Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۴۷ درصد جامعه از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۱۷ هزار و ۴۲۱ مستمری بگیر وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان ۳۶۳ هزار نفر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی ادامه داد: این تعداد از خدمت بگیران در حالی است که در سال گذشته بیمه شدگان اصلی ۱۱۴ هزار و ۸۹۰ نفر و مستمری بگیران تنها ۱۵ هزار و ۸۴۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آمار بیمه شدگان اجباری از منظر ایجاد اشتغال افزود: بیمه شدگان اجباری در ابتدای سال ۹۷ حدود ۷۴ هزار و ۱۰۰ نفر بوده که در حال حاضر به ۷۷ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده است و افزایش سه هزار نفری را نشان می دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه های تحت پوشش تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۸۸۷ واحد است، گفت: سال گذشته بابت تعهدات بلند مدت ۳۹۳ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

درویشی اظهار کرد: همچنین سال گذشته بابت تعهدات کوتاه مدت ۱۳ میلیارد تومان و بابت بیمه بیکاری ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در تأمین اجتماعی ۶۴ نوع خدمت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه می شود.

کد خبر 4667785

منبع: مهر

کلیدواژه: تامین اجتماعی خراسان جنوبی مستمری بگیران تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد

عباسعلی برونسی گفت: بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر در راستای ماده ۲۱ قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون در استان بیش از ۳۱ هزار نفر در این استان برای طرح ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به تمدید مهلت یک ماه ، برنامه ریزی برای جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر را در این قالب در دستور کار قرار دارد.

برونسی از کارگزاران استان بابت تلاش و همت خود در ثبت نام مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تقدیر کرد.

وی اضافه کرد:در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد