Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:52:00 GMT

انتشار ۲۰ عنوان کتاب توسط ناشران خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۸۵۴

انتشار ۲۰ عنوان کتاب توسط ناشران خراسان شمالی

چاپ این تعداد کتاب البته رقم چندان مطلوب و قابل دفاعی نیست اما مهم‌ترین علت کمی شمار آثار منتشر شده، کمبود کاغذ و وضعیت نامطلوب بازار کتاب عنوان می‌شود.

مدیر یک مؤسسه انتشاراتی در بجنورد با بیان اینکه کمبود کاغذ یکی از مهم ترین مشکلات انتشاراتی‌های این استان است، گفت: با توجه به این موضوع و به این دلیل که امسال کاغذی به دست ما نرسیده بود ما از ابتدای سال تا کنون کتابی منتشر نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد عضدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای تیرماه که انتشاراتی‌های خراسان شمالی کاغذ دریافت کردند توانسته‌اند فعالیت‌های خود را آغاز کنند و اکنون ما چند عنوان کتاب در حال نشر داریم که در چند روز آینده منتشر می‌شود.

یکی دیگر از مراکز انتشاراتی بجنورد نیز با تأیید کمبود کاغذ، این موضوع را به عنوان نخستین و اصلی ترین دغدغه در حوزه انتشارات بیان کرد و افزود: گرانی و کمبود کاغذ و تأمین نشدن سهمیه مورد نیاز انتشارات در این استان موجب کم بودن نشر کتاب در این استان است و این موضوع به ویژه در شهرستان‌ها نمود بارزتری دارد.

وی که بر منتشر نشدن نام خود تاکید داشت، افزود: این موضوع باید از طریق مسئولان پیگیری شود تا سهمیه مناسبی به استان اختصاص یابد، چرا که ما بارها دغدغه‌های خود را به متولیان امر منعکس کرده‌ایم اما پیگیری‌های ما نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه نبود کاغذ فعالیت‌های ناشران را کم و به تبع مشتریان انتشارات را هم کم کرده است، افزود: نویسندگان ترجیح می‌دهند به استان‌های مجاور برای امور انتشاراتی مراجعه کنند و این موضوع هم دغدغه‌ای برای انتشاراتی‌های این استان شده است.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در این مورد گفت: از ابتدای سال تا کنون مؤسسات انتشاراتی خراسان شمالی ۲۰ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.

مجتبی زیرک افزود: ۳۶ مؤسسه انتشاراتی در خراسان شمالی ثبت شده که از این رقم ۳ مؤسسه به طور کامل فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند و در میان بقیه نیز ۵ انتشارات فعالیت قابل قبولی دارند.

وی با بیان اینکه از ۲۰ عنوان کتاب منتشر شده ۱۲ عنوان مربوط به یک انتشارات است، اظهار داشت: برخی از انتشاراتی‌های خراسان شمالی در طول سال فقط یک یا دو عنوان کتاب منتشر می‌کنند و نمی‌توان به آنها فعال اطلاق کرد.

وی در مورد برخی مشکلاتی که انتشاراتی‌ها مطرح کرده‌اند، نیز اظهار داشت: مشکل نبود و کمبود کاغذ مشکل کشوری است و منحصر به استان ما نمی‌شود اما با این وجود باید به این نکته نیز توجه کرد که این مشکلات را دیگر انتشارات فعال هم دارند اما برخی می‌خواهند فعال بمانند و کار کنند.

وی با بیان اینکه برخی از انتشاراتی‌های استان حتی تأمین کاغذ را به خود نویسنده می‌سپارند، افزود: سهمیه کاغذ هر انتشارات با توجه به فعالیتی که دارد تعیین می‌شود و به انتشاراتی تعلق می‌گیرد که حداقل ۵ عنوان کتاب در هر فصل منتشر کرده باشد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که در سال برای هر ایرانی تقریباً ۲ کتاب چاپ می‌شود.

ب/‏۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلی امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟
  • صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد