Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@02:45:36 GMT

حال بازار فروش خودرو چطور است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۳۸۹

با توجه به شرایط مختلف سیاسی، تجاری و اقتصادی که کشورهای مختلف جهان از ابتدای سال جاری میلادی با آن مواجه بوده و با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرده‌اند، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران در صنعت خودرو در جهان پیش‌تر برآورد کرده بودند که بازار فروش خودرو حداقل در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۹ با افت و کاهش قابل ملاحظه‌ای روبرو خواهد شد که بیشتر آن تحت تأثیر مسائلی همچون احتمال تداوم جنگ تجاری آمریکا با چین و اروپا و افزایش تعرفه‌های گمرکی که در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های خودروسازان و رشد قیمت خودرو در جهان می‌شود، پیش بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- حالا تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت best selling cars نشان می‌دهد که میزان رشد فروش خودرو در بسیاری از بازارهای مهم و بزرگ جهان همچون ایالات متحده آمریکا ، چین ، هند ، روسیه و اروپا منفی گزارش شده است . بر اساس این آمارها می‌توان دریافت که حال بازار فروش خودرو تنها در دو کشور برزیل و ژاپن مناسب و مثبت ارزیابی و گزارش شده است .

نمودار زیر به تشریح دقیق آمار و ارقام مربوط به بزرگترین بازارهای فروش خودرو پرداخته است:

طبق نمودار بالا، میزان فروش خودرو در کشورهای اروپایی در پنج ماهه نخست سال جاری میلادی شش میلیون و ۹۳۵ هزار دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، با یک کاهش دو درصدی مواجه شده است.

در بازار روسیه نیز ۶۷۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در این بازه زمانی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، یک کاهش ۲.۲ درصدی را تجربه کرده است.

ایالات متحده آمریکا نیز میزان فروش خودرو در پنج ماهه نخست ۲۰۱۹ را شش میلیون و ۸۸۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با پنج ماهه نخست ۲۰۱۸، ۲.۱ درصد افت و ریزش پیدا کرده است.

در میان بازارهای مهم فروش خودرو در جهان، می‌توان گفت که تنها دو کشور برزیل و ژاپن با رشد در میزان فروش خودرو مواجه بوده‌اند به گونه‌ای که آمارها حاکیست در ژاپن، یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه به فروش رفته و رشد اندکی معادل ۰.۱ درصد را برای بازار این کشور برای خود به ثبت برساند.

برزیل نیز توانسته است با فروش یک میلیون و ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در این مدت زمان پنج ماهه، ۱۱.۱ درصد رشد و افزایش را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ارمغان بیاورد.

از ژانویه تا مه ۲۰۱۹ میلادی تنها یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو در هند به فروش رفته است که منجر به ثبت یک کاهش ۸.۹ درصدی در بازار این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

اما چین که به نظر می‌رسد بیشترین میزان کاهش فروش خودرو را در بازارهای مهم جهانی به خود اختصاص داده است، با ثبت ۱۵.۱ درصد کاهش، توانسته است در این بازه زمانی پنج ماهه هشت میلیون و ۲۳۳ هزار دستگاه خودرو بفروشد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خودرو بازار خودرو فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد

 تسلا قیمت‌های ایالات‌متحده را ۲۰۰۰ دلار کاهش می‌دهد، زیرا فروش، کاهش و موجودی‌ها افزایش یافته است.

ارزان‌ترین مدل شاسی‌بلند مدل Y اکنون قیمت ۴۲ هزار و ۹۹۰ دلار آمریکا دارد. تغییرات مشابهی برای مدل S و X انجام شد و به نظر می‌رسد مدل ۳ بدون تغییر است.

ماسک در یادداشتی به بیش از ۱۴۰ هزار کارمند شرکت اعلام کرد که در حال کاهش تعداد کارکنان؛ «بیش از ۱۰ درصد در سراسر جهان» است. دو نفر از مدیران ارشد نیز کنار رفتند.

تسلا درآمد سه ماهه اول خود را گزارش داد. ارزش سهام امسال بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش بلومبرگ، این خودروساز اولین افت فروش خود را نسبت به سال قبل از روز‌های ابتدایی همه گیری کووید در سه ماهه اول تجربه کرد و ۳۸۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه خودرو تحویل داد که بسیار کمتر از برآورد‌های تحلیلگران ۴۴۹ هزار و ۸۰ دستگاه بود.

منبع: ایسنا

tags # خودرو تسلا سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • جزییات فروش دایون Y7 با اقساط ۴۸ ماهه
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد
  • قیمت خودرو امروز ۲ اردیبهشت + جدول
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد