Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس رده بندی ماه اخیر فیفا که در تاریخ ۱۴ جون ۲۰۱۹ اعلام کرده بود، سیدبندی تیم‌های ملی برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را مشخص کرد.

این مراسم قرار است فرداه در کوالالامپور مالزی برگزار شود اما سیدبندی و زمان برگزاری بازی‌ها اعلام شد تا گلدان‌های قرعه کشی را برای مراسم آماده و طبق آن جدول بندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مصوبه فیفا، برای دور اول انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های آسیا، ۴۰ تیم در ۸ گروه مسابقه خواهند داد. این رقابت‌ها قرار است امسال از پنجم دسامبر تا جون ۲۰۲۰ ادامه پیدا کند.

سیدبندی گروه‌ها که قرار است قرعه کشی رقابت‌ها طبق آن انجام شود تا تیم‌ها رقیبان خود را بشناسند به شرح زیر است:

سید بندی گروه ها:

سید یک: ایران، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، قطر، امارات، عربستان و چین

سید دو: عراق، ازبکستان، سوریه، عمان، لبنان، قرقیزستان، ویتنام و اردن

سید سه: فلسطین، هند، بحرین، تایلند، تاجیکستان، کره شمالی، فیلیپین و چین تایپه

سید چهار: ترکمنستان، میانمار، هنگ گنگ، یمن، افغانستان، مالدیو، کویت، مالزی

سید پنج: اندونزی، سنگاپور، نپال، کمبوجیه، بنگلادش، مغولستان، گوام، ماکائو یا سریلانکا

طبق اعلام قبلی قرار است از هر گروه، تیم‌های نخست هر گروه و چهار تیم برتر که در رده دوم قرار می‌گیرند به مرحله نهایی رسیده و مسابقه می‌دهند.

همچنین برای بازی‌های مرحله دوم جام ملت‌های ۲۰۲۳ قرار است ۲۴ تیم با یکدیگر مسابقه دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا خبرگزاری برنا جام جهانی 2022 قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان دو دیدار بعدی شاگردان قلعه‌نویی

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶  به مصاف هنگ کنگ می رود و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا این دیدار روز پنجشنبه 17 خردادماه ساعت 15:30 به وقت تهران در ورزشگاه هنگ کنگ برگزار می شود.

همچنین شاگردان امیر قلعه‌نویی در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه شنبه 22 خردادماه به مصاف ازبکستان می روند، که این مسابقه از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران با کسب 10 امتیاز از 4 مسابقه رتبه اول جدول رده بندی گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 را بالاتر از ازبکستان که آنها هم 10 امتیازی هستند، در اختیار دارد و با این وصف مصاف شاگردان امیر قلعه‌نویی و سرکو کاتانچ در بازی آخر این دور از مسابقات مقدماتی جام جهانی می‌تواند تعیین کننده صدرنشین گروه باشد.

گفتنی است سازمان لیگ در تلاش است تا پیش از رسیدن زمان فیفادی خردادماه، رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی را به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • غایبان پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک مشخص شدند
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اعلام زمان دو دیدار بعدی شاگردان قلعه‌نویی
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند