Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@22:47:29 GMT

ورود قریب‌الوقوع طلای آب شده به بورس کالا

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۹۱۱

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حامد سلطانی‌نژاد در پاسخ به اینکه آیا بازار گواهی سپرده طلای آب شده در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود؟ گفت: در حال حاضر زیرساخت نرم‌افزاری آماده است. انبار و خزانه را در اختیار داریم و از نظر زیرساختی مشکلی با راه‌اندازی طلای آب شده وجود ندارد. مهم این است که مشارکت فعالان بازار جلب شود که این بازار را انتخاب کنند که در این زمینه مشغول کارهای فرهنگی و رایزنی‌های لازم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازارهای غیر رسمی طلای آب شده در ایران، گفت: این بازار یک بازاری پرچالش است، چراکه ریسک‌های بسیاری برای خریداران دارد. اگر طلای آب شده در بستر بورس کالا معامله شود با توجه به عیارسنجی و استانداردسازی که صورت می‌گیرد ریسک‌های تقلب به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل بورس کالا در پاسخ به اینکه آیا نگران نیستید که برای بازار گواهی سپرده طلای آب شده هم حاشیه‌هایی همچون بازار آتی سکه طلا ایجاد کنند و بگویند که این بازار به بازار خارج از بورس جهت می‌دهد؟ گفت: بازار گواهی سپرده بازار نقد محسوب می‌شود، علاوه بر این بازارهای گواهی سپرده بعد از بازارهای خارج از بورس بازگشایی می‌شود و موضوع جهت‌دهی مطرح نیست.

سلطانی‌نژاد تاکید کرد: با انجام فرهنگ‌سازی‌های لازم، بازار گواهی سپرده طلای آب شده در بورس کالا راه‌اندازی خواهد شد.

گواهی سپرده کالایی، اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالاست و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تأیید بورس صادر می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید

رویداد ConFEAS 2024 در روزهای ۳۱ فروردین و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده از نهادهای مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ازبکستان برگزار شد. در این رویداد بیش از ۴۰ سخنران نظرات خود را در مورد ۹ موضوع حول محور «نقش زیرساخت‌های بازار و واسطه‌ها در اقتصاد» به اشتراک گذاشتند.

در رویداد ConFEAS 2024 که با اهدای جایزه لیگ قهرمانان (FEAS Champions League Award 2024) و جشن ۳۰ سالگی بورس ازبکستان همراه بود، کارگزاری مفید موفق شد در بخش بازارهای سهام نشان طلا را به دست آورد. همچنین کارگزاری مفید در بخش صندوق‌های درآمد ثابت در جایگاه سوم قرار گرفت و نشان برنز کسب کرد.

هدف از برگزاری لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی، شناسایی و معرفی بازارهای بورس محلی در کشورهای اوراسیا است. بورس‌های اروپایی و آسیایی (FEAS) در سال ۱۹۹۵ توسط بازارهای بورس ۱۲ کشور تأسیس شد و اکنون ۴۴ مؤسسه تجاری، انجمن معامله‌گران و فدراسیون منطقه‌ای از ۲۹ کشور در آن عضویت دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتخاب کارگزاری مفید به عنوان کارگزار اول در لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی کارگزاری مفید به دو مدال نقره لیگ قهرمانان فیاس رسید

دیگر خبرها

  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو به ۱۴۷ هزار میلیارد ریال رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند