Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:06:50 GMT

بانوی داور پینگ‌پنگ: قضاوت در المپیک هدفم بود

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۷۳۷

بانوی داور پینگ‌پنگ: قضاوت در المپیک هدفم بود

داور بین‌المللی ایران می‌گوید ر سیدن به المپیک یکی از اهدافش بوده و در تلاش است تا در این بازی‌ها نماینده خوبی برای ایران باشد.

سیمین رضایی داور بین‌المللی ایران، تنیس روی میز را به عنوان بازیکن آغاز کرد اما در ادامه به کلاس مربیگری و داوری رفت. او به تدریج کار خود را به عنوان داور در ایران آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی که به گفته خود اهداف بزرگی داشته، برای کسب مدرک بین‌المللی داوری هم دست به کار شد و در سال ۲۰۰۶ به عنوان داور بین‌المللی مجوز حضور در عرصه‌های مختلف جهانی و آسیایی را گرفت.

تلاش این داور برای پیشرفت همچنان ادامه داشت و مدرک "بلوبج"، بالاترین مدرک مربیگری در تنیس روی میز را دریافت کرد تا اینکه چندی پیش به عنوان یکی از ۱۱ داور زن حاضر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب شد. این داور بین‌المللی در گفت‌وگو با ایسنا به شرایط داوری ایران در بخش بانوان اشاره و بیان کرد: شرایط بد نیست، چند داور بین‌المللی در بخش بانوان داریم ولی برای رسیدن به داوری المپیک کمی راه مشکل است. داوران باید به روز باشند و با کسب تجربه در میادین مختلف و ارائه عملکرد خوب در مسابقات رضایت مسئولان فدراسیون جهانی را به دست آورند. هر کدام از همکارانم با من صحبت کردند تجربیاتم را در اختیارشان قرار دادم و امیدوارم داوران بین‌المللی بیشتری داشته باشیم.

او در مورد انتخاب شدن به عنوان یکی از داوران المپیک گفت: یکی از هدف‌هایم قضاوت در المپیک بود و با دیدن اسم خودم بین اسامی ۱۱ داور زن این بازی‌ها بسیار خوشحال شدم. هدف دیگرم این است که در المپیک نماینده خوبی برای ایران باشم و قضاوت‌های خوبی داشته باشم.

رضایی در ادامه افزود: پس از این اتفاق پیام‌های تبریک زیادی از همکارانم در داخل و خارج از کشور دریافت کردم. علاوه بر این مسئولان فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز اظهار خوشحالی کردند و تبریک گفتند. جا دارد از حمایت‌های فدراسیون جهت تحقق اهدافم تشکر کنم.

او به برخی از تجربه‌های داوری خود اشاره و بیان کرد: در مسابقات جهانی، آسیایی و پروتورها فینال‌های مختلفی را قضاوت کردم. در سال‌های اخیر عالی بودم و در نتیجه شانس بیشتری برای حضور در المپیک داشتم.

این داور بین‌المللی در مورد تأثیر حضور در المپیک بر شرایط داوری ایران بیان کرد: این حضور نشان می‌دهد که اگر با هدف‌گذاری برای رسیدن به موفقیت تلاش کنیم، اطلاعات و تجربه خود را بالاتر ببریم، می‌توانیم بین داوران خوب دنیا جای بگیریم. حضور در المپیک به نوعی تشویق داوران دیگر است که این راه را دنبال کنند. امیدوارم از این به بعد در مسابقات مهم نمایندگان بیشتری داشته باشیم.

رضایی در مورد برنامه خود تا المپیک گفت: تا بازی‌های المپیک زمان دارم و فعالیتم را برای به روز بودن و بالاتر بردن تجربه‌ام ادامه خواهم داد. علاوه بر این شهریورماه در مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان قضاوت می‌کنم و جزو سر داوران مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان و جوانان هم هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنیس روی میز داور بین المللی تنیس روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود یک داور دیگر به باشگاه‌های لیگ برتری

به گزارش "ورزش‌سه"، این حکم از سوی شهاب زندی امضا شد تا علی میرزابیگی که پس از دور شدن از فضای داوری بیشتر در بحث‌های کارشناسی داوری مسابقات فوتبال دیده می‌شد و با رویکرد جدید و متفاوتی به این حوزه ورود کرده بود، به مانند برخی دیگر از داوران مطرح سالیان گذشته ایران وارد عرصه باشگاهی شود.

علی میرزابیگی همچنین یکی از داوران تحصیل کرده فوتبال ایران به شمار می‌رود که دکتری مدیریت ورزشی دارد و حالا با 10 سال سابقه حضور در لیست بین المللی داوران الیت فیفا و ای اف سی به فضای متفاوتی پا گذاشته است.

البته میرزابیگی 44 ساله پیش‌تر سابقه فعالیت در پستی که به او محول شده را دارد و مدتی به عنوان معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران فعالیت کرده است.  

گفتنی است که نسل تازه بازنشسته شده جامعه داوری فوتبال ایران با چهره‌هایی نظیر سعید مظفری‌زاده و رضا کرمانشاهی به صورت رسمی تصدی پست‌های مهم در باشگاه‌های لیگ برتری را آغاز کرده‌اند و انتخاب میرزابیگی هم گامی در همین راستا به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • مصلایی‌پور قضاوت در المپیک را از دست داد
  • داور سرشناس فوتبال ایران؛ به من پیشنهاد چند میلیاردی داده شد
  • حیدری: وجود امثال منصوری برای داوری کشورمان غنیمت است/ کمیته داوران فغانی را فراری دادند
  • گفت‌وگو با کمک داور پرسپولیس - ملوان که اشتباه گرفته شد!
  • ورود یک داور دیگر به باشگاه‌های لیگ برتری
  • خداحافظی کمک دیگر فغانی از داوری در ایران
  • سیدعلی:فدراسیون فوتبال مقصر بیانیه‌های استقلال و پرسپولیس است/ منصوری تا 5 صبح به خاطر گل آل‌کثیر مزاحم تفلنی داشته!
  • قضاوت‌های بین‌المللی سطح داوری ملی را باکیفیت‌تر می‌کند
  • قضاوت‌های بین‌المللی سطح داوری ملی کیفی‌تر می‌کند
  • قضاوت‌های بین‌المللی سطح داوری ملی را افزایش می‌دهد