست‌های فنی و اقتصادی در آن‌ها، اعلام کرد که ICAN از سطوح مختلف ایده، نمونه اولیه و چالش‌های صنعتی که از سمت قشر دانشگاهی و محققان به ICAN عرضه می‌شود با لحاظ ملاحظات فنی و اقتصادی در طرح‌های ارائه شده استقبال خواهد نمود. قسمت پایانی صحبت‌های مهندس خلج نیز به دستاورد‌های ICAN در حوزه توسعه کاربرد و محصول جدید مبتنی بر شش پلتفرم فناوری مستقر در ICAN اختصاص داشت که از آن جمله می‌توان به توسعه ۱۹ کاربرد و محصول در این حوزه اشاره کرد.

محور دوم همایش به سخنرانی اخوان مقدم اختصاص داشت. در ابتدای ارائه، وی به لزوم خودشناسی و نقش تصمیم‌سازی در سرنوشت هر فرد تاکید داشت. اخوان با بیان اینکه وجه مشترک ۵۰ فرد ثروتمند دنیا آموزش دیدن آن‌ها بوده است، بر ضرورت آموزش و نقش آموزش در موفقیت کسب‌وکار‌ها تاکید کرد. در ادامه اخوان به تبیین مدرسه توسعه‌دهنده و سرفصل‌های طراحی شده برای این دوره آموزشی پرداخت و اهمیت هریک از سرفصل‌های دوره را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد. ضرورت یادگیری سرفصل‌های طراحی شده و نقش آن‌ها در رسیدن به موفقیت با مدل‌های همکاری فناورانه ICAN بخش پایانی ارائه اخوان بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.

محور سوم همایش، به ماهیت مدرسه توسعه‌دهنده ICAN و علت انتخاب سرفصل‌های دوره‌های طراحی شده در این مدرسه توسط ICAN اختصاص داشت که توسط طباطبایی ارائه شد. در ادامه شابلون توسعه‌دهنده ایده‌آل از نظر ICAN برای شرکت‌کنندگان تشریح شد. نگرش فناورانه، نگرش اقتصادی، نگرش صنعتی و داشتن مهارت‌های نرم به عنوان شاخصه‌های اصلی یک توسعه‌دهنده ایده‌آل از نظر ICAN هستند که در ادامه ارائه طباطبایی به تشریح آن‌ها پرداخته شد. بخش پایانی ارائه وی نیز به توضیح هریک از دوره‌ها، ویژگی و محتوای دوره و نیزسطح آموزشی مدنظر در دوره‌ها اختصاص یافت.

محور چهارم همایش نیز به پرسش و پاسخ مهمانان از نمایندگان شرکت‌های مستقر در شش پلتفرم فناوری ICAN اختصاص داشت و حضار با توجه به علاقه‌مندی خود به صحبت و گفتگو با نمایندگان شرکت‌ها پرداختند. علاقمندی‌های تحقیقاتی و موضوعات موردنظر شرکت‌های مالک پلتفرم فناوری جهت توسعه کاربرد و محصول، انتقال تجربیات شرکت‌ها در همکاری‌های فناورانه و اهمیت آموزش در بالا بردن ضریب موفقیت در این مدل از همکاری اهم مطالبی بود که در این نشست‌های صمیمانه بین شرکت‌کنندگان و نمایندگان شرکت‌های مستقر در ICAN به مخاطبان منتقل شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساختار ICAN فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶

به گزارش وبگاه خبری Reuters، شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد. بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، این امر، رقابت دیرینه شرکت مذکور با اینتل، رقیب دیرینه‌اش را بر سر ساخت سریع‌ترین تراشه‌های جهان به شدت افزایش خواهد داد.

شرکت «TSMC»، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های محاسباتی پیشرفته در جهان و تأمین‌کننده کلیدی انویدیا و اپل، این خبر را در حاشیه کنفرانسی در کالیفرنیا اعلام کرد. بر اساس دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، فناوری «A 16» می‌تواند، ادعا‌های اینتل در ماه فوریه مبنی‌بر پیشی گرفتن از «TSMC» در ساخت سریع‌ترین تراشه‌های محاسباتی جهان، با استفاده از فناوری «A14» را زیر سؤال ببرد.

کوین ژانگ، معاون ارشد بخش توسعه کسب‌وکار «TSMC» طی اظهار نظری در جمع خبرنگاران گفت که این شرکت به دلیل تقاضای شرکت‌های حوزه تراشه‌های هوش مصنوعی، فرآیند جدید ساخت تراشه «A 16» خود را سریع‌تر از حد انتظار توسعه داده است.

وی همچنین گفت: «شرکت‌های فعال در این حوزه واقعاً می‌خواهند طراحی‌های خود را برای دستیابی به هر میزان دستاوردی که داریم بهینه کنند.»

او افزود، «TSMC» معتقد است که برای ساخت تراشه‌های «A 16» نیازی به استفاده از ابزار لیتوگرافی جدید شرکت «ASML» ندارد. شرکت اینتل هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد، به منظور توسعه تراشه‌های «A14»، از تجهیزات «High NA EUV» استفاده کند. این در حالی است که قیمت هر دستگاه از تجهیزات مذکور ۳۷۳ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • برگزاری همایش محله های ارتقا دهنده سلامت
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)