Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در ترکیب این هیأت «کوروش کرم پور حقیقی»، نماینده فیروز آباد «علی اکبر کریمی» نماینده اراک، «جلیل رحیمی جهان آبادی» نماینده تربت جام، «محمد تربتی نژاد» نماینده گرگان و برخی نمایندگان دیگر از بندر گز و گمیشان حضور دارند.

قرار است که هیأت گروه دوستی با «گلشاد ممدوا» رئیس مجلس نمایندگان و «رشید عوض گلدییویج مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان در خصوص افزایش همکاری‌های پارلمانی و روابط دو جانبه این دو کشور دیدار و گفت و گو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمنستان، با حدود ۶ میلیون نفر جمعیت و ۴۸۸۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت در شمال شرقی ایران است که به واسطه مرز مشترکی نزدیک به ۱۰۰۰ کیلومتر، دروازه ورود زمینی ایران به منطقه آسیای مرکزی محسوب می‌شود. این کشور، به رغم جمعیت نسبتاً اندک، از نظر بازار مصرف و مبادلات تجاری برای بخش‌هایی از اقتصاد ایران دارای اهمیت ویژه است. علاوه بر آن، موقعیت ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی ترکمنستان، هم برای ایران و هم رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران جالب توجه است. ترکمنستان، علاوه بر اینها، با توجه به حضور جمعیت قابل توجهی از ایرانیان ترکمن در مجاورت مرز مشترک دو کشور، از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز دارای اهمیت مضاعفی است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیات قزاقستان به کابل

یک هیات بلندپایه دولتی و بخش خصوصی قزاقستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور، به منظور تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق به کابل سفر کرده است.

وزارت صنعت و تجارت طالبان در اطلاعیه اعلام کرده است که هیات قزاقی قرار است در جریان این سفر در نشست سه‌جانبه افغانستان - قزاقستان - ترکمنستان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، شرکت کند.

پیش‌تر روز گذشته هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان