Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه «پرده آخر» با موضوع معایب و محاسن دوره‌های آموزش بازیگری کوتاه مدت، با حضور مسعود میرطاهری (بازیگر تئاتر و مدرس بازیگری)، آرش فلاحت پیشه (بازیگر تئاتر و مدرس بازیگری) و حمید رحیمی (بازیگر تئاتر و مدرس بازیگری) از شبکه رادیویی «گفت وگو» روی آنتن رفت.

بازیگری علم است

حمید رحیمی با اشاره به اینکه بازیگری روشی برای زندگی کردن است، گفت: بازیگر راهی را انتخاب می‌کند که به واسطه آن هنر انسان بودن را تجربه و زندگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک انسان خوب شاید یک بازیگر خوب نباشد، اما یک بازیگر خوب باید انسان خوبی باشد.

این بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه بازیگری یک علم است، اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد با اهتمام به عمل زیبایی و بدون تخصص وارد بازیگری می‌شوند و گمان می‌کنند که بازیگر حرفه‌ای هستند، در حالی که می‌توانستند در رشته مُد و مدلینگ فرد موفقی باشند.

وی با بیان اینکه یک بازیگر همیشه به هوش و فن و تکنیک و تفکر نیاز دارد، تصریح کرد: بازیگری نیاز به آموزش بلندمدت دارد، بر این اساس افرادی که در دوره‌های کوتاه مدت بازیگری شرکت می‌کنند نمی‌توانند خود را بازیگر معرفی کنند. برخی از خانواده‌ها گمان می‌کنند که فرزند شوخ و شلوغ خود را باید به کلاس بازیگری بفرستند، چرا که اعتقاد دارند این نمادها معیار استعداد بازیگری را شکل می‌دهند.

حمید رحیمی افزود: بسیاری از بازیگران مطرح دنیا افراد کم رو و خجالتی هستند، اما به واسطه تکنیک‌های متعدد به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می‌کنند.

این مدرس تئاتر با اشاره به اینکه بازیگری امری اکتسابی است، توضیح داد: در حوزه بازیگری هر شخصی که بیشتر تمرین کند بدون شک فردی موفق خواهد بود. استعداد واژه و مفهومی جعلی است که توسط افرادی نالایق به وجود آمده است، در حالی که موفقیت همیشه در نتیجه تلاش مستمر شکل می‌گیرد. بازیگر خوب کسی است که در فرآیندهای کوتاه مدت و بلندمدت به موفقیت برسد.

تمامی افرادی که مقابل دوربین قرار می‌گیرند بازیگر نیستند

در ادامه برنامه پرده آخر مسعود میرطاهری با اشاره به اینکه تمامی افرادی که مقابل دوربین قرار می‌گیرند بازیگر نیستند، گفت: بسیاری از افراد بدون حضور در کلاس‌های آموزشی تحت شرایط پیش آمده به مقام بازیگری رسیده‌اند. برخی از افراد به دلیل آشنایی و دوستی با کارگردان و تهیه کننده بدون پیش زمینه مناسب وارد کار بازیگری می‌شوند.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: متأسفانه برخی از بازیگران فعال امروزه حتی توانایی صحبت کردن در مورد حرفه خود را ندارند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه بازیگری کوتاه مدت دوره‌ای بی معنی است، عنوان کرد: دوره کوتاه مدت برای کسانی مفید است که در مورد موضوع دوره اطلاعات و دانش کافی دارند و فقط برای تبادل و تکمیل اطلاعات دور هم جمع می‌شوند. دوره‌های آموزش بازیگری کوتاه مدت وجهه آموزشی و آکادمیک ندارند و فاقد بار علمی هستند.

مسعود میرطاهری با اشاره به اینکه بهبود سیستم‌های آموزشی در تمامی حوزه‌ها زمینه رشد کشور را فراهم می‌کند، گفت: متأسفانه ضعف موجود در سیستم آموزشی ایران باعث شده تا رشته بازیگری در کشور خروجی مطلوب و زیادی نداشته باشد.

این مدرس تئاتر با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم آموزش بازیگری در کشور به یک کاسبی مبدل شده است، تصریح کرد: امروزه کارگاه‌های مختلف با اخذ پول از هنرجویان خود وعده بازیگری و شهرت را می‌فروشند و اصلاً به فکر آموزش و تربیت بازیگر نیستند.

هنرجوی بازیگری باید بتواند با نگاهی عمیق پیرامون خود را نگاه کند

سپس در ادامه برنامه پرده آخر شبکه رادیویی گفت وگو آرش فلاحت پیشه با اشاره به اینکه بازیگری یک دانش است، گفت: انتقال دانش بازیگری باید در مدتی زمانی مشخص و بلندمدت انجام بگیرد. حضور در دوره‌های کوتاه مدت بازیگری باعث می‌شود تا افراد به اجسامی مبدل شوند که تکنیک‌های مختلف را با خود حمل می‌کنند.

این بازیگر تئاتر با اشاره به فرآیند بازیگرشدن، اظهار داشت: چطور می‌شود که یک بازیگر بدون تحمل رنج و مشقت تخصصی روی صحنه حاضر شود و بازی‌های مختلف را به خوبی به بار بنشاند؟

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش بازیگری مسائل اقتصادی برای مدیران مهم‌تر از کیفیت است، عنوان کرد: در حال حاضر هزاران نفر از مردم کشور علاقه مند بازیگری هستند. عدم تمرکز بر نکات اولیه بازیگری اولین مشکل و معضل کلاس‌های بازیگری امروزی هستند.

فلاحت پیشه افزود: هنرجوی بازیگری قبل از فراگیری موضوعات تخصصی باید بتواند با نگاهی عمیق پیرامون خود را نگاه کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لبافی گفت: گروه صنایع غذایی از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسان کارخانه‌های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس‌های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: نشست‌های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس‌تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

به گفته وی، با فراهم شدن فضای آموزش بهتر و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست‌های حضوری محروم شدیم اما به راحتی توانستیم از مدیران بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) صنایع و مراکز پژوهشی تخصصی مرتبط با دروس دانشجویان دعوت به عمل آوریم.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: با عادی شدن شرایط بعد از کرونا، برگزاری نشست‌های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آب میوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر و صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

لبافی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس‌های تخصصی گفت: اینکه از تک بعدی و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود، دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته‌های خود نیاز به اطلاعات دیگر و برقراری ارتباط با فعالان و مدیران صنایع نیز هست.

وی عنوان کرد: در بعضی تخصص‌ها دانشجویان فکر می‌کنند دروس نظری کافی است اما در اجرا به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت‌های دیگر هم می‌شوند و به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی، ارتباطات و تجربه مدیران واقف می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و صاحبان صنایع غذایی که به دنبال ارتقای کار و کیفیت محصولات خود هستند به دنبال دانشجویانی می‌گردند که علاوه بر تخصص اصلی خود در حوزه‌های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی و نوآوری نیز دارای زمینه‌های اولیه باشند.

وی گفت: در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی دانشجویان دکترا برای داوری پروژه‌های آنان از مدیران صنایع مرتبط دعوت کرده‌ایم. بر اساس بازخوردها، این شیوه عمل برای ایجاد تفکر و اجرای پروژه‌های علمی تخصصی و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع بسیار مفید بوده است.

کد خبر 6087965

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران