Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود نیلی گفت: نمی‌دانم افغانستان می‌شدیم یا ترکیه. این دو کشور هردو نفت ندارند.به گزارش بلاغ،به نقل از خبرآنلاین،مسعود نیلی، تئوریسین اقتصادی و دستیار اقتصادی پیشین رییس جمهور افزود:  وظیفه ما به عنوان کارشناس و وظیفه شما به عنوان رسانه است که چنین موضوعی را امروز مطرح کند. به نظر من طرح مساله با مردم و پرداختن به این موضوع که «چرا به این‌جا رسیده‌ایم» باید تبدیل به سوال اصلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا الان کسی نیست که از وضع موجود دفاع کند؟ ما اگر سر همه چیز اختلاف‌نظر داشته باشیم، اما سر این موضوع اتفاق‌نظر داریم که وضع موجود، وضعی نبود که می‌خواستیم.

وی با انتقاد از سیستم تصمیم گیری در ایران ادامه داد: سیاستمدار در همه جای دنیا پاسخ سوالات را می‌دهد. نه این‌که سخنرانی کند، بلکه تکلیف را روشن می‌کند. اما ما همه چیز را گرد می‌کنیم. برای مثال می‌گوییم نظام ارزی کشور شناور مدیریت شده است. هر زمان که قیمت‌ها رها شده و از دست در می‌رود، می‌گوییم الان شناور است. هر زمان که می‌خواهیم وارد فرآیند کنترل و قیمت‌گذاری‌های اداری شویم، می‌گوییم الان داریم مدیریت می‌کنیم! یعنی واژه‌ها را به‌گونه‌ای استفاده کرده‌ایم که همه شرایطی را بتواند توجیه کند. یعنی دست خودمان را باز نگه می‌داریم.

نیلی ادامه داد: سیستم تصمیم‌گیری کشور، عرض و طول بسیاری دارد؛ به نحوی که تمام نظرات داخل آن قرار دارد. در سیستم تصمیم‌گیری ما، هم افراد موثری هستند که قایل به تعامل خیلی زیاد با دنیا هستند و هم افراد بسیار موثری حضور دارند که می‌گویند کار کردن با دنیا سم است. این دو گروه با یکدیگر و درکنار هم قرار است چه مساله‌ای را حل کنند!؟ یا این‌که برای مثال، در مورد یارانه‌ها یک گروه می‌گوید رقمی که می‌دهیم، کم است. یک گروه هم می‌گوید پرداخت یارانه‌ها را باید بسیار محدود کنیم. در نهایت چه می‌شود!؟ وجود این تعارضات با این میزان فاصله از یکدیگر، به معنی آن است که ما برای موضوعات مهم پاسخ نداریم و بعد یک سوپرمارکت از افکار مختلف در زمینه‌های راهبردی وجود دارد. توجه داشته باشید که یک وقتی این تنوع و تضاد دیدگاه در سطح کوچه و خیابان و جامعه وجود دارد که ممکن است بگوییم تا اندازه‌ای طبیعی است، اما ما این‌جا داریم راجع به تصمیم‌گیرندگان صحبت می‌کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اخیراً هیچ قطار تجاری از سمت افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران نشده است.

در توضیحات شرکت راه آهن آمده است که طبق روال مرسوم عبور بارهای ترانزیتی از کشورهای مختلف، ابتدا تشریفات قانونی و هماهنگی لازم و اخذ مجوز برای عبور بار از کشورهای میانی مسیر انجام می‌شود و سپس نسبت به اعزام قطار اقدام می‌شود.

روز یکم اردیبهشت امسال یکی از رسانه‌های داخلی مدعی شده بود اولین قطار ترانزیتی حاوی بار ۱۱۰۰ متریک تن سنگ معدنی از افغانستان به مقصد ترکیه وارد ایستگاه راه‌آهن در روزنک شد و این اولین محموله تالک افغانستان بود که از مسیر ایران راهی ترکیه می‌شد اما طبق شنیده‌ها در ایران متوقف ماند و اجازه عبور به آن داده نشد.

راه‌آهن اعلام کرد: این در حالی است که برای عبور قطار ذکر شده از افغانستان به ترکیه از مسیر ایران، هماهنگی مربوطه و نهایتاً صدور مجوز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام نشده است.

کد خبر 6085260 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • عبور سنگ ترانزیتی افغانستان به ترکیه از گمرک دوغارون
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!
  • مرگ دلخراش یک موتورسوار در برخورد با نیلی‌گاو (فیلم)