Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طالبان صبح امروز منطقه «یرَم علیا» در شهرستان جلگه‌ ولایت بغلان را که بیش ۲۰ روستا دارد بدون درگیری به کنترل خود درآوردند. تاریخ انتشار: 10:05 - 25 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۳۶۴۲

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، طالبان دیروز(دوشنبه، ۲۴ سرطان) منطقه یرَم علیا در شهرستان جلگه‌ ولایت بغلان را که بیش ۲۰ روستا دارد بدون درگیری به کنترل خود درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد سرور اکبری» فرماندار جلگه ولایت بغلان سقوط این محله به دست طالبان را تایید کرد و گفت:‌برای جلوگیری از پیشروی طالبان نیاز است تا نیروهای بیشتری از مرکز به این منطقه اعزام شوند.

به گفته وی هم اکنون درگیری میان سربازان پولیس و طالبان در ساحه «پوزه‌ی کمر» شهرستان جلگه ادامه دارد و به گفته منابع محلی هدف طالبان تصرف تاسیسات حکومتی در این شهرستان است.

در همین حال اهالی این منطقه اعلام کردند که اگر شهرستان جلگه که یک نقطه مهم و راهبردی است به دست طالبان سقوط کند راه مواصلاتی سه‌ شهرستان خوست، فرنگ و گذرگاه نور بغلان با مرکز این ولایت قطع می‌گردد.

در یک حادثه دیگر، نیروهای مشترک امنیتی، دفاعی و خیزش های مردمی در بغلان بیش از ۱۰ روستا را در دره ولیان شهرستان خنجان از وجود طالبان پاکسازی کردند.

/انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان شهرستان طالبان روستا خیزش مواصلاتی تاسیسات بغلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان

سرهنگ مسلم مویدی گفت: بر اساس تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به تعداد ۴ مورد به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و تعداد ۷مورد حکم ماده ۳ به مساحت ۶ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی با حضور پرسنل یگان حفاظت امور اراضی، مدیر جهاد کشاورزی، نماینده دادستان، نیروی انتظامی و سایر عوامل مرتبط در شهرستان دورود به حالت اولیه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی در مورد قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم از مهمترین اقدامات و اولویت‌های این یگان است.

سرهنگ مسلم مویدی در پایان ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان دورود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تشخیص تغییر کاربری به عهده کمیسیون تبصره یک ماده یک هست مردم عزیز فریب افراد سودجو و فرصت‌طلب را نخورند و قبل از هرگونه معامله حتماً از مدیریت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلامات لازم را به عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ سازمان امور اراضی کشور تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند