Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@01:27:44 GMT

کار باید به جایی برسد که ما قانون صادر کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۴۰۵

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالحمید مرتضوی از دیگر کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان است که به مجلس معرفی شده، وی در معرفی خود گفت: دوران تحصیلی من با رتبه اول فارغ‌التحصیلی منتهی به کسب مقام اول در کشور شد و ۲۷ سال در دانشگاه‌های کشور تدریس کرده‌ام.

وی با اشاره به سوابق قضایی خود گفت: بنده کار قضایی را از پایین‌ترین رده آغاز کرده‌ام و امروز در نهایی‌ترین مرحله رئیس شعبه دیوان عالی کشور حضور دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضوی تاکید کرد:‌ بنده معتقدم نقش قوه مقننه در حرکت رو به جلوی نظام بر هیچ کس پوشیده نیست بنده یک قاضی هستم و سوگند یاد کرده‌ام که در اجرای عدالت از هیچ تلاشی دریغ نکنم. یک قاضی باید به قانون اساسی و دیگر قوانین و همچنین به اسناد بالادستی توجه داشته باشد و اگر شما به ما اعتماد کنید تغییری از این حیث در ما ایجاد نخواهد شد.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به وظایف شورای نگهبان در انتخابات و نظارت‌ بر قوانین گفت: شما منتخبان مردم هستید و ما منتخبان شما خواهیم بود که ریاست قوه قضائیه ما را معرفی کرده باشد تاثیر و نتیجه عقل جمعی نسبت به عقل فردی هم بر هیچ کس پوشیده نیست.

مرتضوی ادامه داد: کار باید به نحوی انجام شود که هزینه‌های تصویب قانون بیشتر از هزینه‌ اجرای آن شود. اگر بتوانیم در تصویب و تصمیم‌سازی‌ها بهتر عمل کنیم هزینه‌های کمتری در اجرا خواهیم داشت.

وی افزود: بهره‌برداری از قانون‌های دیگر کشورها و تطبیق دادن آن با اصول حقوقی کشور خود کار خوبی است اما کار باید به جایی برسد که ما قانون صادر کنیم.

مرتضوی گفت: مجموعه قوای کشور در تصمیم‌سازی و مجریان و داوران بین آنها یک خانواده در مقابل جهان هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مرتضوی کاندیداهای حقوقدان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر عراق را نخستین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا معرفی کرد و افزود: میزان صادرات کالا به عراق ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۹ و ۴۵ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

وی اظهار کرد: ۳۵ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده‌های گوشتی، شیرینی وکاکائو وبرنج و.‌.‌. از طریق گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: امارات متحده عربی اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در واردات کالا طی سال ۱۴۰۲ بود و میزان واردات کالا از امارات یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۴۰ و ۳۶ درصدی از کل واردات گمرکات مازندران را داشته است.

جمشیدی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالا شامل جو و ذرت دامی، گندم، کک متالوژی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، چوب، وسایل برق و محصولات شیمیایی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

کد خبر 6085274

دیگر خبرها

  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
  • ۱۱ قلم کالا باید به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • کارگروه مشترک همکاری اتاق بازرگانی و وزارت کار تشکیل می‌شود