Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فرهان حق، سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۲۴ تیر (۱۵ ژوئیه) از محدودیت‌هایی که دولت آمریکا برای تردد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تعیین کرده، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری آلمان (dpa) روز سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه با انتشار گزارشی از نیویورک به نگرانی‌های سازمان ملل از برقراری این محدودیت‌ها خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بازدید : 12 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل (ECOSOC) به نیویورک سفر کرده است. محدودیت‌های تعیین شده از همان بدو ورود ظریف به نیویورک (یکشنبه ۱۴ ژوئیه) اجرایی شده است.

محدوده‌مجاز تردد

بر اساس اخباری که از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شده است، محمد جواد ظریف تنها از حق تردد در یک محدوده کوچک برخوردار است. به این ترتیب، او تنها می‌تواند در محدوده مقر سازمان ملل متحد، محل اقامت سفیر ایران در سازمان ملل و همچنین دفتر نمایندگی ایران در نیویورک تردد داشته باشد. رفت و آمد به فرودگاه جان اف‌کندی، تنها استثنایی است که در این محدودیت‌ها پیش‌بینی شده است.

مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که دلیلی برای رفت و آمد آزادانه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در اطراف نیویورک نمی‌بینند و هدف از سفر ظریف به این کشور را صرفا شرکت در نشست یاد شده می‌دانند.

فرهان حق گفته است که در این رابطه، سازمان ملل با مسئولان دولت آمریکا در تماس است. خبرگزاری آلمان از تشدید تنش بین ایران و آمریکا ظرف هفته‌های گذشته خبر داده است.

تکذیب احتمال دیدار

خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است برنامه‌ای برای دیدار و گفت‌وگو مقامات دو کشور ایران و آمریکا اعلام نشده است.

این در حالی است که سفر ظریف به نیویورک، باعث شده بود که بسیاری از ناظران از احتمال تماس و گفت‌وگو مقامات دو کشور در حاشیه اجلاس اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل سخن بگویند.

پیش‌بینی می‌شد که ظریف در این دیدار زمینه‌های دیدار احتمالی مسئولان دو کشور را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، فراهم سازد.

ظریف به رغم محدودیت تردد در نیویورک، در جریان سفر خود به نیویورک با شماری از رسانه‌های بین‌الملل گفت‌وگو داشته است.

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه ۱۶ ژوئیه از مصاحبه ظریف با شبکه خبری "سی‌بی‌اس" خبرداده است. ظریف در این مصاحبه سیاست آمریکا در منطقه را "بازی با آتش" خوانده است. این در حالی است که مقامات آمریکایی نیز ظرف روزهای گذشته به مسئولان ایران هشدار داده بودند، مراقب رفتار خود باشند.

منبع: دویچه وله

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمدجواد ظریف آمریکا وزیر امور خارجه تنش میان و آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید

به گزارش همشهری آنلاین، این روزنامه آمریکایی نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد اینکه «آیا واشنگتن در مورد حمله هشدار داده است یا خیر»، خودداری اما تاکید کرد که «ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.»

حوالی ساعت چهار بامداد روز جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به گوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌ وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: «حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط‌ شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند.»

کد خبر 845826 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه بایدن آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید
  • دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها در نیویورک مورد توجه ما قرار داشت
  • تبیین مواضع ایران در سازمان ملل
  • امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در نیویورک: در مورد لغو تحریم‌ها رایزنی کردیم