Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@04:30:09 GMT

تفاهم نامه همکاری با دانشگاه زاخو کردستان عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۱۹۶۰

تفاهم نامه همکاری با دانشگاه زاخو کردستان عراق

دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و زاخو کردستان عراق در راستای فعالیت‌های علمی و آموزشی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سید احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه‌ای با رئیس دانشگاه زاخو  گفت: علاقه‌مند هستیم با دانشگاه‌های کردستان عراق از جمله دانشگاه زاخو، روابط علمی و آموزشی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما از گذشته همکاری‌های خوبی با دانشگاه‌های کشور عراق و برخی دانشگاه‌های کردستان عراق داشتیم اما فکر می‌کنم این همکاری می‌تواند افزایش یابد.

دکتر معتمدی عنوان کرد: "درحال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دوره‌های مشترک خوبی با دانشگاه‌های معتبر اروپا و آسیا دارد که می‌توان بخشی از این دوره‌ها را به نیاز دانشگاه زاخو اختصاص داد. براساس برنامه راهبردی دانشگاه، هدفمان این است که بتوانیم جزء ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا شویم که در این راستا رشد خوبی داشته‌ایم."

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: همچنین تلاش داریم در چرخه اقتصادی کشور، نقش موثرتری داشته باشیم که در این راستا اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری و تقویت  این مراکز کردیم.

دکتر معتمدی ادامه داد: در برج فناوری دانشگاه، بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و شرکت دانش‌بنیان فعال است که برنامه داریم ظرفیت برج فناوری دانشگاه را به دو برابر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه زاخو، دکتر لزگین عبدی جمیل  در جلسه امضا تفاهم نامه میان دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و زاخو کردستان عراق گفت: "دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مشهورترین دانشگاه‌های ایران به شمار می‌رود و در پیشرفت این کشور نیز بسیار مؤثر بوده است. بازدیدی که از دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشتیم این بستر را فراهم می‌کند که ارتباط ما با این دانشگاه افزایش یابد. دانشگاه زاخو دانشگاه جدیدی است و درسال ۲۰۱۰ تأسیس شده که دارای ۲۷ دپارتمان و ۷ دانشکده است."

وی با بیان اینکه کردستان عراق و ایران دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی هستند، افزود: بنابراین دانشگاه‌های ایران و کردستان عراق می‌توانند همکاری علمی و آموزشی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: "این دانشگاه دارای ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو است و تاکنون ۱۰۰ فارغ التحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد داشته است. هدف ما از این جلسه و امضا تفاهم نامه پیشرفت دانشگاه و کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به توسعه صنعت کردستان عراق است."

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تجهیز آزمایشگاه‌های مهندسی نفت و آموزش تکنسین برای آزمایشگاه‌های دانشگاه، موضوعاتی است که علاقه‌مند هستیم با دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری داشته باشیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایران تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی امیر کبیر کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • مبلغ استفاده دانشجویان از سامانه نان برای پایان نامه ۲ برابر است
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان