Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور معتقد است همان‌طور که وضعیت اقتصاد در سال‌های گذشته نشان داده، اقتصاد سنتی شانسی برای رقابت با جوان‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان ندارد.

به گزارش ایسنا، سورنا ستاری صبح امروز سه‌شنبه در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: چند سال قبل وقتی برای نخستین‌بار تعدادی از جوانان طرح تشکیل یک تاکسی اینترنتی را مطرح کردند، تاکسیرانی با آنها برخورد بدی داشت و گمان می‌کرد که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد، اما امروز بعد از چند سال وقتی بازار این تاکسی‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که اقتصاد بر روی بسترهای نوین چه فضایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، فعالان سنتی اقتصاد ایران نیز اگر می‌خواهند در آینده امکان حضور پرقدرت خود را حفظ کنند باید با بسترهای جدید و دانش‌بنیان اقتصادی ارتباط برقرار کرده و در مسیر آنها حرکت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این‌که برای توسعه اقتصاد باید پژوهش‌های اقتصادی را به شکل جدی دنبال کرد، توضیح داد: متأسفانه برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا امروز بخش قابل توجهی از بودجه پژوهش‌های دانشگاهی و صنعتی را در کشورمان دولت پرداخت می‌کند. این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ جهان امروز بخش زیادی از بودجه خود را از طریق مشارکت با بخش خصوصی به دست می‌آورند.

ستاری ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ امروز سهم دولت از بودجه تنها ۱۵ درصد است و این در حالی است که در کشور ما هنوز بسیاری از این بودجه‌ها را باید دولت تأمین کند که با توجه به محدودیت‌هایی که دارند، این کار دشوار شده و از سوی دیگر انتقال این پژوهش‌ها به فعالان اقتصادی بخش خصوصی دشوار می‌شود.

وی با انتقاد از این نگاه که نباید از یک دانشگاه توقع تولید محصول نهایی را داشت، گفت: تجربه جهانی نشان می‌دهد که در بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ شرکت‌هایی با محوریت اساتید و دانشجویان‌شان تأسیس می‌شود که با اتکاء به بودجه بخش خصوصی و بر اساس نیازهای واقعی بازار پژوهش کرده و نتیجه آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در صورتی که این ارتباط در اقتصاد ایران نیز فراهم شود، می‌توان انتظار داشت بسیاری از دغدغه‌های باقی‌مانده در زمینه علمی پوشش داده شود و ارتباط دقیقی میان فعالان اقتصادی و محیط‌های دانشگاهی شکل گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سورنا ستاری اتاق بازرگانی تهران معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اقتصاد سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد