Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛مسلم زمانی مدیر امور دیسپاچینگ و بهره برداری شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: افزایش مصرف برق به علت مصرف زیاد برق، استان را در آستانه خاموشی قرار داده است؛ در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف از سوی هر مشترک احتمال قطعی برق از بین خواهد رفت.

 

مسلم زمانی با هشدار به مشترکان برق این استان اظهار داشت: از تمامی مردم می‌خواهیم در این روز‌های گرم مصرف برق را به نوعی مدیریت کنند زیراکه در غیر این صورت خاموشی‌های اجباری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سهمیه توان مصرفی برق استان ۲۷۰ مگاوات است افزود: هم اکنون به ۲۶۰ مگا وات رسیده ایم، در هفته‌های آینده سهمیه استان از ۲۷۰ مگاوات نیز کمتر خواهد شد که در صورت رعایت نکردن خاموش‌های سنگین خواهیم داشت.

 

مسعود کاظمی افزود: این شرکت ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.
وی گفت: ۸۴ درصد مشترکان خانگی ۳۷ درصد برق را مصرف می‌کنند و ۴ درصد مشترکان اداری نیز ۹ درصد مصرف برق دارند و چاه‌های کشاورزی استان نیز ۲۵ درصد و ۱۰ درصد نیز مصرف بخش صنعت و ۷ درصد نیز مربوط به سایر مشترکان است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی بر مدیریت مصرف حتی با راهکار‌های ساده از جمله تعویض پوشال کولرها، استفاده از دور کند کولر آبی، سرویس‌های اولیه سامانه‌های سرمایشی تاکید کرد و اظهار داشت: برای کولر گازی نیز دما باید بین ۲۴ تا ۲۵ درجه تنظیم شود.

وی گفت: با رعایت چند راه کار ساده ۲۰ درصد می‌توانیم صرفه جویی داشته باشیم.
کاظمی اظهار داشت: این استان در سال گذشته هر روز برق چهار منطقه خاموش می‌شد که به نوعی ۵۰ درصد مشترکان در خاموشی به سر می‌بردند.

وی افزود: مدیرت مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۵ به کاهش کل پیک کشور کمک می‌کند.

 

میزان تلفات برق در این استان ۸.۸ درصد و در کشور دو رقمی است و این نشان از عملکرد خوب این شرکت در استان دارد و زمان خاموشی هر مشترک در سال در استان ۱۳۷ دقیقه است که این رقم در کشور ۵۲۵ دقیقه است.

 

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیشینه دمای برخی مناطق استان را در چند روز گذشته بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد اعلام کرده است.

انتهای پیام/ه

خراسان شمالی در آستانه خاموشی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد

  به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌شمالی، مهندس محمد محمدی با اظهار گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش بهای  کود‌های شیمیایی بویژه اوره، بر توقف افزایش قیمت با توجه به آغاز کشت بهاره  تاکید کرد. وی برهمین اساس خواستار ایجاد  کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان فعالین بخش خصوصی  شد. محمدی افزود:  با تشکیل این کمیته و  با همراهی و حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سایر نهاد‌های مرتبط می توانیم هرچه سریعتر  موضوع افزایش قیمت کود شیمیایی را پیگیری و بررسی نماییم. رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی با انتقاد  از موضع موجود یاد آور  شد:  هر گونه اعمال افزایش قیمت بویژه برای نهاده های کشاورزی و کود می بایست بصورت فراگیر و در پایان سال زراعی به آگاهی و اطلاع کشاورزان  استان برسد  و اعمال گردد چرا که این امر آثار سوء را در فصل کشت برای کشاورزی استان به ارمغان خواهد آورد ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی