Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشنواره که در محوطه مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه برگزار شد، فرماندار روانسر گفت: بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی بخشی از میراث فرهنگی کشور هستند.

سعدی مصطفی زاده با بیان اینکه مهمترین پیام این جشنواره‌ها تولید سرمایه اجتماعی است، افزود: با برگزاری این برنامه‌ها با هم بودن، برای هم بودن و در کنار هم بودن را تمرین می‌کنیم و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تبادل فرهنگی و انتقال فرهنگ و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه از دیگر پیام‌های برگزاری این گونه برنامه‌های فرهنگی و هنری است.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه نیز گفت: این جشنواره با استقبال بسیار خوب مردم منطقه و گردشگران غار قوری قلعه برگزار شد و بازی‌ها و غذاهای محلی و صنایع دستی بسیار خوبی ارائه شد.

بهرام بهروش افزود: هدف از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی نمایش و احیای بازی‌ها، غذا و آداب و رسوم مناطق است تا بتوانیم از فضای مجازی، دنیای ماشینی و غذاهای شیمیایی دوری کنیم.

وی تصریح کرد: منطقه اورامانات بهترین ظرفیت و استعداد برای بازی‌های بومی محلی را دارد و برای اجرای این برنامه‌ها نگاه ویژه ای به این منطقه داریم.

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه اضافه کرد: جشنواره بعدی بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی در شهرستان دالاهو برگزار خواهد شد.

در پایان این برنامه از جمعی از بازنشستگان ادارات ورزش و جوانان منطقه اورامانات قدردانی شد

بیش از ۲۲ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه در شهرستان های روانسر، پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی زندگی می کنند.

۸۰۶۶/۷۴۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روانسر جشنواره اورامانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس امروز ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با بیان اینکه جشنواره شکوفه‌های بادام دژ کرد ششم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره به همت شورای شهر، شهرداری و مردم شهر دژ کرد و با حضور سرکار خانم دکتر جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان اقلید برگزار می‌شود.

او گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شامل مسابقات بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، نمایش آداب‌ورسوم، پخت نان و غذا‌های محلی، نمایش محصولات کشاورزی ازجمله برنا‌هایی است که در اجرای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: در این جشنواره نیز لوح ثبت ملی مراسم شاهنامه‌خوانی و کیسه بافی در شهر دژ کرد به شهردار اهدا خواهد شد.

او افزود: جشنواره شکوفه‌ها با هدف برند سازی بادام دژ کرد، معرفی جاذبه‌های گردشگری توریستی، معرفی صنایع‌دستی، تولیدات محصولات کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در زمینهٔ‌های صنایع‌دستی و تبدیلی و گردشگری برگزار می‌شود.

در شهر دژکرد رشته‌های صنایع‌دستی کیسه بافی، قالی‌بافی، گلیم، جاجیم، گبه، چنته، نمکدان، رودوزی سنتی، قلاب‌بافی و سه کارگاه در رشته‌های گلیم‌بافی و رودوزی سنتی زیر نظر معاونت صنایع‌دستی استان فعال است.

شهر دژکرد از توابع شهرستان اقلید با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر با وجود امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، باغ‌های تماشایی و چشمه‌سار‌های دیدنی چهل شهیدان، پارک ساحلی، چشمه‌سار انگفته، رودخانه سفید، دره باغ گل و محصولات باغی بادام، گردو، سیب، هلو، آلو زعفران و گیاهان دارویی و مجاورت آزادراه شیراز - اصفهان از مقاصد نوظهور و پرجاذبه استان فارس برای گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • انتصاب سرپرست فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی