Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان آمریکا و روسیه فردا (چهارشنبه) در ژنو با یکدیگر دیدار و درباره توافق جدیدی بر سر محدود کردن تسلیحات هسته‎ای دیدار می‎کنند. این دیدار و مذاکرات در حالی انجام می‎شود که ترامپ پیشتر خبر داده‎بود، در نظر دارد چین را نیز وارد این توافق کند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ترامپ این موضوع را در نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مطرح کرده و نظر مثبت وی را جلب کرده است اما چین تاکنون علاقه‌ای به این موضوع نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات توافق منع گسترش تسلیحات هسته‌ای جدید در حالی است که دولت ترامپ سال گذشته به بهانه نقض «پیمان منع گسترش موشک‌های هسته‌ای دوربرد و میان برد» از سوی روسیه، از این پیمان خارج شد و مسکو نیز در پی این اقدام واشنگتن، توقف پایبندی خود به آن را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های دوربرد و میان‌برد هسته‌ای (INF) مبنی بر منع خرید یا آزمایش موشک‌های زمینی با برد ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر میان «رونالد ریگان» رئیس جمهوری وقت آمریکا و «میخائیل گورباچف» رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی (سابق) در سال ۱۹۸۷ امضا شده بود.

ابتدای ماه ژوئیه (اوایل تیرماه)، شورای فدراتیو روسیه پیش‌نویس طرح قانون مربوط به خروج این کشور از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) را با اتفاق آرا به تصویب رساند و پوتین نیز آن را تائیدکرد.

دولت ترامپ همچنین اعلام کرده است که تمایلی به تجدید پیمان استارت جدید که در سال ۲۰۱۰ میان آمریکا و روسیه امضا شد، پس از انقضای آن تا ۱۹ ماه دیگر ندارد. این در حالی است که روسیه بر تداوم این پیمان پافشاری می‌کند.

آمریکا اصرار داد که توافق‌های منع تسلیحات هسته‌ای که در دوران جنگ سرد میان واشنگتن و مسکو امضا شده، در جهان امروزی و با توجه به ظهور قدرت جدید همچون چین دیگر کارآیی ندارد و باید توافق‌های جدیدی به وجود آید.

اما چین ضمن مخالفات با مشارکت خود در هرگونه پیمان منع تسلیحات هسته‌ای، تصریح کرده است که پکن تنها زرادخانه‌ای محدود از تسلیحات هسته‌ای برای مقاصد بازدارندگی در اختیار دارد.

آمریکا و روسیه به ترتیب با ۶ هزار و ۱۸۵ و ۶ هزار و ۴۹۰ کلاهک هسته‌ای بیش از ۹۰ درصد از تسلیحات هسته‌ای جهان را در اختیار دارند. چین نیز حدود ۲۹۰ کلاهک هسته‌ای دارد.

مقام‌های چینی خروج ترامپ از پیمان منع موشک‌های دوربرد و میان برد هسته‌ای را به عنوان شاهدی برای غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و دلیل بی میلی پکن به توافق تسلیحاتی با واشنگتن مطرح می‌کنند.

منبع: ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی

عملیات «وعده صادق» همزمان، گوشمالی و مجازات رژیم‌صهیونیستی را ثبت کرد و در کنار آن یک تمرین استراتژیک نظامی با نگاه به طراحی و بازی جنگ و تسلیحات در آینده را به نمایش گذاشت. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، هادی محمدی در یادداشتی نوشت: عملیات نظامی ایران در بامداد یک شنبه که در آمادگی کامل رژیم‌صهیونیستی و تیم غربی امریکایی، انگلیسی و فرانسوی با همه امکانات دفاعی‌شان به اجرا درآمد، گفتنی‌های زیادی دارد. هدف عملیات، تنبیه مجرم در سطحی بازدارنده بود که با انتخاب هدف نظامی معنادار در داخل مناطق رژیم‌صهیونیستی و با عبور از چهار سطح پدافندی و مسافت تقریبی هزار و 500 کیلومتر به سرانجام رسید. واکنش‌های اولیه امریکا به عنوان طرف اصلی و رژیم‌صهیونیستی به عنوان مجازات شونده این بود که بزرگ‌ترین حمله موشکی و پهپادی تاریخ را تجربه کردند و ترس، وحشت و شرایط تحقیرآمیز، نه تنها جامعه صهیونیستی بلکه سطوح گوناگون نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها و لایه‌های پایگاهی امریکا در منطقه تا کاخ سفید را دربرگرفت و ساعات کابوس‌واری را تا صبح سپری کردند، چرا که تأکید داشتند آنچه شاهد بودند و تجربه کردند بیش از آنچه بود که توقع داشتند.

با اینکه طراحان نظامی ایران می‌توانستند اهداف وسیع‌تری از مناطق نظامی یا اهداف گسترده‌ای از مراکز اقتصادی، انرژی و سیاسی را در برنامه‌ریزی خود قرار دهند، ولی پایگاه اصلی عملیات‌کننده در نواتیم و شبکه اطلاعاتی و راداری هدایت‌کننده در جولان اشغالی، نقطه هدف تنبیهی قرار گرفت و همه ملاحظات منطقه‌ای و جهانی در طراحی لحاظ شد. بدیهی است این عملیات بازدارندگی را فراتر از رژیم‌صهیونیستی در سطح منطقه و به ویژه در قبال امریکا تحکیم بخشید و بسیاری از نقاب‌های رنگارنگ در برخی کشور‌ها را رسوا کرد؛ چه شاهزاده اردنی انگلیسی‌الاصل که رسوایی دفاع علنی از اسرائیل را پذیرفت و چه بقیه دست‌نشاندگان انگلیسی که پس از جنگ جهانی دوم، کرسی‌های غصب‌شده‌ای در جغرافیای دیگر را برای نقش‌آفرینی در منافع امریکا و رژیم صهیونیستی به عهده گرفتند. عده‌ای دیگر از رسوا‌شده‌ها همان‌ها بودند که از مواضع منافقانه و دوگانه‌شان در حمایت از فلسطین چهره‌گشایی شد.

دلیل این است که اساس رژیم صهیونیستی را در خطر جدی احساس می‌کنند که حاضرند به ذلت امروز تن دهند. نکته مهم در عملیات، اراده شجاعانه، تصمیم‌گیری غیرتمندانه وطنی در دفاع از حاکمیت و منافع و دفاع بی‌تردید از ارزش‌های انقلابی، انسانی و دینی و شهامت ایستادگی در مقابل مهم‌ترین پروژه استعماری قرن بیستم و نمایش قدرتمندانه طراحی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای و با نگاه راهبردی به یکسره‌سازی رژیم‌صهیونیستی و در نظر گرفتن بازی جنگ و تسلیحات در مقابل حامیان و سازندگان رژیم‌صهیونیستی بود. 

در پس تمامی تلاش‌های هدفمند و مأیوس تبلیغاتی برای جان بخشیدن به صهیونیست‌ها یا تصویر ناقص، معیوب و وارونه از عملیات «وعده صادق» و نتایج و پیامد‌های آن در سطح غزه و منطقه و جهان، نخبگان نظامی و باتجربه غربی، از هم اکنون به عمق ارزشمند در طراحی عملیات «وعده صادق» مشغولند. نه اینکه فقط در فریب عملیاتی، از پهپاد‌های مشخصی برای تخلیه موشک‌های پدافندی یا به انحراف کشاندن آن‌ها و باز‌کردن راه برای پهپاد‌های هجومی و موشک‌ها استفاده شده، بلکه مهم‌تر از آن، چیزی است که در طراحی عملیاتی و ابزار‌های تسلیحاتی، دست خود را در سطوح تکنولوژی پیشرفته نظامی آشکار کرده‌اند، ولی ایران برخلاف آن‌ها نه تنها دست تکنولوژی نظامی خود را باز نکرده، بلکه با ساده‌ترین ابزارهایش و با کمک تجربه و طراحی عملیاتی، بازی جنگ و تسلیحات را به نفع خود رقم زده و اهداف خود را محقق کرده است. عملیات «وعده صادق» همزمان، گوشمالی و مجازات رژیم‌صهیونیستی را ثبت کرد و در کنار آن یک تمرین استراتژیک نظامی با نگاه به طراحی و بازی جنگ و تسلیحات در آینده را به نمایش گذاشت.

منبع: جوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • انتقام تاکتیکی و تمرین راهبردی
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • عملیات «وعده صادق»، پیمان صلح قرن را در افق محال قرار داد
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • جمهوری خواهان، ترامپ را منبع اطلاعاتی معتبرتری نسبت به پنتاگون می‌دانند
  • علم صالح ، استادیار مطالعات ایران و خاورمیانه و کارشناس روابط بین الملل: پاسخ ایران به اسرائیل یک اتفاق تاریخی بود/ اقدام ایران حمله به آمریکا بود نه اسرائیل/ اقدام نظامی ایران فراتر از پاسخ به اسرائیل بود/ ایران در قد و قواره یک قدرت اتمی ظاهر شد
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد