Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:50:36 GMT

تحریم حزب الله، اراده مقاومت را سست نخواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۲۵۱۷

تحریم حزب الله، اراده مقاومت را سست نخواهد کرد

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا، شبکه «المنار» لبنان به نقل از شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هدف قرار دادن نمایندگان لبنان از سوی آمریکا به منزله هدف قرار دادن نمایندگان ملت است. آنها تحریم‌های اقتصادی علیه ما به کار می‌گیرند و این هجمه ایآشکار است.

این موضع گیری در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه هجدهم تیرماه با اعلام لیستی از تحریم‌های اقتصادی «محمد حسن رعد»، «وفیق صفا» و «امین شری» از اعضای پارلمان لبنان و حزب الله را در لیست سیاه خود اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناکارامدی تحریم‌ها در هدف قرار دادن اراده مقاومت

تارنمای «العهد» لبنان در گزارشی به قلم «فاطمه سلامة» نوشت: دیگر تحریم‌های آمریکا علیه حزب الله شگفت آور نیست. هر گاه آمریکا خود را در دایره شکست می بیند از تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای حفظ آبروی خود استفاده می‌کند. این عادت آمریکا طی سال‌های گذشته بوده است؛ به طوری که در هر شرایطی می‌توان تحریم‌های این کشور را پیش بینی کرد. تفاوت تحریم‌های اخیر آمریکا با تحریم‌های گذشته این است که واشنگتن در تحریم‌های جدید نمایندگان پارلمان لبنان را تحریم کرده است. یعنی این کشور افرادی را تحریم کرده است که از سوی مردم برگزیده شدند. این تحریم علیه دموکراسی لبنان اعمال شده است. تحریم‌های آمریکا از جنگ شیطانی این کشور علیه مقاومت جدا نیست. حزب الله با قدرت نظامی خود پایداری خود را در عرصه‌های مختلف اثبات کرده و به پیروزی‌های بسیاری دست یافته است و اکنون واشنگتن با تحریم اقتصادی و مالی این حزب می‌خواهد اراده آن را بشکند، اما آمریکا در توهم به سر می‌برد و به نتیجه نخواهد رسید.

"هر کسی که از دکترین جریان مقاومت اطلاع داشته باشد می‌داند که این جریان در برنامه‌های خود به موضوع اقتصاد اهمیت کمتری می‌دهد. طبیعی است وجود ثروت برای تقویت جریان مقاومت از نظر لجستیکی مطلوب است اما موضوع اساسی نیست بلکه عنصر اساسی «اراده مقاومت» است که کنگره آمریکا با تصویب هزاران قوانین هم نخواهد توانست آن را بشکند. همه جنجال آفرینی‌های واشنگتن برای تحریک افکار عمومی علیه مقاومت هم راه به جایی نبرده است. "

روزنامه «الاخبار» لبنان هم نوشت: تصمیم‌های آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه حزب الله یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم هدف قرار دادن مقاومت است. دشمنان مقاومت در داخل و خارج بر روی تحریم‌ها حساب باز کرده اند تا مقاومت را هدف قرار دهند.

روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در گزارشی به قلم «عبدالحلیم قندیل» با اشاره به اقدام اخیر آمریکا علیه حزب الله نوشت: حزب الله چندین سال است که به یک گروه رهایی بخش تبدیل شده است. بیشتر شهروندان کشورهای عربی نگاه دیگری به حزب الله دارند و آن را یک حزب عربی فراگیر و مقاوم می‌دانند. محبوبیت سید «حسن نصرالله» دبیر کل این حزب فراتر از هر رهبر عربی دیگری است. محبوبیت او مرزها را در نوردیده است. این محبوبیت به دلیل آن است که «او هرچه را بگوید انجام می‌دهد و هرچه را بخواهد انجام دهد می گوید». درست است که این حزب در لبنان شکل گرفته است، اما این حزب در جبهه درگیری مستقیم با رژیم اشغالگر اسرائیل به پدیده‌ای عربی تبدیل شده است. عقب نشینی این رژیم از جنوب لبنان که در نتیجه مقاومت حزب الله رخ داد یک اتفاق ساده ای نبود. حزب الله ستون اصلی امنیت لبنان است. قدرت بازدارندگی این حزب سبب شده است اسرائیل نتواند لبنان را هدف قرار دهد و این ضمانت بزرگی برای لبنان است که سال‌ها درگیر جنگ طایفه‌ای بود.

روزنامه «الحیات» چاپ لندن هم در گزارشی به قلم «ولید شقیر» نوشت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب الله چیز تازه ای بر منحنی تصاعدی آمریکا علیه حزب الله نمی‌افزاید. پیش از این نیز واشنگتن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و شماری از فرماندهان و مسؤولان این حزب را در فهرست تروریسم قرار داده است. اهمیت هدف قرار دادن نمایندگان پارلمان به دلیل نمادین بودن و بعد سیاسی آن است. این تحریم‌ها افرادی را در قلب نهادهای لبنان هدف قرار داده است. این تحریم‌ها ادامه تحریم‌ها علیه ایران و سپاه پاسداران ایران است اما مساله مهم در این تحریم‌ها آن است وزارت خزانه داری آمریکا از دولت لبنان خواسته است ارتباط خود با حزب الله را قطع کند. این در حالی است که آمریکا می‌داند حزب الله بخشی از دولت است و امکان قطع ارتباط حزب الله با دولت وجود ندارد.

تلاش برای قطع ارتباط حزب الله و دولت لبنان

شبکه خبر «العربیه» عربستان در گزارشی با عنوان «پس از تحریم سه نماینده حزب الله دولت لبنان در دایره خطر» نوشت: این تحریم‌ها در چارچوب دیدگاه آمریکا برای هدف قرار دادن کانال‌های ارتباطی حزب الله با دولت لبنان قرار می‌گیرد. زیرا سه نماینده‌ای که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته اند به طور مستقیم با نهادهای رسمی دولت لبنان ارتباط هستند و این نشان می‌دهد که تحریم این افراد بر دولت لبنان تأثیر خواهد گذاشت. در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا هم موضوع مشهود بود و در آن دولت لبنان خواسته شده است روابط خود را با این افراد قطع کند.

شبکه «الحره» آمریکا نوشت: واشنگتن با تحریم‌های نمایندگان حزب الله خواسته است پیام‌هایی را به لبنان و همپیمانان حزب الله ارسال کند. نخستین پیام آن است که واشنگتن خواسته است به همپیمان حزب الله هشدار دهد که پوشش سیاسی ارزشی ندارد و از نظر دولت ترامپ منطقه خاکستری در روابط حزب الله با دولت و دستگاه‌های امنیتی مردود است. دومین پیام آمریکا به کشورهای اروپایی است که بین شاخه نظامی و سیاسی حزب الله تفاوت قائل هستند و ترامپ خواسته است به اروپایی‌ها این موضوع را گوشزد کند که باید تفاوتی بین این دو شاخه قائل نشوند. سومین پیام را هم آمریکا به ایران ارسال کرده است و محتوای آن این است که افزایش سطح غنی سازی و تحرک جریان‌های وابسته به ایران سبب کاهش تحریم‌ها نمی‌شود بلکه این اقدامات سبب افزایش تحریم‌ها خواهد شد.

روزنامه «العرب» چاپ لندن در گزارشی به قلم «خیرالله خیرالله» نوشت: تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حزب الله تنها حزب الله را هدف قرار نداده است. بلکه ایران را هدف قرار داده است. این تحریم‌ها نشان از جدیت دولت ترامپ برای منزوی کردن ایران است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتائب حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در «شومیرا» هدف قرار دادیم

به گزارش قدس آنلاین، مقاومت اسلامی لبنان حملات جدیدی به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی انجام داد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن و در واکنش به حملات دشمن صهیونیست به روستاهای استوار و منازل غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت هفت و نیم صبح امروز یکشنبه ۲۱ آوریل ۲۰۲۴، ساختمانی را که نظامیان صهیونیست در شهرک شومیرا استفاده می کردند، با سلاح مناسب هدف قرار داد.

همزمان خبرنگار رسانه لبنانی النشره از گلوله باران مناطقی در شهرک میس الجبل از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی خبر داد.

گفتنی است؛ با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حزب الله یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد
  • هلاکت نظامی ارشد صهیونیست در حمله حزب‌الله به «عرب العرامشه»
  • حزب‌الله لبنان: مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در «شومیرا» هدف قرار دادیم
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید
  • علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید
  • علی رضا حرب در جنوب لبنان به شهادت رسید + عکس و جزئیات
  • ۲ ضربه مهلک حزب الله لبنان به اشغالگران
  • ۲ ضربه مهلک حزب الله به اشغالگران
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد