Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این کودکان که از مرکز سرای مهر( مرکز نگهداری مادر و کودک آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد)، مرکز سرای نور(مرکز نگهداری پسران نوجوان آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد) جمعیت طلوع بی نشان ها  و کودکان کار و خیابان موسسات مختلف در این جشن حضور داشتند.

تمامی این کودکان با همکاری یاوران موسسه طلوع بی نشان ها در سرزمین عجایب ساعت شادی را سپری کردند و بعد از آن در سینما مگامال با هم فیلم تماشا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران به همراه  سید محمد رحیم فاضلی نژاد، مدیر بهزیستی شهرستان تهران در این جشن حضور داشتند.

بیات نژاد در مورد اینکه گستردگی فضاهای مردم نهاد گفت:" ما در سازمان بهزیستی معتقد هستیم که کار مردم را مردم باید انجام دهند. وقتی مردم در قالب سازمان های مردم سازمان یافته عمل می کنند، حتما به لحاظ کمیت و کیفیت ارتقاء ویژه در خدمات خواهیم داشت."

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد:" افرادی که نیازمند هستنند می توانند بهترین خدمات را از سازمان های مردم بگیرند زیرا دلسوزترین افراد در سازمان ها مردم نهاد حضور دارند."

وی افزود:"وقتی کیفیت موسسات مردم نهاد را بالا ببریم نیازها افراد را هم برطرف کرده ایم، پس بهترین کار برای افراد آسیب دیده توسط موسسات مردم نهاد انجام می شود."

بیات نژاد تاکید کرد:" افراد آسیب دیده اجتماعی بیشتر به موسسات مردم نهاد اعتماد می کنند این مراکز هم می توانند با عملکرد خود اعتماد این افراد را جلب کنند."

خدا به روی این کودکان می خندد

اکبر رجبی مشهود، مدیر عامل جمعیت طلوع بی نشان ها در مورد جشن لبخند خدا گفت:" این جشن برای هفتمین سال متوالی برای کودکان آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد برگزار شده است و هدف اصلی از این طرح این است که کودکان یک روز شاد و بدون دغدغه را به همراه یاورها سپری کنند."

وی تاکید کرد:" امسال بیش از 200 کودک آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد در جشن لبخند خدا حضور داشتند و ما سعی خواهیم کرد که هر سال تعداد این بچه ها را بیشتر کنیم تا شاید حداقل این کودکان یک روز عادی را فارغ از کار و اعتیاد سپری کنند."

مدیر عامل جمعیت طلوع بی نشان ها افزود:" کودکان آسیب دیده از کارتن خوابی و اعتیاد آنقدر از حق طبیعی خودشان محروم هستند که ساختن یک روز شاد برایشان کمترین کاری است که برایشان انجام می دهیم."

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران اعتیاد بهزیستی شادی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط دستگاه‌های الکترونیکی و روان‌پریشی کودکان

البته اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و مشکلات سلامت روان، هر دو احتمالاً به‌علت شرایط نامناسب زندگی شخصی کودکان به‌وجود می‌آیند.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که احتمال مشاهده‌کردن اختلالات روان‌پریشی در کودکان معتاد به گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و بازی‌های ویدیویی بیشتر از سایر افراد است. دانشمندان می‌گویند استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی در سن بلوغ، با پارانویا، هذیان، توهم و «ایده‌های عجیب» در ۲۳ سالگی ارتباط دارد. اما تکنولوژی علت این مشکلات روانی نیست.

پژوهشگران دانشگاه مک‌گیل کانادا در مقاله خود به این نکته مهم اشاره می‌کنند که تکنولوژی شاید دلیل این مشکل نباشد. در عوض، اعتیاد کودک به ابزار‌های الکترونیکی احتمالاً یک هشدار باشد که او به‌طور کلی در برابر بیماری‌های روانی آسیب‌پذیر است. آنها می‌نویسند: «به‌نظر می‌رسد استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی و مشکلات سلامت روان، عوامل ریسک مشترکی دارند؛ ازجمله مشکلات سلامت روان والدین، تنهایی، آزار و اذیت و مشکلات رابطه والد-فرزند.»

پژوهشگران هشدار داده‌اند که وادارکردن بچه‌ها به انجام کار‌های دیگر و محروم کردن ناگهانی آنها از دستگاه‌های الکترونیکی نیز ثمری ندارد و حتی ممکن است آسیب بیشتری به آنها برساند.

متخصصان می‌گویند نباید تکنولوژی را مقصر دانست، بلکه باید دید کودکان به چه علت به آن معتاد می‌شوند.

ارتباط دستگاه‌های الکترونیکی و روان‌پریشی کودکان

پژوهشگران عادات مربوط به شبکه‌های اجتماعی و تجربیات روان‌پریشی را در ۱۲۲۶ کانادایی متولد سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ بررسی کردند. آنها دریافتند جوانانی که استفاده خود از کامپیوتر را به‌شدت کاهش دادند، فارغ از تجربیات شخصی دیگر، همچنان در بزرگسالی تجربیات روان‌پریشی بیشتری داشتند.

همچنین استفاده از اینترنت نسبت به تلویزیون و بازی‌های ویدیویی ارتباط عمیق‌تری با بروز افسردگی دارد. درواقع، بازی‌های ویدیویی می‌توانند باعث تنظیم احساسات و توسعه مهارت‌های اجتماعی شوند، زیرا برخلاف دیگر گونه‌های تکنولوژی، فرد را در حالت منفعل قرار نمی‌دهند.

پژوهشگران می‌گویند که پزشکان بالینی نباید تکنولوژی را مقصر بدانند. آنها باید به این مسئله بپردازند که چرا یک جوان معتاد تکنولوژی، که دچار تجربیات روان‌پریشی است، در کودکی دچار این اعتیاد شده بود.

متخصصان از این ایده که تکنولوژی‌های دیجیتالی «علت ریشه‌ای» تمام مشکلات در جوانی هستند، فاصله گرفته‌اند. در اغلب موارد، شرایط شخصی از پیش موجود، علت افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مشکلات سلامت روان هستند.

به‌عبارت دیگر، استفاده بالا از تکنولوژی‌های دیجیتالی در بلوغ می‌تواند یک نشانه زودهنگام برای مشکلات سلامت روان در آینده باشند.

اخیراً مطالعه ۱۸٬۰۰۰ خانواده بریتانیایی نشان داده است که تقریباً نیمی از نوجوانان این کشور به شبکه‌های اجتماعی معتاد هستند. یک پژوهش دیگر در دانشگاه کینگز کالج به این نتیجه رسیده است که یک-سوم افراد به اعتیاد بالینی گوشی‌های هوشمند مبتلا هستند. این افراد نمی‌توانند زمان استفاده از گوشی هوشمند خود را کنترل کنند و هنگامی که به آن دسترسی ندارند مضطرب می‌شوند.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تشدید باران در استان/پایه برق‌های آسیب‌دیده وارد مدار شدند
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد کم‌نظیر است
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • شکل گیری اعتماد‌به‌نفس از دوران کودکی
  • ابهام در تعداد کودکان کار در تهران/ لزوم ایجاد سرپناه برای افراد آسیب دیده خشونت‌های خانوادگی
  • اختلال پردازش شنوایی کودکان قابل درمان است؟
  • ارتباط دستگاه‌های الکترونیکی و روان‌پریشی کودکان