Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:09:43 GMT

زنان مثبت‌اندیش؛ کودکان باهوش‌

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۰۹۲۱

زنان مثبت‌اندیش؛ کودکان باهوش‌

کارشناس مامایی در خراسان جنوبی گفت: پژوهش‌های محققان نشان می‌دهد که زنان مثبت‌اندیش، کودکان باهوش‌تری به دنیا می‌آورند.

فرشته درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که زنان باردار که مثبت می‌اندیشند و تمایل بیشتری به تلاش برای کنترل شرایط خود نشان می‌دهند، ممکن است فرزندانی به دنیا بیاورند که از توانایی بالایی در فهم ریاضیات و علوم برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محققان دانشگاه بریستول در بریتانیا شخصیت ۱۶۰۰ زن باردار را مطالعه کرده‌اند تا بدانند که آیا مادران باردار احساس می‌کنند که زندگی خود را تحت کنترل دارند یا خیر.

این کارشناس مامایی بیان کرد: سپس، محققان توانمندی درک ریاضیات و علوم و مهارت‌های حل مسئله را در کودکان متولد دهه نود، در سنین هشت، یازده و ۱۳ سالگی مورد بررسی قرار دادند.

درایتی تصریح کرد: محققان معتقدند احتمال موفقیت درسی کودکانی که مادران مثبت اندیش دارند، در آینده بیشتر است و آنان احتمالاً مشکلات اجتماعی و شخصی کمتری در مدرسه خواهند داشت.

وی با تاکید بر حفظ مثبت‌اندیشی و شادی در زندگی، یادآور شد: همچنین احتمال دچار شدن این کودکان به اضافه وزن نیز کمتر از دیگر کودکان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مثبت اندیشی منطقه خراسان جنوبی مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فقر بر رشد مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.

به نقل از ارث، آیا می‌دانستید که جایگاه شما بر روی نردبان اقتصادی، می‌تواند به شدت بر آنچه درون ذهن شما می‌گذرد تأثیر بگذارد؟

نتایج تحقیق جدید این واقعیت نگران‌کننده را نشان می‌دهد که فقر عمیقاً بر مغز تأثیر می‌گذارد، با اثراتی که می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند.

قبل از این تحقیق، دانشمندان نکاتی در مورد چگونگی تأثیر فقر بر مغز و نتایج زندگی می‌دانستند و نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان فقیر در مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

تحقیقات بیشتر ارتباط بین فقر و مشکلات سلامت جسمانی را نشان دادند. این مطالعه تمام آن شواهد پراکنده را در بر می‌گیرد و آنها را در کنار هم قرار می‌دهد و تصویری واضح ایجاد می‌کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که فقر، افراد را در معرض عوامل منفی مانند استرس، تغذیه نامناسب و سموم محیطی قرار می‌دهد. این عوامل ساختار فیزیکی و عملکرد مغز را تغییر می‌دهند، به خصوص زمانی که در دوران رشد کودک اتفاق می‌افتد.

زندگی در فقر به معنای نگرانی دائمی است. وقتی کودکی همیشه در حالت «جنگ یا گریز» است، مغزش غرق از هورمون‌های استرس مانند کورتیزول می‌شود. با گذشت زمان، کورتیزول به‌طور فیزیکی به مناطقی از مغز که مسئول حافظه، یادگیری و تنظیم هیجانی هستند آسیب می‌رساند. به این فکر کنید که مغز به آرامی تحت تأثیر استرس مداوم فرسوده می‌شود.

جوامع کم درآمد اغلب به کارخانه‌ها، بزرگراه‌ها یا دیگر منابع آلودگی هوا و آب نزدیک‌تر هستند. کودکان در این مناطق تنفس می‌کنند و مواد شیمیایی مضر را می‌بلعند.

بدترین بخش این است که این تأثیرات معامله یکباره نیستند. آسیب مغزی وارد شده در دوران کودکی می‌تواند عواقب مادام‌العمر داشته باشد. به‌عنوان مثال، کودک پر استرس که برای یادگیری در مدرسه تلاش می‌کند، احتمال بیشتری دارد که ترک تحصیل کند و چرخه فقر را در نسل بعدی تداوم بخشد.

نتایج این تحقیق در مجله Reviews in the Neurosciences منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند