Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@08:22:41 GMT

وزش باد شدید در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۶۸۹

وزش باد شدید در تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: برای برخی ساعات امروز (۲۵ تیر) افزایش میزان ابرناکی و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه انتظار می‌رود و در برخی اوقات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز(۲۵ تیر) است به‌گونه‌ای که برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه انتظار می‌رود و در برخی اوقات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌ گیری آلاینده ازن برای بین ساعات ۱۴ الی ۱۸ افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن رخ می‌دهد. بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۲۵ تیر) وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این وضعیت جوی تا فردا (۲۶ تیر) کم و بیش تداوم دارد و برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید خواهد بود. طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می رود در برخی ساعات صبحگاه بیست و ششمین روز از تابستان ۹۸ افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود که عمدتا ناشی از ازدیاد تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: وزش باد در برخی ساعات فردا (۲۶ تیر) احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به همراه خواهد داشت. از این رو با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات روز چهارشنبه، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در محدوده مرزی بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار بگیرد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ و هوا در شرایط سالم بود،اظهارکرد: این شاخص هم‌اکنون ۶۲ و هوا در شرایط سالم است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه در ارتفاعات استان گفت: طی امروز برای نیمه غربی کشور با توجه به وزش بادهای متوسط تا شدید، احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به تصاویر رادار و ماهواره هم اکنون شاهد فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش‌های پراکنده در برخی نقاط استان هستیم.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی این سامانه طی امروز به صورت بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای به همراه رعدوبرق و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندبادهای لحظه‌ای در اغلب مناطق استان به ویژه مناطق مرتفع شرقی و شمالی فعّال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز برای نیمه غربی با توجه به وزش بادهای متوسط تا شدید احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی نیز دور از انتظار نخواهد بود همچنین فردا و پس فردا بارش‌ها در ارتفاعات استان همچنان به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد در اغلب مناطق استان متوسط تا شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی در مناطق مستعد وجود دارد، از فردا روند دما افزایشی خواهد بود همچنین شمال خلیج فارس طی امروز و فردا نیمه مواج و در برخی ساعات مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۷.۱ و ایذه با ۱۱.۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و کمینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 746933

دیگر خبرها

  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • تداوم بارش‌ها تا چهارشنبه در ارتفاعات استان
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • مناطق غربی کشور امروز منتظر رگبار باران باشند
  • هواشناسی امروز ۲ اردیبهشت؛ مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند