Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندرامام خمینی (ره) تخلیه شده است،

ایرج مدیری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال افزایش حجم ورود کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی (ره) و ارتقای توان عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری، طی ۲۱ تیرماه سال جاری ۱۳ فروند کشتی جمعاً به وزن ۵۸ هزار تن حامل انواع کالاهای اساسی تخلیه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پهلوگیری و تخلیه همزمان این تعداد کشتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) طی تیرماه سال جاری رکورد بی سابقه‌ای در زمینه تخلیه همزمان کشتی‌ها به دست آمد.

با بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و ظرفیت عملیاتی بندر و برنامه‌ریزی مناسب و با هدف تسهیل و تسریع در تخلیه کالاهای اساسی، تخلیه همزمان این تعداد کشتی با تناژ مناسب صورت پذیرفت.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۶ میلیون تن انواع کالاهای اساسی در بندرامام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری تا کنون تخلیه شده است، از آمادگی کامل عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیه کشتی‌های ورودی و نقش آفرینی مؤثر در زنجیره تأمین و حمل کالاهای اساسی کشور خبر داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در فروردین ماه امسال ۱۷.۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر شمالی و جنوبی کشور تخلیه و بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در اولین ماه بهار امسال 2 میلیون و 112 هزار و 331 تن کالای نفتی و 4 میلیون و 387 هزار و 290 تن کالای غیرنفتی در بنادر کشور تخلیه شده است.

در فروردین ماه 5 میلیون و 407 هزار و 696 تن کالای نفتی، 5 میلیون و 616 هزار و 481 تن کالای غیرنفتی و مجموعا 11 میلیون و 24 هزار و 177 تن کالای نفتی و غیرنفتی بارگیری شده است.

همچنین 199 هزار و 962 TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با فروردین سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال، معادل 199 هزار و 962 TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل 184 هزار و 100 TEU بود، رشد  8.6 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو