Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب " کارآفرینی در حوزه صنایع دستی، قابلیت‌ها و موانع آن " خواننده را با مفاهیمی چون خودباوری، ریسک پذیری، میل به خلاقیت و نتیجه، آینده نگری و اهمیت طراحی مدل کسب و کار در کارآفرینی آشنا می‌کند.

انواع کارآفرینی، کارآفرینی زنان و تفاوت‌های زنان و مردان کارآفرین، صنایع دستی و گردشگری، رابطه صنایع دستی و تکنولوژی، سرمایه گذاری، عوامل مؤثر بر جذابیت صنایع دستی و ارتباط آن با درآمد ملی و توسعه صادرات و تجارت سایر کشورها درخصوص کارآفرینی در حوزه صنایع دستی از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در این کتاب ضمن تعریف مفهوم کارآفرینی فرهنگی به ویژگی‌های آن، رقابت شدید بین صنایع ماشینی و دستی، مخالفت بعضی از گروه‌های اجتماعی با صنایع دستی، فقدان سازمان‌های تعاونی و حمایت کم دولت از صنایع دستی نیز اشاره کرده است.

طبق نظر نویسنده این کتاب، صنایع دستی تولید ثروت برای جوامع محلی و تقویت ادامه سنت های محلی را با تغییر از نسلی به نسل دیگر، کاهش فقر و ترویج توسعه پایدار، توسعه روستایی و حفاظت از فرهنگ محلی به همراه دارد، در نتیجه در کشورهای در حال توسعه مشارکت اقتصادی و بازارهای صادراتی در این بخش گسترش می‌یابد.

ساخت و تولید صنایع دستی در دزفول پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد و به گفته برخی افراد به پنج هزار سال قبل از میلاد می‌رسد تا آنجا که نام خانوادگی بسیاری از مردم دزفول از حرفه و پیشه صنایع دستی اقتباس شده است.

در حال حاضر ۱۰ رشته صنایع دستی شامل کپوبافی، گیوه بافی، احرام بافی، جاجیم بافی، خراطی، معرق، تذهیب، نمدمالی، کلاه مالی و سفالگری در شهرستان دزفول فعال است و مابقی رشته‌های صنایع دستی به صورت نیمه فعال هستند.

با توجه به ظرفیت های صنایع دستی و گردشگر پذیر بودن شهرستان دزفول، این کتاب می تواند برای علاقه مندان به صنایع دستی و نحوه ایجاد کسب و کار از این طریق مؤثر واقع شود.

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷ در ۵۰۰ جلد توسط تهران، ماهواره منتشر شد و ویراستاری آن برعهده حمزه چمن بود.

۷۲۷۸/‏۳۰۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دزفول کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم