Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان صبح امروز سه شنبه در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان هشترود گفت: خوشبختانه مجموعه بهزیستی شهرستان با وحدت و همدلی و ایجاد یک رابطه صمیمانه توانسته خدمات ارزنده‌ای را در راستای اهداف خود به شهروندان ارائه کند.

وی داشتن زندگی توام با آرامش و رضایت را که منجر به بهبود و افزایش سطح برخورداری افراد در جامعه و به معنای دقیق کلمه زیست بهتر باشد را یک خواسته عمومی مطرح کرد اما تاکید کرد سازمان بهزیستی با اهداف و مسئولیت‌ها و ماموریتهای مشخص به منظور خدمت رسانی به افراد نیازمند جامعه شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان ادامه داد: مددکاران این سازمان همچون فرشته‌های زمینی هستند که ساعات بسیاری را در طول روز صرف کمک به هم‌نوعانشان که جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، می کنند و طبیعی است تنها افرادی از عهده این مسئولیت خطیر برمی‌آیند که دارای روحیه‌ای متعالی باشند و دردها و رنج‌های نیازمندان را دردها و رنج‌های خود دانسته و لحظه‌ای در گره گشایی از مشکلات این افراد دریغ نکنند.

فرماندار هشترود با بیان این مسئله که گسترش چتر حمایتی به افراد و مددجویانی بیشتر، در نگاه اول ارزشمند به نظر می‌رسد، اظهار داشت: نگاه عمیق به مسئله نشان می‌دهد که افزایش مددجویان بدون ضابطه می‌تواند به ناتوانی و انفعال جامعه منجر شده و حمایت‌های قطره چکانی در دراز مدت تبدیل به یکی از مشکلات اساسی جامعه شود چرا که راه را برای هرگونه خلاقیت از افراد می‌گیرد.

وی سپس گفت: بر این اساس لازم است سازمان در راستانی افزایش توانمندی مددجویان حرکت کرده و سعی در کاهش تعداد افرادی که تحت حمایت‌های سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند از طریق دادن آموزش‌های مناسب و مهارت‌های لازم به آن‌ها داشته باشد.

امینیان با تاکید بر اینکه معلولیت، محدودیت نیست اظهار داشت: استیون هاوکینگ فیزیک‌دان و دانشمند برجسته عصر ما ۵۰ سال از عمر خود را در حالی سپری کرد که تمام جسم او به جز انگشت دست چپ دچار معلولیت شده و از حرکت بازایستاده بود و با این حال وی توانست به مرحله‌ای از خودشکوفایی برسد که جزو دانشمندان برجسته قرن لقب بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت تمامی تلاش خود را در راستای افزایش حمایت‌ها از سازمان بهزیستی انجام می‌دهد اظهار داشت: منابع دولتی محدود بوده و امکان اینکه بتواند همه مشکلات را پوشش بدهد ندارد ولی با این حال میزان بودجه سازمان بهزیستی در سال جاری از ۱,۷۰۰ میلیارد تومان به ۲,۷۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

کد خبر 4667931

منبع: مهر

کلیدواژه: معلولان بهزیستی هشترود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • ۳ اولویت اجرایی جایزه جوانی جمعیت/ ضرورت معرفی الگوهای فرزندآوری در جامعه
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری