Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی افراد که در سازمان غذا و دارو با شرکت‌های متخلف همراهی کردند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند و اعترافاتی نیز کردند. مصمم هستیم که سازمان غذا و دارو را در نهایت پاکیزگی برای خدمت به مردم آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سعید نمکی روز سه شنبه در سومین جلسه هیأت امنای مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در جمع خبرنگاران افزود: حدود چهار ماه است که گروه‌هایی به صورت چراغ خاموش در زمینه ارزهایی که توسط شرکت‌های واردکننده تجهیزات پزشکی گرفته شده است، کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه اینکه این ارزها کجا مصرف شده و چه کسانی دریافت کرده اند، عده‌ای تخلفاتی داشتند که در حال رسیدگی هستیم و با این موارد برخورد قانونی می‌کنیم.

وی ادامه داد: داروهای تاریخ مصرف گذشته در برخی موارد وارد شده است. با این موضوع‌ها برخورد می‌کنیم. همچنین با ۲ میلیون یورو ارز دریافتی، به جای استنت قلب، کابل برق وارد شده است. مواردی نیز وجود دارد که با دریافت ارز دولتی، تجهیزات وارد شده و به بخش خصوصی منتقل شده است. در تجهیزات پزشکی سامانه به روزی ایجاد می‌کنیم تا مشاهده شود چه کسی ارز دریافت و چه چیزی وارد کرده است. درباره دارو نیز ثبت و ضبط درست نبوده است. این قول را می‌دهم که برای حمایت از بیت المال از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کنیم.

رسانه‌ها برای مبارزه با فساد به وزارت بهداشت کمک کنند

نمکی بیان کرد: رسانه‌ها باید در مسیر مبارزه با فساد به وزارت بهداشت کمک کنند، زیرا یکی از مشکلات ما این است افرادی که سال‌ها سوءاستفاده می‌کردند، ارتباطات رسانه‌ای دارند و در زمینه مبارزه با فساد، بزرگترین اهرم ما رسانه‌های پاکیزه‌ای است که در کشور داریم. برای شکستن فضای مسموم تبلیغاتی این جریان که نمی‌خواهد اجازه بدهد حقایق آشکار شود، به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

تعدادی از شرکت‌های هیأت امنای ارزی منحل شدند

وزیر بهداشت در پاسخ به خبرنگار سلامت ایرنا درباره آخرین وضعیت شرکت‌های هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت نیز گفت: حسابرسی شرکت‌های هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت انجام شده و در حال اتمام است. به نتایجی که در برخی موارد نامطلوب است، رسیدیم. برخی از این شرکت‌ها ادغام و برخی منحل شدند. همچنین جمع کردن برخی از این شرکت‌ها تا رسیدگی حقوقی و قضائی، مقدور نیست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر بهداشت سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد این افراد نیمه شب گذشته در راستای حکم دادستانی کل استانبول در عملیات مشترک نیروهای سازمان اطلاعات(میت) و پلیس در سه منطقه استانبول دستگیر شده اند.
به گفته یرلی کایا این افراد با مقر گروهک تروریستی داعش در "داشیشه استان حسکه" واقع در سوریه ارتباط داشته و برای این گروهک کمکهای مالی جمع آوری می کردند.
بنا بر این اطلاعیه در ده ماه گذشته در هزار و ۳۲۹ فقره عملیات صورت گرفته علیه گروهک تروریستی داعش، دو هزار و ۹۱۹ مظنون داعشی بازداشت، ۶۹۲ بازداشتی زندانی و ۵۳۱ بازداشتی نیز با حکم کنترل قضایی آزاد و تحقیقات قضایی در مورد ۱۸۷ مظنون نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال