Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان گفت: باید در کشور فضایی ایجاد شود که بتوانیم قوانین کشورمان را به ملت‌های دیگر صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید مرتضوی، کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان در جلسه علنی امروز اظهار کرد: بنده در مقطع دکترا با رتبه اول کشور به دانشگاه راه یافتم و از کار را از پایین‌ترین رتبه آغاز و اکنون در دیوان عالی کشور ریاست شعبه را بر عهده دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین دارای ۳۵ سال سابقه اجرایی و دانشگاهی بوده و قاضی عالی رتبه دیوان عالی نیز هستم.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی باید سر لوحه همه اقدامات ما قرار بگیرد و بخش قوه مقننه در حرکت رو به جلوی نظام بر هیچکس پوشیده نیست، همچنین قوای سه‌گانه و شورای نگهبان باید با اتحاد و همدلی جامعه را به سمت پیشرفت هدایت کند.

مرتضوی بیان کرد: بنده یک قاضی هستیم و سوگند یاد کرده‌ام تا در اجرای عدالت از هیچ تلاشی دریغ نکنم چرا که نباید به قانون اساسی و اسناد بالادستی بی‌اعتنا بود.

وی ادامه داد: بنده در پرونده‌ها بدون استناد هیچگونه تصمیم‌گیری انجام نمی‌دهم، علاوه بر وظایف خطیر شورای نگهبان این نهاد دو وظیفه سنگین که شامل انتخابات و نظارت بر قوانین است را بر عهده دارم.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان خطاب به نمایندگان گفت: شما منتخبان مردم و در دسترس آن‌ها هستید البته ما نیز مانند شما هستیم اگرچه قوه قضاییه انتخابمان کرده باشد.

مرتضوی افزود: باید تعامل و ارتباط زیادی میان مجلس و شورای نگهبان وجود داشته باشد تا آنچه شایسته ملت ما است اتفاق بیفتد و آلام کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: رابطه متقابل نقش بسزایی در ایجاد آرامش خواهد داشت و نمایندگان باید بتوانند با استقلال کافی به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بپردازند، اگر بتوانیم در جریان تصمیم‌سازی عاقلانه عمل کنیم کشور را بهتر خواهیم ساخت.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا قوانین کشور ما به تمام دنیا صادر شود، تا کی می‌توانیم از قوانین دیگر کشور‌ها استفاده کنیم؟

مرتضوی تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی باید سرلوحه کار قرار بگیرد چرا که قانون وسیله‌ای برای ایجاد حق است.

وی در پایان گفت: تمام قوای کشور و شورای نگهبان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید در برابر جهان مانند یک خانواده عمل کنند و لازم است که ضمن توجه به تفاوت در میزان و نوع مسئولیت‌های ارگان‌ها همدلی مجلس و شورای نگهبان افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای املاک
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد