Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@21:28:46 GMT

درخواست فرانسه درباره شهروند ایرانی - فرانسوی

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۰۶۵

دولت فرانسه روز دوشنبه تائید کرد که فریبا عادلخواه، شهروند دوتابعیتی در ایران بازداشت شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به زمان بازداشت فریبا عادلخواه شهروند ایرانی-فرانسوی خواستار فراهم شدن زمینه ملاقات با او شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران روز یکشنبه 23 تیر در پاسخ به پرسشی در مورد بازداشت فریبا عادلخواه گفته بود: «اطلاعی در این زمینه ندارم، خبر را شنیدم و نمی دانم چه کسی و به چه دلیلی وی را بازداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بنا به گزارش این رسانه ها این پژوهشگر موسسه علوم سیاسی پاریس در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شده است.

بنا به اعلام وزارت خارجه فرانسه تهران تاکنون پاسخ مثبتی به درخواست پاریس برای دریافت اطلاعات در مورد وضعیت و شرایط بازداشت فریبا عادلخواه و دسترسی کنسولی به او نداده است.

همزمان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گفت که کشورش هنوز هیچ توضیح معتبری درباره بازداشت خانم عادلخواه از ایران دریافت نکرده است.

بخش مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه شامگاه دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حداکثر تلاش خود را از طریق منابع ذی صلاح برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره وضعیت این پژوهشگر ایرانی-فرانسوی به کار خواهد بست.

در این بیانیه آمده است که سفارت جمهوری اسلامی «هم در این باره اخبار را شنیده است.»

فریبا عادلخواه، ۶۰ ساله، پژوهشگر مرکز تحقیقات بین المللی موسسه علوم سیاسی است و مدرک دکترای خود را از دانشکده عالی مطالعات اجتماعی پاریس دریافت کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دولت فرانسه بازداشت درخواست سید محمد بطحایی احمد سالک لیگ ملت های والیبال آیت الله یزدی مسجد النبی آیت الله اعرافی عملیات رمضان افزایش قیمت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، سران انگلیس و فرانسه از اسرائیل خواستند پاسخ حمله بامداد یکشنبه ایران را ندهد.

الجزیره نوشت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، حمله ایران به اسرائیل را  با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در سوریه «نامتناسب» خواند. مکرون به رسانه‌های فرانسوی گفت: «ما هر کاری می‌توانیم انجام می‌دهیم تا از تشدید تنش جلوگیری کنیم و اسرائیل را متقاعد کنیم که نباید با تشدید بیشتر به حمله ایران پاسخ دهد».

مکرون گفت: فرانسه برای «تضمین حفاظت از اسرائیل» در کنار اسرائیل خواهد بود و  اواخر امروز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صحبت خواهم کرد.

در همین حال، دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا نیز از اسرائیل خواست که تلافی نکند و گفت که تمرکز باید بر آتش بس در غزه باقی بماند. کامرون به اسکای نیوز گفت: ما اصرار داریم که تنش نباید تشدید شود. امیدواریم که پاسخی تلافی جویانه وجود نداشته باشد. کامرون مدعی شد حمله ایران شکست خورده و نیازی به پاسخ تل آویو نیست.

دیگر خبرها

  • چه بازیگری مصدر تنش بود؟/وارونه نمایی به سبک فرانسوی‌ها
  • خشم مردم فرانسه از وضع قوانین تردد در زمان برگزاری المپیک
  • ماکرون: به درخواست اردن موشک‌های ایرانی را رهگیری کردیم
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت استفاده از یخ و وان حمام
  • درخواست فرانسه از اتباع خود برای خروج موقت از ایران
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • فرانسه مدعی «دفاع» از پایگاه‌های خود در زمان حمله ایران شد
  • سیاستمدار فرانسوی: تسلیم باج‌خواهی ناتو نشوید