Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان با حضور در برنامه زنده «فرمول یک» شبکه اول سیما اصلی‌ترین ثروث تجدیدپذیر نسل حاضر و آینده این کشور را منابع انسانی آن برشمرد و گفت: کشور ما سرشار از منابع انسانی بسیار مناسبی است که اگر هنر پرورش و نگهداشت این ماده مستعد را داشته باشیم و از آن به درستی استفاده کنیم طبیعتاً در آینده دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اگر شدت انرژی، مصرف منابع آب، پرت آب در شبکه و تلفات انرژی در کشور بالاست و وزارت نیرو با چالش‌های مشابه‌ای در این بخش مواجه است مطمئناً راهکار اصلاح هر چالشی در صنعت آب و برق با اتکای به نیروی انسانی مناسب امکان‌پذیر است؛ بنابراین اصلی‌ترین جهت‌گیری خود را بر استفاده از این ظرفیت متمرکز کرده‌ایم. براین اساس کشوری که دارای منابع انسانی سرشاری است نباید با برخی روش‌های سنتی، عادات غلط و نگرانی‌های بی‌مورد خود را گرفتار خودتحریمی حوزه منابع انسانی کند.

اردکانیان با اشاره انتخاب مدیران ارشد وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی، گفت: عرصه‌های مدیریتی محل خدمت و توفیق است و افراد برای تصدی آن باید به رقابت بپردازند؛ نه اینکه انتخاب خود را بر مبنای تکلیف و اصرار دیگران بدانند تا اگر زمانی مشکلی هم در حوزه کاری فرد پیش آمد خود را از پذیرفتن آن معضل مبرا بداند و حضورش در این عرصه را براساس اصرار دیگران بداند. در ابتدای راه شروع انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی این مهم مورد تاکید قرار گرفت که اجرای این طرح به معنای کمبود مدیران ارشد کافی در وزارت نیرو نیست بلکه این امر یک سطح توسعه یافته‌تر از مدیریت است تا وزارت نیرو به صراحت اعلام کند هر فردی که شرایط احراز این مسئولیت را داشته باشد می‌تواند با آن شخص همکاری داشته باشد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۲ مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: آخرین فراخوان اعلامی وزارت نیرو نیز که در کشور بی‌نظیر بوده مربوط به معاون وزیر است و در حال حاضر یکی از معاونان این وزارتخانه از طریق فراخوان انتخاب شده است.انتخاب مدیران از طریق اعلام فراخوان عمومی موجب افزایش اعتماد به نفس مدیران منتخب نیز می‌شود. زمانی که فرد صرفاً به اتکای توانایی و شایستگی خود و نه سفارش دیگران انتخاب شده باشد طبیعتاً در فرایند کار، ایفای مسئولیت و اتخاذ تصمیمات مهم اجرایی از اعتماد به نفس بالایی نیز برخوردار است.

به گفته این مقام مسوول همچنین برای انتخاب ۵۲ مدیرعامل استانی و مدیرکل ستادی وزارت نیرو از طریق اعلام فراخوان عمومی حدود دو هزار فرم تقاضا دریافت شده است که این اطلاعات هم اکنون به عنوان یک بانک اطلاعاتی و آرشیو غنی از ظرفیت‌های انسانی صنعت آب و برق و بخش‌های مختلف کشور گردآوری شده است و این افراد در پست‌ها و موقعیت‌های دیگر نیز می‌توانند معرفی و مورد استفاده قرار بگیرند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در روند انتخاب مدیران ارشد سفارش هیچ فرد و بخشی پذیرفته نخواهد شد، ادامه داد: مسئولیت باید با اختیار تناسب داشته باشد؛ اگر من بیش از اختیاری که دارم زیر بار مسئولیت بروم این نامش ایثار و فداکاری نیست و در یک زمان مشخصی کار مختل خواهد شد. از سوی دیگر اگر بیش از مسئولیتی که پذیرفته‌ام اختیار نزد خود نگه دارم این مسئله نیز منجر خواهد شد تا بخشی از کار مختل شود.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: اینکه مدیر ارشد بخشی از صنعت آب و برق با سفارش دیگران انتخاب شود یعنی اینکه من مسئولیت خود را در قبال تامین آب و برق مردم بر روی دوش دیگری بیندازم و اگر فرد سفارش شده توانایی اجرای مسئولیت را نداشت فرد شفارش کننده را شریک این اختلال بدانم. بنده مسئول زشت و زیبای عملکرد تمام ۱۹۰ مدیر ارشد صنعت آب، برق و فاضلاب در سراسر کشور هستم و بنابراین طبق عهدی که با رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی در زمان کسب رای اعتماد دارم به هیچ عنوان از زیر بار مسئولیتی که بر دوشم قرار گرفته شانه خالی نخواهم کرد و ذره‌ای از اختیارات خود نخواهم گذشت.

کد خبر 4667720

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو شایسته سالاری برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات

 سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج درآن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید روز شنبه یکم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ درساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.»

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه «مشمولان اعزامی باید واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند.»، آمده است: «مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند.»

در این اطلاعیه آمده است: «عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب شده و برابر ماده ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با غایبان رفتار خواهد شد.»

منبع: ایسنا

tags # خدمت سربازی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • فراخوان ایران خودرو برای ثبت نامی های سورن پلاس و پژوپارس
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳
  • فراخوان سازمان وظیفه عمومی اعزامی‌های اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وزیر صمت:‌ ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • مشمولان سربازی بخوانند؛ فراخوان جدید و مهم سازمان وظیفه عمومی + جزئیات
  • سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح: پای هر متجاوزی را قطع می‌کنیم
  • هشدار سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به رژیم صهیونیستی
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه