Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@05:39:35 GMT

عوامل چاقی کودکان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۴۳۳

عوامل چاقی کودکان چیست؟

یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.

‌دکتر احمد رضا یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر زود خوابیدن کودکان در ساعات ابتدایی شب عنوان کرد: کودکان باید در جهت زود خوابیدن ترغیب شوند و میزان خواب آنها به درستی کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص کودکان و نوزادان افزود: برخی از عوامل از جمله ساعت خواب و نوع تغذیه ارتباط مستقیمی با چاقی و اضافه وزن کودکان دارد.

وی اظهار کرد: با تغییر سبک زندگی، خواب و بیداری کودکان نیز تحت تأثیر شرایط قرار گرفته و روی تغذیه و فعالیت‌های آنان نیز اثرگذار بوده است.

یعقوبی عنوان کرد: کودکان سالم عمدتاً دارای وزن مناسبی هستند و از خواب کافی و تغذیه صحیح برخوردارند؛ به طور میانگین یک سوم کودکان دارای اضافه وزن هستند و این کودکان بیش از دیگران در معرض ابتلاء به دیابت و بیماری‌های قلبی قرار دارند.

این متخصص کودکان و نوزادان با بیان اینکه تغذیه‌های غلط نیز می‌تواند کودکان را دچار اضافه وزن و چاقی کند، گفت: مصرف غذاهای چرب و تنقلات و غذاهای پرکالری نقش مهمی در چاقی کودکان دارد و باید کودکان را به سمت استفاده از غذاهای کم چرب و مصرف میوه و سبزیجات تشویق کرد.

یعقوبی گفت: برای جلوگیری از چاقی باید به مشاوره‌های تخصصی تغذیه و توصیه‌های علمی در مصرف غذاهای سالم و اصلاح الگوی تغذیه‌ای و کنترل وزن توجه داشت.

وی افزود: متأسفانه در یک آمار قابل تأمل، قم دارای رتبه اول در مصرف فست فود شناخته شد، در این میان کودکان نیز علاقه زیادی به غذاهای آماده و فست فود دارند و این امر موجب افزایش غیر عادی وزن می‌شود.

این متخصص کودکان و نوزادان بیان کرد: گاهی اضافه وزن با سو تغذیه همراه است و مواد مملو از کالری و فاقد مواد مغذی جذب بدن می‌شود و کاهش عناصر مغذی همچون آهن در بدن مرا موجب می‌شود.

وی همچنین در مورد دیگر علل چاقی اظهار کرد: علاوه بر خواب نامناسب و تغذیه ناسالم، بی تحرکی نیز تأثیر فراوانی در اضافه وزن و چاقی کودکان دارد.

یعقوبی عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای و تماشای تلویزیون به مدت طولانی به غیر از احتمال بیش فعالی در عدم تمرکز تا ۱۰ درصد اثر دارد و از همه مهم‌تر موجب چاقی می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم چاقی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه + فیلم

تصویری از کُشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، پایان خواب زمستانی مدت‌هاست در حیات‌وحش فرا رسیده و حیوانات دم خور بهار شده‌اند، تنفس هوای ربیع دوباره زیستن را در آنها مرور کرده و شادمانه در دامان طبیعت جست و خیز می‌کنند.

اینجا منطقه شکار ممنوع سوادکوه است که خرس‌های قهوه‌ای بعد از خواب زمستانی در دل کوهستان روزهای بهاری را  سپری می‌کنند.

صحنه‌‌ای از کُشتی گرفتن خرس‌های قهوه‌ای توسط محیط‌بان علی‌اکبر ایمانی ثبت شده است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توت خولان دریایی برای دیابت و چاقی مفید است
  • دلیل پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • کشتی خرس‌های قهوه‌ای در طبیعت سوادکوه + فیلم
  • بیشتر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • سیر صعودی دیابت در ایران
  • برگزاری همایش همگانی سبک زندگی سالم در بافق
  • پاکسازی محل تجمعی کارتن‌خواب‌ها در مسیل باقری
  • بخوابید و لاغر شوید!
  • اثر منفی مصرف آبنبات و شکلات بر رشد کودکان