Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در استان سمنان پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در سه بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷ واحد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در آمار تعداد واحدهای اقتصادی استان واحدهای صنفی مورد شمارش قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی و رونق تولید اولویت استان است، ۵۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند که نشان از پویایی صنعت و اعتماد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در استان سمنان، سه هزار و ۳۳ واحد در بخش کشاورزی و بقیه مربوط به صنایع دستی و مشاغل خانگی است.

عسگری اظهار داشت: ۷۰۵ واحد در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت و معدن از پنج هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در استان سمنان غیرفعال است.

وی تصریح کرد: از ۷۰۵ واحد راکد در استان سمنان، ۴۲۰ واحد مربوط به بخش صنعت، ۲۸۰ واحد مربوط به بخش کشاورزی و بقیه مربوط به گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ابراز داشت: ۷۰۵ واحد اقتصادی استان به دلیل مسائل مختلف مانند به روز نبودن فناوری در مسیر تولید، مشکلات حقوقی، مسائل بانکی و اختلاف شرکا غیرفعال است.

وی اضافه کرد: خروج از رکود واحدهای اقتصادی استان سمنان در اولویت قرار دارد و در سال گذشته ۴۰ واحد و در بهار امسال سه واحد دیگر، از ۷۰۵ واحد راکد در استان از رکود خارج شدند.

وی با بیان اینکه ۵۰ واحد اقتصادی توسط بانک‌ها تملیک شده است، افزود: به بانک‌ها تکلیف شده با تسریع در برگزاری مزایده واگذاری واحدهای اقتصادی، این واحدها را به چرخه اقتصاد بازگردانند.

عسگری ادامه داد: مهمترین برنامه اقتصادی استان سمنان در سال ۹۷ با توجه به وضعیت اقتصادی، کمک به حفظ روند تولید و تثبیت اشتغال موجود و تداوم فعالیت‌های اقتصادی بود.


پس از ثبات اقتصادی اکنون زمان طرح‌های توسعه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ابراز داشت: جهش ارزی و شرایط اقتصادی کشور در سال گذشته بخش زیادی از واحدهای تولیدی را تحت تأثیر قرار داد و دچار تلاطم کرد و مدیریت و بازگردان واحدهای تولیدی به آرامش و ثبات حدود یکسال زمان برد و اکنون ثبات به واحدهای تولیدی بازگشته و واحدها می‌توانند برای اجرای طرح‌های توسعه خود تصمیم بگیرند و به فکر بازارهای جدید باشند.

عسگری یادآور شد: سال گذشته برای حفظ و صیانت از واحدهای تولیدی نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به طور مرتب برگزار می‌شد و یکی از کارگروه‌های فعال استانداری بود و در بهار امسال نیز ۵۳ نشست به ریاست استاندار برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: سمنان جزو استان‌هایی است که سال گذشته تعطیلی واحد تولیدی به دلیل نوسان ارزی نداشت ولی نوسان در تولید در شرایط اقتصادی سال گذشته دور از انتظار نبود.

بر اساس آمار تأمین اجتماعی استان سمنان، با وجود افزایش حدود ۵۰۰ نفری بیکاران در سال ۹۷، تعداد بیمه‌شدگان اجباری مشاغل مختلف سه دهم درصد افزایش یافت که آمار نشاندهنده افزایش اشتغالزایی در استان سمنان است.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال سمنان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عزیززاده گرجی صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با یاد و خاطره سرداران و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران، انجام عملیات تاریخی، قاطع و تعیین کننده وعده صادق را تبریک گفت.

وی افزود: در کارنامه سید محمود حسینی مردم داری و ایجاد شرایط برای میدان داری و مردم داری به خوبی قابل تشخیص وجود دارد و وحدت و همدلی ایجاد شده برای رفع موانع و کاستی‌های استان نیز به چشم می‌آید.

وی ادامه داد: احیای و فعال سازی واحدهای تولیدی، توسعه ارتباط با کشورهای همسایه، توجه به بخش خصوصی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی، مهار تورم و رشد تولید و رفع موانع فراروی گردشگری بخشی از دغدغه‌های استاندار مازندران بوده است.

عزیززاده گرجی از تلاش‌ها و زحمات استاندار قبلی مازندران تقدیر کرد و گفت: ظرفیت استاندار جدید و فرصت تحولی موجود در فضای استان و استفاده از نیروهای نخبه می‌تواند استان مازندران را به تعالی سوق دهد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران شرط موفقیت را همدلی و اتحاد بین بخش‌های مختلف دانست.

در این مراسم قرار است یوسف نوری به عنوان استاندار جدید مازندران معرفی شود.

کد خبر 6086258

دیگر خبرها

  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه