Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعی مکرر و افت فشار آب در شبکه آبرسانی شهر زاهدان همچنان به عنوان یک معضل در مرکز استان سیستان وبلوچستان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، افزایش  گرمای هوا از یک سو نبود آب مصرفی و یا افت فشار در ساعات مختلف شبانه روز از سوی دیگر، نارضایتی شهروندان زاهدانی را از سیستم آبرسانی به نقاط مختلف شهر به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیان این مطلب بدان جهت است که این روزها ساکنین خیابان های امام خمینی(ره)، انتظام، امیرکبیر، مهرشهر و ... از  بی آبی و افت فشار دائمی آن رنج برده و خواستار رفع این معضل هستند.

به گفته برخی از شهروندان مهرشهری افت فشار و قطع آب در این منطقه به گونه ای است که اهالی برای انجام امورات روزانه مجبور به خرید آب از مراکز فروش آب شیرین هستند، همچنین در ساعاتی که گرما به اوج خود می رسد افت فشار آب مانع از روشن شدن کولرهای آبی شده و این امر خود معضلی مهم برای ساکنین به شمار می رود.

افت فشاری که باعث شده روزنه ای باریک از آب در لوله ها جاری باشد و ساکنین طبقات دوم به بالا که در مجتمع های 7-6 طبقه ای زندگی می کنند از همان باریکه هم محروم باشند و برای استحمام یا شستشوی لباس و... به منزل خویشان و نزدیکان خود بروند.

ناگفته نماند که باران و سیلاب های شدید شروع سال ۹۸ که نوید روزهای پر آب و پر بارانی را برای پهناورترین استان کشور می داد نیز نتوانست دل تقتیده این سرزمین خشک که بیش از دو دهه با خشکسالی مواجه است را کمی خنک کند.

در این میان اما متولیان امور آبرسانی و تامین آب شرب شهر علت اصلی این موضوع را بحث انتقال آب اعلام می کنند این در حالیست که شهروندان زاهدانی از معضل افت فشار و قطع مکرر آب به ستوه آمده و خواستار رفع هرچه سریعتر این مشکل هستند و از مسئولان می خواهند هر چه سریعتر فکری به حال مردم کنند چرا که گرما تاب و تحمل را از آنان گرفته است.

سلیمانی، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان صبح امروز در برنامه صبح شرقی بیان کرد:  مشکل اداره آب فاضلاب استان در بحث انتقال آب است نه کمبود منابع؛ آب در چاه نیمه با کیفیت خیلی مناسب وجود دارد.

وی با بیان اینکه خطی که آب را به زاهدان منتقل می کند ظرفیت مشخصی دارد، گفت: از مسئولینی که می توانند در حل مشکل اتمام پروژه خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان موثر باشند درخواست همکاری داریم.

به گفته این مسئول، اتمام خط دوم انتقال می تواند معضل افت فشار آب در زاهدان را برای همیشه حل کند، همچنین مشکل کمبود آب شرب حدود 25 هزار مستعد آب بهداشتی و وجود 30 هزار خانواده فاقد آب که  در شهر زاهدان هستند را برطرف می کند.

سلیمانی با تاکید بر این مطلب که خط دوم انتقال آب راهبرد نهایی این سازمان برای حل مشکل شهر زاهدان است، افزود: در کوتاه مدت برنامه هایی در دست اجرا است که افزایش آب شیرین کن ها و حفر چاه ها از جمله آنها می باشد.

گفتنی است در پی تماسی که خبرنگار ما با مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان داشت، وی پاسخگوی نبود که در این راستا نیز پیگیری برای چرایی قطع ادامه دار آب در منطقه مهرشهر در دستور کار می باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «زاهر جبارین» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در کرانه باختری در گفت و گو با الجزیره اخبار مرتبط با فشار بر حماس برای انتقال دفاتر این جنبش از قطر به ترکیه را تکذیب کرد و گفت: حماس هیچ طرحی برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر ندارد.

وی با اشاره به تلاش برخی طرف‌ها برای ایجاد جنگ روانی علیه مقاومت فلسطین، تاکید کرد: طرح شایعات این چنینی در راستای تشدید فشارها بر گروه های مقاومت است.

جبارین همچنین از پایبندی کامل مقاومت فلسطین به شروط خود در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا اشاره کرد و گفت: حماس از هیچ یک از شروط خود در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه، یک منبع فلسطینی نزدیک به حماس در گفتگو با المیادین تاکید کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی و عربی پیرامون فشار بر رهبران این جنبش جهت ترک قطر صحت ندارد.

منبع مذکور اشاره کرد که رهبران سیاسی حماس به دنبال مکانی دیگر بجای قطر نیستند و شایعات مطرح شده در این زمینه، جنگ رسانه‌ای به منظور اعمال فشار بر این جنبش در سایه پایبندی آن به خواسته توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه به عنوان پیش زمینه توافق مبادله اسرا است.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که حماس در حال بررسی انتقال دفاتر خود از قطر است و با دو کشور خارجی نیز در این زمینه ارتباط برقرار کرده است.

این روزنامه مدعی شده بود مقامات قطری و مصری فشارهایی را بر حماس جهت پذیرش توافق آتش بس و تبادل اسرا وارد کرده و تاکید کرده اند در صورت عدم پذیرش آن، دفاتر و رهبران حماس باید از قطر خارج شوند.

کد خبر 6085095 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد
  • آلودگی صوتی؛ بلای جان شهرها