Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@00:54:34 GMT

بودجه مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی اندک است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۶۰۱

بودجه مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی اندک است

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی از اندک بودن بودجه مرمت آثار تاریخی در استان خراسان رضوی گلایه کرد. ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

مرجان اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حال حاضر براساس برآوردها 50 اثر ثبت شده تاریخی در استان خراسان رضوی نیازمند مرمت فوری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: این تعداد از آثار ثبت شده نیازمند مرمت اضطراری هستند و باید تمهیدات لازم برای مرمت آنها اندیشیده شود.

پاس‌کاری مرمت مدرسه حلبیان توسط میراث فرهنگی و نوسازی مدارس اصفهانهمدان| راهبرد سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در سال 98 توجه به غرب کشور استکنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ــ سنندج| همه با هم حافظ میراث فرهنگی 6 هزار ساله کردستان باشیم

اکبری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر روند بازسازی و مرمت آثار تاریخی در استان ادامه داشته است تاکید کرد: حدود 100 اثر در بازه زمانی دو سال اخیر بازسازی و مرمت شده است.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: متأسفانه اعتبارات اختصاص یافته به حوزه مرمت آثار تاریخی و باستانی در خراسان رضوی بسیار کم و ناهمخوان با نیازها و ضرورت‌های آثار تاریخی موجود در استان است.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه مرمت، نگهداری و ساماندهی آثاری مانند پل‌های تاریخی با کمک شهرداری انجام می‌شود گفت: اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

حمیدرضا محققیان با اشاره به ترک‌های ناشی از نشست یا فرونشست در بنا‌های تاریخی اصفهان افزود: تحقیقات و مطالعاتی در این خصوص انجام شده است، اما نیازمند اعتبارات و بودجه کافی است تا مرمت این آثار در دستور کار قرار گیرد.


او با تاکید بر اینکه مسجد سید اصفهان نیاز به مرمت دارد، گفت: تاکنون اقداماتی به کمک مدیریت استان و شهر در این راستا انجام شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای را برای این کار اختصاص داده است.

محققیان افزود:  حفظ و مرمت بنا‌های تاریخی با مالکان آن است، با این حال اداره کل میراث و شهرداری اعتباری را برای مرمت مسجد سید اختصاص داده‌اند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • میزبانی ۷۲ موزه خراسان رضوی از مسافران نوروزی
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر از گذرگاه مرزی دوغارون خراسان رضوی
  • رفت و آمد ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ