Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@14:17:09 GMT

299هزار ولادت درسه ماه اول98

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۶۴۶

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ولادت بیش از ۲۹۹ هزار نوزاد در سه ماه اول سال ۹۸ خبر داد. ناطقان:سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمار ولادت در سه ماه اول سال ۹۸ اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت رخ داده است که ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ مورد پسر و ۱۴۴ هزار و ۴۸۳ مورد دختر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه میزان عمومی ولادت در کشور ۱۷.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: ۵ استان سیستان بلوچستان ۳۲.۷، خوزستان ۲۳.۳ درصد، خراسان رضوی ۲۰.۸ درصد، هرمزگان ۲۰.۷ درصد و خراسان جنوبی ۲۰.۷ درصد دارای بالاترین میزان ولادت بودند.

ابوترابی بیان کرد: همچنین کمترین میزان ولادت مربوط به ۵ استان گیلان ۱۰.۵ درصد، مازندران ۱۱.۹ درصد، البرز ۱۲.۷ درصد، مرکزی ۱۳.۱ درصد و سمنان ۱۳.۵ درصد بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میانگین سن پدر و مادر در زمان به دنیا آمدن اولین فرزند در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۳۳.۷ و ۲۹ سال بوده است.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های ثبت شده در سه ماه اول سال ۹۸، گفت: در این مدت ۹۱ هزار و ۴۰۶ مورد فوت ثبت شده است که ۵۱ هزار و ۸۶۳ مورد آن مردان و ۳۳ هزار و ۵۴۳ مورد زنان بوده اند.

ابوترابی با اشاره به علل اصلی مرگ و میر در این مدت گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۸ درصد، سرطان و تومور ۱۲.۱ درصد و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی ۹.۵ درصد از جمله دلایل اصلی مرگ و میرهای ثبت شده بوده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ولادت ، ثبت ، ثبت احوال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ولادت ثبت ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

به گزارش قدس آنلاین، حمل و نقل به معنای جامع آن شامل مدیریت، زیربنا و روبنا (ناوگان) از نیازهای اساسی جوامع امروزی است، به‌طوری که در هر کشور برای اعتلای توان اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی، داشـتن شبکه حمل و نقلی گسترده و قابل اطمینان از نیازهای اولیه محسوب می‌شود.

امروزه حمل و نقل یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و به‌دلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده در همه زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری عهده دارد. بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگـان مطلـوب، تـصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

در موضوع ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۲، سهم بخش جاده‌ای ۹۰ درصد و بخش ریلی فقط ۱۰ درصد بوده است. دلیل این مساله نیز جذاب‌تر و به‌صرفه‌تر بودن مسیر جاده به دلیل سوخت ارزان گازوئیل است. با این حال مبدا حمل کالای ترانزیت از طریق شبکه راه آهن به کشور طی سال گذشته متنوع شد.

ترانزیت انجام شده در بخش جاده ای در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴.۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۹.۳ میلیون تن)، افزایش ۵۴ درصدی نشان می‌دهد.

ترانزیت بار توسط بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن است که در مقایسه با سال پیش از آن (یک میلیون و ۴۳۳ هزار تن) ۱۰ درصد افزایش داشته است.

از یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تن کالای ترانزیتی، یک میلیون و ۲۷۵ هزار تن کالای غیرنفتی و ۲۹۵ هزار تن کالای نفتی است.

ایران در تقاطع کریدورها قرار گرفته است و راه‌های دسترسی زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

ایران با ۱۳ کشور دارای مرزهای آبی و زمینی است، به طوری که ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای آبی و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مرزهای زمینی دارد.

سهم ۷۴ درصدی حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر

در موضوع جابه‌جایی مسافر، در سالی که گذشت بخش جاده‌ای با ۷۴.۲ درصد بیشترین سهم را داشت و پس از آن بخش ریلی با ۱۶.۵ درصد و بخش هوایی با ۹.۳ درصد قرار گرفت.

تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۴۹ میلیون نفر به ثبت رسید که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۲۷ میلیون نفر) ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در سال ۱۴۰۲ راه‌آهن با جابه‌جایی بیش از ۳۱ میلیون و ۷۸۴ هزار نفر، رکورد تاریخی جابه‌جایی مسافر را شکست.

همچنین در جابه‌جایی بار، بیشترین سهم را بخش جاده‌ای با ۹۳ درصد داشت و بخش ریلی تنها سهم هفت درصد داشت. در این زمینه سهم حمل و نقل هوایی بسیار ناچیز است.

بار حمل شده در بخش جاده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۷۲ میلیون تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۵۰۵ میلیون تن) ۱۳ درصد افزایش داشته است.

بار حمل شده توسط بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۳ میلیون تن بوده است که در مقایسه با سال پیش از آن (۴۴ میلیون تن) ۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • ولادت امام رضا ۱۴۰۳ چند شنبه است و آیا تعطیل است؟
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • تاریخ ولادت امام رضا (ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد