Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@15:22:28 GMT

پنج شناور صیادی متخلف در آبهای خوزستان توقیف شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۵۹۰

پنج شناور صیادی متخلف در آبهای خوزستان توقیف شدند

به گزارش ایرنا از سایت پلیس سردار لطفعلی پاکباز سه شنبه اظهار داشت: مأموران دریابانی ماهشهر حین گشت زنی در آب‌های حوزه استحفاظی در خلیج فارس به پنج شناور صیادی که قصد خروج از آب‌های ساحلی کشور را داشتند مظنون شده و آنان را توقیف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از شناورهای توقیف شده ۸۵۰ کیلوگرم ماهی مخلوط و ۳۵۰ کیلوگرم میگو که بدون مجوز قانونی صید شده بود، به همراه چند رشته ترال و مقادیری سوخت قاچاق از این شناورها کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری ۱۰ نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی این محموله را بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

صید ترال، صیدی غیرمجاز و خطرناک برای محیط زیست دریایی است. تور ترال برای کشیده‌شدن در آب‌های میان سطحی، عمیق و بر کف دریا استفاده می‌شود که این عمل باعث آشفتگی و برهم خوردن توازن در زندگی آبزیان دریایی می شود.

۳۰۱۵/‏۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرماهشهر انتظامی شیلات مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد

مقام مسئول وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر این‌که باید سیستم آبرسانی کشور بازنگری اساسی شود، گفت: دسترسی به آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طرح این پرسش که چه نیازی بوده در فلات خشک مرکزی ایران کارخانه‌های آب‌بر داشته‌ باشیم، اظهار کرد: در این مناطق چاه ژرف حفر کنیم و بعد از آن از اصفهان به یزد، از خلیج‌فارس به اصفهان و ... آب منتقل کنیم.

وی افزود: این سیستم آبرسانی نیازمند بازنگری اساسی است.

وی تصریح کرد: این‌که پول مردم صرف یک کارهایی شود که از هزاران چاه شاید یک مورد موفق نشویم، درست نیست.  ما دلسوز کشور هستیم، ما هم به فکر مردم سیستان و بلوچستان هستیم و بیخیال کم‌آبی مردم نیستیم.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: با تعریفی که از آبهای ژرف داریم یعنی نفوذ آبهای سطحی به زون‌های زه‌کش با پتانسیل زه‌کشی بالا، قطعاً وقتی از یک جایی آب -ژرف- را بالا می‌کشیم میزان مکش و نفوذ بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حتی سفره‌های سطحی به زیر نفوذ پیدا کرده، در مجرای انتقال آب‌های ژرف قرار گرفته و آب پایین می‌رود. وقتی سطح آب پایین می‌رود قطعا فرونشست زمین را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • ملوان روس کشتی توقیفی توسط ایران به کشورش باز می گردد